Welkom op het nieuwe Motor-Forum!

Het is een serieuze verbetering!
Dat bestrijd ik niet.
En ik als taalliefhebber vind het soms ook lastig om veranderingen te omarmen, maar taal is een levend iets; en alles wat leeft verandert. Iets wat niet verandert is per definitie dood.
Maar niet elke verandering is een verbetering en mijn punt was dat je als je toch bezig bent verbeteringen door te voeren je die gelegenheid te baat kunt nemen om ook onnodige Engelse termen te vervangen door goede Nederlandse. Maar dat wil M-F blijkbaar niet en dat vind ik jammer.
 
Klapbam! En waag het niet tegen mod @MBM in te gaan ... '(

Nee, zo lang is dat nog niet. Bovendien is "poll" Engels en we hebben er in het Nederlands een goed woord voor. Je kunt toch als je dat wilt op een Engelstalig forum gaan?
is het nou miereneuken of mierenneuken|( dit is een leuk en gezellig forum, laten we het zo houden
 
Instagram is bezig met het testen van een functie die het aantal likes op een bericht onzichtbaar maakt voor de volgers van het account. Dit moet ervoor zorgen dat gebruikers zich meer gaan richten op de boodschap zelf en minder op het aantal likes. De functie is nog niet geactiveerd.

Een woordvoerder van Instagram bevestigde aan TechCrunch dat er inderdaad wordt geëxperimenteerd met een verbergfunctie: "De functie is momenteel niet zichtbaar voor het publiek, dus we zijn ook nog niet officieel aan het testen. Wel bekijken we voortdurend hoe we de druk op Instagram kunnen verminderen".

Door een verbergfunctie hoeven gebruikers zich volgens het sociale netwerk bijvoorbeeld geen zorgen meer te maken over het aantal likes, of over de vraag of ze beter of slechter presteren dan hun vrienden. De functie zou gebruikers ook kunnen motiveren om meer authentieke zaken te publiceren, in plaats van berichtjes publiceren die uitsluitend bedoeld zijn om likes te scoren.

bron: tweakers.net

Misschien iets voor op MF gezien bepaalde mensen hier alles doen om likes te vergaren. 🙃
 
<knip>

Misschien iets voor op MF gezien bepaalde mensen hier alles doen om likes te vergaren. 🙃


Ik spendeer toch best wat tijd hier, maar het was mij gelukkig nog niet opgevallen dat mensen naar likes hengelen. In elk geval niet massaal, natuurlijk zitten er altijd wel wat rare aardappels bij en ik kies er voor om die totaal te negeren.

Het valt soms niet mee hoor, maar ik zie het dan ook meer als een goede les voor mezelf; kies ik voor controle (oftewel, er wordt iets doms gezegd op internet, ik moet het corrigeren!) of kies ik voor loslaten. (er is nog zoveel leuks en moois tussen alle eencellige bullshitters, ik kies zelf hoe ik wel en niet reageer)
 
Ik spendeer toch best wat tijd hier, maar het was mij gelukkig nog niet opgevallen dat mensen naar likes hengelen. In elk geval niet massaal, natuurlijk zitten er altijd wel wat rare aardappels bij en ik kies er voor om die totaal te negeren.

Het valt soms niet mee hoor, maar ik zie het dan ook meer als een goede les voor mezelf; kies ik voor controle (oftewel, er wordt iets doms gezegd op internet, ik moet het corrigeren!) of kies ik voor loslaten. (er is nog zoveel leuks en moois tussen alle eencellige bullshitters, ik kies zelf hoe ik wel en niet reageer)
Jij hebt dus nog nooit het nacht topic bezocht :)
 
Ik weet echt zo lang als ik op fora rondhang (jaartje of 20...) niet beter of zoiets heet een poll... is nou niet echt iets van de laatste 2 á 3 jaar.

Enquête is ook een leuk woord en heeft meer letters, meer CeeeCeee's en Pkaaaas is toch ook beter als ik jou moet geloven. :?;)
 
Klapbam! En waag het niet tegen mod @MBM in te gaan ... '(

Nee, zo lang is dat nog niet. Bovendien is "poll" Engels en we hebben er in het Nederlands een goed woord voor. Je kunt toch als je dat wilt op een Engelstalig forum gaan?

Wat nou 'waag het niet...blahblah.."

Er word een mening gevraagd, ik geef mijn mening. Niet meer, niet minder.

Als je zelfs daar wat in vind wat je dwars kan zitten dan moet je toch bij jezelf ten rade gaan.
 
Ik heb net, puur uit verdorven goddeloosheid, mijn donateursstatus hersteld. De pagina die je dan krijgt heeft nog een Engelse titel:

1391041
 
Nog even terugkomend op de profielberichten... echt heel regelmatig staan daar adresgegevens, telefoonnummers en andere privégegevens in omdat mensen het idee hebben dat het een privéconversatie betreft. Ik vind eigenlijk wel dat dat óf veel duidelijker óf afgeschermd zou moeten zijn. Als je niet bent ingelogd zie je die berichten namelijk óók, dus ook Google kan ze zien.
Met enige regelmaat wijs ik of iemand anders mensen er even op als ze privégegevens via een profielbericht delen, en vrijwel altijd komt daar een reactie in de trant van "oh dank voor de waarschuwing" op terug. Het is gewoon niet voldoende duidelijk dat het openbare berichten zijn.
 
Nog even terugkomend op de profielberichten... echt heel regelmatig staan daar adresgegevens, telefoonnummers en andere privégegevens in omdat mensen het idee hebben dat het een privéconversatie betreft. Ik vind eigenlijk wel dat dat óf veel duidelijker óf afgeschermd zou moeten zijn. Als je niet bent ingelogd zie je die berichten namelijk óók, dus ook Google kan ze zien.
Met enige regelmaat wijs ik of iemand anders mensen er even op als ze privégegevens via een profielbericht delen, en vrijwel altijd komt daar een reactie in de trant van "oh dank voor de waarschuwing" op terug. Het is gewoon niet voldoende duidelijk dat het openbare berichten zijn.


Ik heb het ook al es eerder geopperd, maar toen werd het (nog) weggewuifd. Het lijkt me echt gewoon verstandig als men daar toch op terugkomt. Het IS nu eenmaal een voorkomend probleem en er is ook een oplossing voor te verzinnen.
 
Nog even terugkomend op de profielberichten... echt heel regelmatig staan daar adresgegevens, telefoonnummers en andere privégegevens in omdat mensen het idee hebben dat het een privéconversatie betreft. Ik vind eigenlijk wel dat dat óf veel duidelijker óf afgeschermd zou moeten zijn. Als je niet bent ingelogd zie je die berichten namelijk óók, dus ook Google kan ze zien.
Met enige regelmaat wijs ik of iemand anders mensen er even op als ze privégegevens via een profielbericht delen, en vrijwel altijd komt daar een reactie in de trant van "oh dank voor de waarschuwing" op terug. Het is gewoon niet voldoende duidelijk dat het openbare berichten zijn.

Is ook zelf uit te zetten...😉
1391157
 
Ik heb het ook al es eerder geopperd, maar toen werd het (nog) weggewuifd. Het lijkt me echt gewoon verstandig als men daar toch op terugkomt. Het IS nu eenmaal een voorkomend probleem en er is ook een oplossing voor te verzinnen.
:^
Ik vind ook dat MF hier wat mee moet doen. Het zou MF sieren als ze hun gebruikers beter zouden beschermen tegen zichzelf met die feature, want dit ligt niet (alleen) bij gebruikers maar ook bij een feature van MF die blijkbaar simpelweg onduidelijk is voor veel gebruikers. Net als dat ik eigenlijk ook vind dat MF foto attachments zou moeten ont-EXIF-en by default.
 
Terug
Bovenaan Onderaan