Welkom op het nieuwe Motor-Forum!

:^
Ik vind ook dat MF hier wat mee moet doen. Het zou MF sieren als ze hun gebruikers beter zouden beschermen tegen zichzelf met die feature, want dit ligt niet (alleen) bij gebruikers maar ook bij een feature van MF die blijkbaar simpelweg onduidelijk is voor veel gebruikers. Net als dat ik eigenlijk ook vind dat MF foto attachments zou moeten ont-EXIF-en by default.

WTF!! Gebeurt dat niet dan? Sodeju .... 😳

Maarreh, en ik heb het (nog) niet gecheckt hoor ... levert dat geen problemen op bij het PET fles, en vergelijkbare topics, ofzo?
 
Nee want de doorgewinterde spelers weten dat gewoon en doen er zelf iets aan. ;)

Ah, net als bij de profielposts dus. *D

Ik ben een tevreden gebruiker van het MF en heb eigenlijk voornamelijk complimenten en lof voor het geheel, maar dit zijn wel twee dingetjes die echt geadresseerd behoren te worden. Het is niet professioneel om dit aan je gebruikers over te laten.
 
:^
Net als dat ik eigenlijk ook vind dat MF foto attachments zou moeten ont-EXIF-en by default.

Niet iedereen kijkt direct in de details van een foto maar schrijf een addon zodat gebruikers zoals ik het aan of uit kunnen zetten.😁
 
Nog iets; ik ben best blij met de negeer-functie. Niet blij ben ik met het feit dat ik niet alle accounts kan negeren.

Dit is geen functionele tekortkoming maar een inrichtingsfout. Moderators zijn als gebruiker actief onder hun moderator-account en daardoor niet te negeren. Natuurlijk hoor je een moderator niet te kunnen negeren, maar een moderator hoort niet (constant) als gebruiker te functioneren onder een account met verhoogde privileges. Dat is echt les één als je het beheerdersvak leert. Het is niet voor niets zo dat bij goede systemen een local login voor root standaard niet eens mogelijk is. (Klinkt onnodig aanmatigend, bedankt voor het aanstippen @SadBunny )
 
Laatst bewerkt:
natuurlijk zitten er altijd wel wat rare aardappels

Dus jij vind mij een rare aardappel...

Nog iets; ik ben best blij met de negeer-functie. Niet blij ben ik met het feit dat ik niet alle accounts kan negeren.

Dit is geen functionele tekortkoming maar een inrichtingsfout. Moderators zijn als gebruiker actief onder hun moderator-account en daardoor niet te negeren. Natuurlijk hoor je een moderator niet te kunnen negeren, maar een moderator hoort niet (constant) als gebruiker te functioneren onder een account met verhoogde privileges. Dat is echt les één als je het beheerdersvak leert. Het is niet voor niets zo dat bij goede systemen een local login voor root standaard niet eens mogelijk is.

Ik zie uberhaupt het nut van negeren niet in. Niet lezen is een ander ding. Maar als een hond geschopt (of iets veel ergers)wordt kan je je kop in het zand steken (negeren) of het je wat aantrekken, of minmaal constateren en er niks mee doen. Zoals jij het brenht lijkt het er haast op dat je iedereen op negeren wilt zetten en alleen hen die je aanspreken ontnegeert

Maarja, waarschijnlijk lees je dit toch niet

En als ik je bericht zo lees is dit dus een klotesysteem, omdat het bij de "goede" anders gaat? Je bent daar vrij gedecideerd in. Uiteraard ben ik het met je eens dat een moderator niet te onderscheiden is van een gebruiker op het moment dat hij de pet op heeft van gebruiker maar daar is de inhoud van de post vaak wel bepalend onder welke pet de moderator zijn commentaar levert. Iedere MFFer kent de MODs.

Dat is echt les één als je het beheerdersvak leert.

Die verbaast me nog het meeste...
 
Laatst bewerkt:
Wat is EXIFfen?
Ont-EXIF-en, zei ik :) Exif-data is metadata die digitale apparatuur (zoals camera's in smartphones) vaak toevoegt aan plaatjes. Denk aan afbeeldingsformaat en belichtingsinstellingen van de camera tijdens het maken van de foto. Maar ook merk en model van de camera en GPS-coördinaten ten tijde van de opname. Moderne smartphones doen dat vaak zelfs standaard.

Met als gevolg dat mensen vaak zonder het te weten allerlei meta-informatie weggeven bij het publiceren van fotos. Zoals de exacte plaats waar die mooie nieuwe motor precies gestald staat, al zie je alleen maar de binnenkant van een schuur op de foto :o

Je zou fotos automatisch kunnen bewerken om ze te ontdoen van alle EXIF-data en zo te voorkomen dat je gebruikers per ongeluk informatie weggeven die ze niet willen weggeven, tenzij ze dat zelf toestaan met een opt-in vinkje in hun accountinstellingen.

Minder belangrijk en wat obscuurder dan die openbare profielpagina's, maar wel een zeer vergelijkbaar probleem.

Dit is geen functionele tekortkoming maar een inrichtingsfout. Moderators zijn als gebruiker actief onder hun moderator-account en daardoor niet te negeren. Natuurlijk hoor je een moderator niet te kunnen negeren, maar een moderator hoort niet (constant) als gebruiker te functioneren onder een account met verhoogde privileges. Dat is echt les één als je het beheerdersvak leert.
Je stelt het nogal cru, maar ik vind ook dat normaal gesproken moderators onder persoonlijke niet-moderator vlag zouden moeten meediscussiëren, en pas voor mod werkzaamheden een mod account moeten benaderen. Je zou er zelfs voor kunnen pleiten om alle moderator accounts "mod" te noemen, zodat je als mod team "uit een mond spreekt". Maar aan de andere kant, die zeer persoonlijk betrokken aanpak van de mods is nou wel net een stukje MF cultuur zonder welk het volgens mij toch een andere sfeer zou hebben. Want als je toch weet welke niet-mod bij welke wel-mod accounts horen kun je net zo goed meteen vanuit je mod account werken. Ja, voor het blokkeren van mensen zou het handiger zijn, maar daar hang ik persoonlijk niet zo aan, want ik blokkeer nooit iemand en toch heb ik een prima experience op MF :)

WTF!! Gebeurt dat niet dan? Sodeju .... 😳
Nou nou, zo erg is het ook weer niet... Het is niet alsof alle andere platforms dat wel structureel doen. Maar het zou wel goed zijn denk ik.

Maarreh, en ik heb het (nog) niet gecheckt hoor ... levert dat geen problemen op bij het PET fles, en vergelijkbare topics, ofzo?
Soms heeft iemand een nieuwe telefoon en laat daar de GPS exif tagging aan staan. Ik heb een paar EXIF-plugins in Chrome die bij een mouse-over meteen een EXIF overlay produceren met een mogelijkheid om daar ook een maps blok in te zetten meteen naar de coördinaten dus ik zie het altijd meteen. Dan kun je eerst nog twee, drie keer net doen of je supersnel kunt zoeken, maar uiteindelijk zeg je daar dan toch wat van O-)
 
Laatst bewerkt:
Je stelt het nogal cru, maar ik vind ook dat normaal gesproken moderators onder persoonlijke niet-moderator vlag zouden moeten meediscussiëren, en pas voor mod werkzaamheden een mod account moeten benaderen. Je zou er zelfs voor kunnen pleiten om alle moderator accounts "mod" te noemen, zodat je als mod team "uit een mond spreekt". Maar aan de andere kant, die zeer persoonlijk betrokken aanpak van de mods is nou wel net een stukje MF cultuur zonder welk het volgens mij toch een andere sfeer zou hebben. Want als je toch weet welke niet-mod bij welke wel-mod accounts horen kun je net zo goed meteen vanuit je mod account werken. Ja, voor het blokkeren van mensen zou het handiger zijn, maar daar hang ik persoonlijk niet zo aan, want ik blokkeer nooit iemand en toch heb ik een prima experience op MF :)

Klopt, goed dat je het aankaart. Ben ik me wel van bewust, het is een dingetje waardoor ik soms als onhebbelijk over schijn te komen terwijl ik alleen maar probeer om het zo duidelijk en waterdicht als mogelijk te vertellen. In het echt is dat volgens ‘de mense’ een stuk minder dan in schrift. Overigens blijf ik wel stellig van mening dat het niet hoort dat een mod standaard onder zijn mod-account meediscussieert.

Laat ik gelijk de gelegenheid grijpen om te zeggen dat ik over het werk dat de crew doet ook tevreden ben! Want laten we wel zijn, voor een vergoeding van nul-komma-peanuts is er een toegewijd team rond de klok aan de slag. Het vervelende is dat ik er ééntje na jarenlang proberen echt niet meer lust. Ook zijn werk zal hij best goed doen, maar ik moet hem gewoon niet, en de kansen zijn inmiddels wel zo’n beetje op. God daar ga ik weer, als ik teruglees klink ik als een lul… _O-

En daarom zou ik hem ook zo graag willen negeren; dan kan ik mijn experience ongestoord hebben terwijl hij de zijne heeft en zijn werk (nog beter) kan doen.
Op het moment dat ik die functionaliteit erbij krijg word ik direct donateur, en daar mag iedereen me aan houden.


Nou nou, zo erg is het ook weer niet... Het is niet alsof alle andere platforms dat wel structureel doen. Maar het zou wel goed zijn denk ik.

Soms heeft iemand een nieuwe telefoon en laat daar de GPS exif tagging aan staan. Ik heb een paar EXIF-plugins in Chrome die bij een mouse-over meteen een EXIF overlay produceren met een mogelijkheid om daar ook een maps blok in te zetten meteen naar de coördinaten dus ik zie het altijd meteen. Dan kun je eerst nog twee, drie keer net doen of je supersnel kunt zoeken, maar uiteindelijk zeg je daar dan toch wat van O-)

Ik had eigenlijk verwacht dat serieuze software dit wel overal automatisch doet. Of in elk geval zo ingesteld kan worden dat het automatisch gebeurt, ik vind die beslissing niet bij gebruikers thuishoren. Totdat hen een heldere keuze wordt geboden in elk geval. (waar je dan ook akkoord mee gaat)

Handig trouwens, zo'n pluginnetje! :t
 
Klopt, goed dat je het aankaart. Ben ik me wel van bewust, het is een dingetje waardoor ik soms als onhebbelijk over schijn te komen terwijl ik alleen maar probeer om het zo duidelijk en waterdicht als mogelijk te vertellen. In het echt is dat volgens ‘de mense’ een stuk minder dan in schrift.
Ik schijn hier zelf ook behoorlijk last van te hebben :) Maar goed, misschien kunnen we elkaar helpen. Je zou kunnen beginnen met zinnen als "Dat is echt les één als je het beheerdersvak leert" er simpelweg uit te laten, want die voegt niets nuttigs toe, alleen een suggestie dat iemand een prutser is :/

Ik had eigenlijk verwacht dat serieuze software dit wel overal automatisch doet. Of in elk geval zo ingesteld kan worden dat het automatisch gebeurt, ik vind die beslissing niet bij gebruikers thuishoren. Totdat hen een heldere keuze wordt geboden in elk geval. (waar je dan ook akkoord mee gaat)
Ik vind het niet iets waarvan het vanzelfsprekend is dat forumsoftware (Xenforo in dit geval) het inbouwt. Maar blijkbaar is er wel een plugin voor exif verwijderen, zo te lezen... [WMTech] Exif Location Data Remover Maar die is betaald, en ook zo te lezen niet per account aan of uit te zetten, dus ik weet ook zo gauw niet of ik die zou implementeren. Misschien zelf een plugin bouwen als het belangrijk zou zijn, of misschien zijn er nog andere. Maar goed, very minor issue.
 
Ik schijn hier zelf ook behoorlijk last van te hebben :) Maar goed, misschien kunnen we elkaar helpen. Je zou kunnen beginnen met zinnen als "Dat is echt les één als je het beheerdersvak leert" er simpelweg uit te laten, want die voegt niets nuttigs toe, alleen een suggestie dat iemand een prutser is :/

Juist, je hebt gelijk, als ik het teruglees ... ik heb het iets aangepast zonder de historie geweld aan te doen. Dank!

Ik vind het niet iets waarvan het vanzelfsprekend is dat forumsoftware (Xenforo in dit geval) het inbouwt. Maar blijkbaar is er wel een plugin voor exif verwijderen, zo te lezen... [WMTech] Exif Location Data Remover Maar die is betaald, en ook zo te lezen niet per account aan of uit te zetten, dus ik weet ook zo gauw niet of ik die zou implementeren. Misschien zelf een plugin bouwen als het belangrijk zou zijn, of misschien zijn er nog andere. Maar goed, very minor issue.

Zelf vind/vond ik het wel voor de hand liggend, maar het lijkt me dat jij je op dit vlak beter hebt ingelezen dan ik. And ignorance is bliss ... O-)
 
Kan je ook zien bij wie je op de negeerlijst staat? Het vermoeden is sterk dat ik er bij slonzebons opsta hetgeen eigenlijk bekend hoort te zijn bij mij zodat ik ook niet hoef te reageren aan zijn adres
 
Kan je ook zien bij wie je op de negeerlijst staat? Het vermoeden is sterk dat ik er bij slonzebons opsta hetgeen eigenlijk bekend hoort te zijn bij mij zodat ik ook niet hoef te reageren aan zijn adres
Tenzij het negeersysteem zo slim is dat het nu ook deze post waarin ik Rob RD quote blokkeert voor jou, ziet Slonzebons dit nou ook. Dus die kan nou al dan niet zelf antwoorden op de vraag of hij/zij jou blokkeert. Maar hoe dan ook lijkt het me sterk dat er een manier is om te zien bij wie je wel of niet op het filter staat; dat zou lijken op "niemand thuis" roepen als er iemand op je deur klopt :)
 
Nee maar ik heb geen zin om me in te spannen voor iemand die niet wil dat ik me voor hem in span, dat is een onderdeel van niet druk maken. Ik vind negeren en blokkeren sowieso een Fakebook ding en daar blijf ik ver weg van. In het echte leven trap ik iemand onderuit als ik een verhaal tegen hem afsteek en hij draait zich zonder wat te zeggen om en vervolgens wegloopt. Iets van een uitgestoken hand negeren????
Die negeerfunctie trekt trouwens hele topics uit zijn verband.
 
Die negeerfunctie trekt trouwens hele topics uit zijn verband.

Pech moeten de pis lullen of klote trollen maar niet zo'n grote bek hebben zodat mensen een gruwelijke hekel aan ze krijgen.
Weet je wat vervelend is, als je iemand op de negeerlijst zet, je soms wel ziet dat hij/zij gereageerd heeft, dat maakt nieuwsgierig.😁
Je kan dan op een link klikken zodat je de inhoud van het bericht toch kan lezen, ik heb het geprobeerd met @HighKing in de testfase van dit MF.

De gebruiker verdwijnt dus helemaal en je ziet het alleen dat hij/zij gereageerd heeft als laatste in een topic, wel zo rustig...probeer maar.😉
 
Pech moeten de pis lullen of klote trollen maar niet zo'n grote bek hebben zodat mensen een gruwelijke hekel aan ze krijgen.
Negeren heb je geen knop voor nodig Rik... Oogkleppenpolitiek.
Weet je hoeveel berichten ik van jou genegeerd heb, niet voor jou in persoon maar gewoon omdat het totaal buiten mijn tolerantie was.
 
Terug
Bovenaan Onderaan