Wensen op motor materialen website

Status
Niet open voor verdere reacties.

smeck

Professional idiot
6 jan 2015
8.106
10.767
Rdam
Ik ga voor een aantal grote klanten de komende maanden de websites volledig opnieuw designen en bouwen, dus ik dacht, laat ik ook de doelgroep is vragen om input :+

Het gaat om een aantal bedrijven die zowel OEM/slijtage parts verkopen voor vrijwel elke motor (en scooters...), kleding en aftermarket parts (kuipdelen, spiegels etc). Eigenlijk alles dus wat je nodig hebt.

Zijn er vanuit jullie ervaringen punten op een webshop voor dit soort onderdelen waar je je altijd aan dood ergert of iets wat je graag zou willen zien op een dergelijke site?

En nee...een afdeling gratis parts, (half)naakte vrouwen die de parts showen en de mogelijkheid om te betalen met een burnout zijn geen tips waar ik iets aan heb O-)
 
Zodra je ''is vragen'' zegt haak ik al af.
Verder lijkt me dit een commercieel vraagje.

Heb je ook sloten ?
 
Ergernis: het niet fatsoenlijk kunnen opslaan en/of delen van URL's. Zie voor een voorbeeld de website van Motozoom. Eigenlijk is die hele website een pijn voor het oog...
 
Laatst bewerkt:
Als je met een voorbeeld komt dan wil ik daar mijn mening over geven maar om jouw werk te gaan doen gaat mij wat ver..
enkele fijne webshops/verzamelsites zijn:
http://www.motorkledingcenter.nl/
http://www.coolblue.nl/
http://tweakers.net/pricewatch/

*Goed kunnen zoeken op merken
*Filter per Motor merk en type
*Goede kwaliteit plaatjes, dus geen witte randen zooi
*rustig ogende websites zonder een bombardement van spam reclames
*gedetailleerde uitleg over de onderdelen
*duidelijke levertijden met kloppend voorraad beheer

Dit zijn enkele voorbeelden die ik als prettig ervaar.
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht dat dit soort topics niet toegelaten waren?
Waar ik mij aan dood erger:
- Niet genoeg informatie
- Verkeerde informatie
- Geen onderdelen voor mijn motor (is een "zeldzaam" ding)
- Dure prijzen
 
Ik dacht dat dit soort topics niet toegelaten waren?
Waar ik mij aan dood erger:
- Geen onderdelen voor mijn motor (is een "zeldzaam" ding)
- Dure prijzen

Daar heeft de topic houder niks aan, dit is een keuze van de klant van de topic houder :+
 
Ergernis: het niet fatsoenlijk kunnen opslaan en/of delen van URL's. Zie voor een voorbeeld de website van Motozoom. Eigenlijk is die hele website een pijn voor het oog...

Maar dat is nog een website uit 1976. Die had jaren terug al een update nodig.

Ik haat social media knoppen om te delen wat je hebt gekocht. Wat boeit het een ander en waarom moet ik een ander vertellen wat ik heb gekocht?
 
Maar dat is nog een website uit 1976. Die had jaren terug al een update nodig.

Ik haat social media knoppen om te delen wat je hebt gekocht. Wat boeit het een ander en waarom moet ik een ander vertellen wat ik heb gekocht?
Da's marketing. Een nutteloze link naast de bestelknop zorgt voor meer sales. Een share-button als je aankoop eenmaal gedaan is, is idd nogal overbodig.

Marketingfacts | Platform voor interactieve marketing
 
Zorg vooral ook dat de websites mobiel via een smartphone of tablet goed te benaderen en te gebruiken zijn.

En let op taalfouten. Niets zo onprofesioneel als een website die iets probeert te verkopen vol spelfouten staat.
 
Laatst bewerkt:
Zorg vooral ook dat de websites mobiel via een smartphone of tablet goed te benaderen en te gebruiken zijn.

En let op taalfouten. Niets zo onprofesioneel als een website die iets probeert te verkopen vol spelfouten staat.
Wel knap dat je het dan voor elkaar krijgt om onprofessioneel fout te spellen. :+
 
Ik ga voor een aantal grote klanten de komende maanden de websites volledig opnieuw designen en bouwen, dus ik dacht, laat ik ook de doelgroep is vragen om input :+

Het gaat om een aantal bedrijven die zowel OEM/slijtage parts verkopen voor vrijwel elke motor (en scooters...), kleding en aftermarket parts (kuipdelen, spiegels etc). Eigenlijk alles dus wat je nodig hebt.

Zijn er vanuit jullie ervaringen punten op een webshop voor dit soort onderdelen waar je je altijd aan dood ergert of iets wat je graag zou willen zien op een dergelijke site?

En nee...een afdeling gratis parts, (half)naakte vrouwen die de parts showen en de mogelijkheid om te betalen met een burnout zijn geen tips waar ik iets aan heb O-)

Kort door de bocht genomen is dit dus een soort marktonderzoek en die zijn niet toegestaan op M-F.

Slotje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan