Wereldkampioen SBK ?

Het was weer een heftige race vandaag in Duitsland.
2 spannende SBK race\'s en de SS600 was helemaal :9~
Ik heb nu helemaal zin in Assen volgende week!
Nu maar hopen dat het dan droog is.
Wat is die Xaus een lange slungel zeg, die Duc van hem leek zo wel een minibike! , maar het zag er zo wel spectaculair uit.
Door zijn uitval in de 1e manche heeft Bayliss kostbare punten laten liggen, zo komt er weer een beetje spanning in de strijd om het wk! :9
 
Laatst bewerkt:
Bayliss krijgt het nog moeilijk,hij mag absoluut geen fouten meer maken.
Er word behoorlijk op hem gejaagd en de vraag is kan hij dit aan :?
 
Het kampioenschap is inderdaad nog lang niet beslist, en dat is wel net zo leuk voor de spanning in Assen!
Dat gaat een geweldige race worden!
Ben ook zeeer benieuwd wat die twee Ten Kate geeltjes, en dat groentje in de 600SS nu weer gaan uitspoken!
Tot ziens!
 
Ziet er naar uit dat ik zondag wel naar de Superbikes kan. Misschien een idee om af te spreken?
 
bayliss word gewoon wereld kampioen .
hij is niet voor niets oud brits wereld kampioen dus hij kan de druk wel aan denk ik .
en de enige die echt een bedreiging is heet edwards want zolang baylis punten blijft scoren kan het net echt fout gaan .
maar je weet nooit natuurlijk ,ik denk alleen dat bostrom te ver weg staat ,zeker na afgelopen weekend
groeten redbull man -
 
Stand om het WK Superbike met nog 2 Races te gaan.

Superbike | riders standing

Pos Rider No. Bike Points
1 Troy Bayliss 21 Ducati 319
2 Colin Edwards 1 Honda 295
3 Ben Bostrom 155 Ducati 276
4 Troy Corser 3 Aprilia 238
5 Neil Hodgson 100 Ducati 232

Colin Edwards is de eenige die Troy Bayliss nog redelijkerwijs kan bedreigen.
Of Bayliss moet fouten gaan maken.
 
Als het Zondag regent(zal wel weer) op Assen denk ik dat Edwards heel veel puntjes gaat pakken,hij weet aardig de weg op Assen als het nat is.
Van de rest weet ik het nog niet,moet het eerst nog zien.
 
Als het een zondag regent is Edwards idd. zwaar favoriet, en Bostrom kan het dan wel helemaal schudden. Bostrom is nl. erg slecht is de regen, de eerste mache verleden jaar op assen toen het ook regende finishde hij buiten de punten, Hij had het het grootste deel van de wedstrijd aan de stok met de nederlands wildcardrijders die op standaard superstock GSX-R750\'s reden!
 
Ben trouwens zeer benieuwd hoe Paul mooyman het zal doen in het EK superstock,vorig jaar deed hij het zeer goed in de regen. :]
De soesje\'s zijn dan wel sneller maar op Assen heb je daar weinig aan als het kletsnat is *D ,een plaats bij de eerste 10 moet hij zeker kunnen pakken :9
 
een plaats bij de eerste 10 moet hij zeker kunnen pakken :9

Laten we het hopen!
Als het regent zouden de nederlandse wildcardrijders in de ss600 misschien ook wat mooi\'s kunnen latn zien :)

Paul Mooyman heeft als 3e getraind! Mooiman! :)
 
Laatst bewerkt:
Uitslag Superpole Assen, Edwards valt een beetje tegen, maar door dat de baan steeds opdroogte en daarna weer nat werd was het ook een kwestie van geluk hebben.

Superpole:
1. Troy Bayliss, Ducati: 2m10.922s
2. Ruben Xaus, Ducati: 2m11.126s
3. Akira Yanagawa, Ducati 2m11.382s
4. Pierfrancesco Chili, Suzuki: 2m13.776s
5. James Toseland, Ducati: 2m14.047s
6. Gregorio Lavilla, Kawasaki: 2m14.058s
7. Troy Corser, Aprilia: 2m14.120s
8.Colin Edwards, Honda: 2m15.296s
9. Tady Okada, Honda: 2m15.770s
10. Regis Laconi, Aprilia: 2m15.985s
11. Ben Bostrom, Ducati: 2m16.627s
12. Juan Borja, Yamaha: 2m16.647s
13. Stephane Chambon, Suzuki: 2m16.892s
14. Giovan Bussei, Ducati: 2m17.937s
15. Neil Hodgson, Ducati: 2m17.937s
16. Lucio Pedercini, Ducati: 2m18.257s
 
Ducati is weer wereldkampioen in de SBK !!!
( Ducati finishte 1te, 2de, 5de en 11de...)
Yamaha in de WSS ( Supersport 600.) !!!
( Yamaha finishte 1te, 3de, 4de en 11de...)
 
Troy Bayliss rulez.

Alleen jammer dat Hodgson en Bostrom er niet echt aan te pas kwamen. Hodgson wel twee keer van 15e op de grid naar 5e bij de finish :}
 
Bayless is de terechte kampioen maar ik had het liever in imola gezien,de verkeerde bandenkeuze voor edwards was de oorzaak hiervan.
Maar dan toch denk ik dat edwards het niet had gered in imola, bayless reed zeer sterk in Assen. :}
 
De Superstock race was echt lache!
Na de opwarm ronde kwam op 4 rijders na het hele startveld weer de pits in om banden te wisselen, maar omdat men al had aangegeven dat het om een wet-race ging werd er gewoon gestart!
Gaan er dus 4 (slecht getrainde rijders) van start en controleren de race terwijl de rest een eind achteraan komt. })
Zo werd John Bakker mooi 2e en werd met een wildcard gestarte en als laatste getrainde Bob Whitag (rijd normaal R6 cup!) fraai 3e
 
Ja dat was echt lachuh.Het hele publiek klappuh en juichen op de hoofdtribune :) Was wel frisjes op de terugweg naar huis :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan