Werken in de motorbranche?!

Geld is het slijk der aarde, daar moet je je niet druk om maken.
 
Ik zoek ook niet echt in een motorzaak. Dan ga ik er flink op achteruit.
Maar vertegenwoordiger in bv kleding, helmen, onderdelen, olie, ketting en tandwielen of uitlaten zie ik ook wel zitten. Werken bij een motorblad of ik noem maar iets bij mylaps (registratie rondetijden op circuit) kan voor mij allemaal. Als het maar ergens gerelateerd is met de motorbranche.
Eigen bedrijf heb ik ook al over na zitten denken. Lijkt me wel wat. Is wel een moeilijke tijd nu denk ik.
Ik heb het dan ook over merkvertegenwoordigers bij fabrikanten of importeurs, niet over werken bij een motorzaak. Dat ik nu zelf een motorzaak heb heeft waarschijnlijk jouw verwarring veroorzaakt.......
 
Overigens zou ik (als ik jou en commercieel was) de site wat persoonlijker maken. je staat overal met je helm op op de foto.
Een "meisje" op de motor moet best goed te verkopen zijn aan een sponsor. Nu is het gewoon iemand in een pak en helm op een motor, kan elke lelijke kerel zijn.

En dan zou voor het vrijdagmiddag topic gevoel een foto in bikini goed zijn :) , maar ik denk dat je met een leuke portretfoto je site al behoorlijk op kan leuken.
 
Het trekt overal in de branche al weer aan, dus er moeten weer zat vacatures zijn, lijkt me.
 
Ik wil ook graag een switch maken richting de motor branche.
Hoorde dat motor tours organiseren naar buitenland word gedaan.
Dat lijkt me wel wat.
 
Ik wil ook graag een switch maken richting de motor branche.
Hoorde dat motor tours organiseren naar buitenland word gedaan.
Dat lijkt me wel wat.

Ga eerst maar eens een paar keer als deelnemer mee.

In de praktijk mag je babysitter spelen voor een groepje vijftigplussers die bij god's gratie een weekje van huis mogen van moeder de vrouw. Het grootste avontuur wat de 1200GS Adventure ooit meegemaakt heeft was de onverharde parking in Luxemburg dus nu jij als tourleider besloten hebt dat bospaadje te nemen ben je onverantwoord bezig. Daarna mag je nog even fijn meehelpen om zo'n mastodont overeind zetten.

Een band plakken kunnen ze niet want "Ik ben toch ANWB Platinum lid!" en als de Garmin het niet meer doet vind je ze nooit meer terug. Het bed in het hotel is veel te hard/zacht en de kamergenoot snurkt de hele nacht. Iedere avond weer hetzelfde "Hebben ze hier geen Amstel?" en "In Nederland is de keuken gewoon om 17:00 open hoor."
 
Laatst bewerkt:
!!! LET OP !!! HP MOTOREN IS OPZOEK !!! NAAR VERKOPERS !!! MET EEN VLOTTE BABBEL !!!
 
Toch is het zo.

Iedereen die langzamer rijdt dan zo'n 50+ figuur 'moet het nog leren', en iedereen die sneller rijdt is een onverantwoorde gevaarlijke gek...

Echt, ik verzin het niet. :')

Ach, er zijn ook 70 plussers zoals ik die de motor pakken, tent en slaapzak er op zwieren en tegen de vrouw doei zeggen en naar Frankrijk of croatie rijden.

Niet alles over een kam scheren.
 
Ach, er zijn ook 70 plussers zoals ik die de motor pakken, tent en slaapzak er op zwieren en tegen de vrouw doei zeggen en naar Frankrijk of croatie rijden.
Jouw vrouw vindt dat goed omdat ze hoopt dat je Tomtom onderweg stuk gaat zodat je niet meer terug komt.
;)

Maar ff zonder dollen, ze zijn er nog zat hoor, ik geloof je zonder meer, en een goed voorbeeld voor mij is een offroad voorrijder die nu ca 75 is en nog rijdt als een jonge god.
 
Ga eerst maar eens een paar keer als deelnemer mee.

In de praktijk mag je babysitter spelen voor een groepje vijftigplussers die bij god's gratie een weekje van huis mogen van moeder de vrouw. Het grootste avontuur wat de 1200GS Adventure ooit meegemaakt heeft was de onverharde parking in Luxemburg dus nu jij als tourleider besloten hebt dat bospaadje te nemen ben je onverantwoord bezig. Daarna mag je nog even fijn meehelpen om zo'n mastodont overeind zetten.

Een band plakken kunnen ze niet want "Ik ben toch ANWB Platinum lid!" en als de Garmin het niet meer doet vind je ze nooit meer terug. Het bed in het hotel is veel te hard/zacht en de kamergenoot snurkt de hele nacht. Iedere avond weer hetzelfde "Hebben ze hier geen Amstel?" en "In Nederland is de keuken gewoon om 17:00 open hoor."
...
Okee.
Die droombaan is ook aan gruzelementen.
En bedankt he. :(
Spreek je uit eigen ervaring? :?
 
...
Okee.
Die droombaan is ook aan gruzelementen.
En bedankt he. :(
Spreek je uit eigen ervaring? :?

Hahaha... Ik wilde je niet uit de droom helpen.. Ik heb ook wel een beetje overdreven. En het feit dat ik twee groepsreizen heb gemaakt en dit jaar weer een korte ga doen geeft wel aan dat 't allemaal wel meevalt.

Ik heb me wel verbaasd over de hulpeloosheid van sommige deelnemers waarvan de meeste twee keer zou oud waren als ikzelf. Met vier man een lampje vervangen en het nog verkloten. Aan de grens wisselen bij een sjacheraar tegen drie keer de koers en vieze briefjes die niemand accepteert. Kentekenbewijs thuis laten liggen en daar pas aan de wit-Russische grens achter komen. Doorrijden met een spijker in je band want zo'n TKC80 kunnen ze echt niet repareren in Servië... Etc. Etc.
 
Toch is het zo.

Iedereen die langzamer rijdt dan zo'n 50+ figuur 'moet het nog leren', en iedereen die sneller rijdt is een onverantwoorde gevaarlijke gek...

Echt, ik verzin het niet. :')

Inderdaad, ik probeer het ook niet al te zwart te zien maar er zitten wel vreemde vogels bij ja. Ik mag in september aan de bak richting Mandello, ben benieuwd ;)

Het reizen organiseren is wel een beetje een niche markt binnen de branche en die is al niet zo groot dus ik geef het niet heel veel kans. ook buiten de motorfiets wereld is dat soort werk niet zo makkelijk te vinden. Maar wie niet waagt wie niet wint, gewoon gerelateerde bedrijven aanschrijven.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan