Werkgever tegen motors!

Ach er zijn achter wat collegadocenten hier ook motorrijder, dus dat scheelt... :+ Maar goed, zolang er niks in geschrifte is vastgelegd over de wijze van vervoer van/naar het werk, mag je baas het niet verbieden.
 
En toch......

Accountants mogen niet op wintersport, vanwege breukgevaar en de daarmee samenhangende termijn.

Ik mag van mijn verzekering niet deelnemen aan gevaarlijke sporten (circuitrijden auto/motor met tijdsmeting is expliciet gemeld, parachute springen, speedskiën, ) jullie kunnen nu roepen: Neem een andere arbeidsongeschiktheidsverszekering, helaas....dan is het niet meer te betalen.

Ik snap jullie loonslaven wel ;) ;) ;) ;) toch is het voor de gemiddelde werkgever een flinke kostenpost als iemand lang uit de roulatie is.

En daarbij, tis maar net wat je als werkgever / werknemer overeenkomt in het arbeidscontract. Zeker met het oog op de nieuwe ontslagregelingen (werkgever gunstig)

Kom maar kom maar :+

Je leeft om te werken word het op die manier :r
Mensen gaan me niet vertellen wat ik in me prive tijd wel of niet doe. B|


oeps................ hap :+
 
Mijn baas vind het niet goed(ongeval met motor op het werk),onze bedrijfs arts adviseerde mij na mijn ongeluk te stoppen(veels te gevaarlijk)...

Nu een paar maanden later gaat mijn baas een motor stalling maken en mijn bedrijfsarts is bezig met zijn motor rijbewijs..


Je moet ze gewoon aanpakken... O-)
 
Ik heb wel eens gehoord dat je dan via je werkgever gewoon verzekert bent. ww verkeer.

Niet dus :P
Woon/werk verkeer valt normaal gesproken gewoon onder het risico van de werknemer ;)

Anders wordt het wanneer de werknemer van huis uit zakelijke ritten gaat maken, bijvoorbeeld naar klanten toe. Zelf heb ik dat ook gehad, van huis naar de klant en van de klant naar de zaak met mijn privé blik. En toen een keertje onder werktijd m'n blik aan gort gereden, dankzij een lul die richting aangaf, in stuurde en zich alsnog bedacht en rechtdoor ging terwijl ik net overstak in de veronderstelling dat hij afsloeg |(

Blik loss en die eikel zeggen dat hij nooit richting aan had gegeven. Niet te bewijzen dus en dus geen uitkering. Dus bij de baas aangeklopt voor m'n schade, die me lachend wegstuurde met de boodschap "Jij bent gek!" :X

Hij had gelijk, ik ben gek, maar kreeg wel m'n centen })
Even de juiste jurispondentie opgezocht en meneer had geen poot om op te staan. Ik heb de complete schade vergoed gekregen en om dit soort dingen te voorkomen in de toekomst, heb ik blik van de zaak gekregen :}
 
wat een onzin,wippen is ook gevaarlijk ,het kan in je rug schieten.Meestal schiet het ergens anders in.Gewoon laten zeiken en stiekem hopen dat een collega de ziektewet inkruipt door een stom incidentje
 
Wat een onzin om motorrijdende werknemers het leven zuur te maken omdat er een paar over het hoofd zijn gezien door koekblikkers (= oorzaak van de meeste motorongelukken, toch?)

Volgende stap: Vrouwelijke werknemers verplicht laten steriliseren want ze zouden eens zwanger raken? |(

Tenzij uitdrukkelijk in je contract staat dat je niet mag motorrijden, heeft je baas pech gehad. Hij heeft niks met je privéleven te maken. Je hoeft hem dus niet te vertellen dat je op het circuit gaat rijden en die argumenten zijn ook nergens voor nodig.

Gewoon elke ochtend vol energie beginnen met je werk na een verfrissende :] ochtendrit. Automobilisten die in de file hebben gestaan zijn een stuk duffer! :Z

En de motorrijder is op tijd op z'n werk, want die omzeilt de file.
 
En toch......

Accountants mogen niet op wintersport, vanwege breukgevaar en de daarmee samenhangende termijn.

Ik mag van mijn verzekering niet deelnemen aan gevaarlijke sporten (circuitrijden auto/motor met tijdsmeting is expliciet gemeld, parachute springen, speedskiën, ) jullie kunnen nu roepen: Neem een andere arbeidsongeschiktheidsverszekering, helaas....dan is het niet meer te betalen.

Ik snap jullie loonslaven wel ;) ;) ;) ;) toch is het voor de gemiddelde werkgever een flinke kostenpost als iemand lang uit de roulatie is.

En daarbij, tis maar net wat je als werkgever / werknemer overeenkomt in het arbeidscontract. Zeker met het oog op de nieuwe ontslagregelingen (werkgever gunstig)

Kom maar kom maar :+

Klinkt erg bekend, ik heb meerdere malen en nu nog onder dit soort arbeids contracten gewerkt. Waarbij je niet mocht duiken, wintersporten of parachute springen, etc etc. O-) Nu was dit wel meestal bij een buitenlandse werkgever. Zo staat er in mijn huidig contract bijvoorbeeld weer, dat ik er geen tweede werkgever op na mag. B|
 
ik zou m toch vertellen dat ie een eind kon opr*tten, je doet gewoon wat JIJ wilt in je vrije tijd en niet je baas. Moet gvd niet gekker worden dat ze ook nog je prive-leven gaan beheersen. Gewoon zeggen dat jij motorrijden lekker vind en als hij ertegen is boeiendd?? kan geen reden tot ontslag zijn STEL het zou zo een eikel zijn. :r wat een sukkel :r

Nou kun je hier wel lekker een beetje ruig en grof gaan zitten stoken, maar ik denk dat jij binnenkort wel op je schreden terug zult keren.

Er valt namelijk wel wat van te zeggen natuurlijk. Op dit moment kost het een werkgever veel geld als zijn personeel geheel of gedeeltelijk arbeidsongeschikt raakt BUITEN werktijd. En daar mag die werkgever dan helemaal niets over zeggen? Beetje krom...toch?
Als jij namelijk in de ziektewet raakt doordat een ander zich onverantwoordelijk gedraagt, kan jouw werkgever die schade zeer waarschijnlijk op die onverantwoordelijke persoon verhalen. Maar als jij zelf verantwoordelijk bent voor jouw arbeidsongeschiktheid kan jouw werkgever niets. Alleen maar opdraaien voor de kosten waar ook hij niet om gevraagd heeft en niets aan kan doen.

Maar goed....In Den Haag is men dus al jaren driftig bezig om die ziektewet zo aan te passen dat dergelijke voorvallen geheel of gedeeltelijk op conto van de werknemer komt. Het risico daar wegleggen waar het hoort. En eens zal dit dus toch lukken. En op dat moment kan en mag een werkgever dus mede bepalen waar jij je in je vrije tijd mee bezig houdt. En geloof maar dat de werkgever in het algemeen zich nu al steeds meer indekt door dergelijke bepalingen op te nemen in de arbeidsovereenkomst. Tsja....En als de werknemer zich dan niet aan dat arbeidskontrakt wenst te houden........
 
hoe ver mogen ze gaan

veroorzaker ongeluk aansprakelijk stellen !! voor de kosten

iniedergeval voor z'n eigen risico ( baas )

///edit was al gepost// |(
ps. wou mijn baas doen...
toen me zusje met mijn blik en met mij er in tegen een lataarnpaal reed en ik 10 weken in de ziekte wet liep
 
Lijkt me wel heel ver gezocht hoor. Ja, als je nou een arbeidscontract hebt getekend waar een dergelijke clausule in is opgenomen doe je hetzelf. Maar dit lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.
 
Lijkt me wel heel ver gezocht hoor. Ja, als je nou een arbeidscontract hebt getekend waar een dergelijke clausule in is opgenomen doe je hetzelf. Maar dit lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.

leg eens uit??

er wordt mij letsel toe gebracht door derden waardoor ik niet kan werken dus me baas een schade post heeft..
gaat hij toch echt proberen terug te halen..arbeidscontract of niet..
vindt ik trouwens niet meer dan normaal...

( in dit geval heb ik hem sterk afgeraden dit te doen..omdat me zusje al genoeg in de shit zat dat ze me blik had gecrasd en niet eens meeer auto durfde te rijden )
 
Ik bedoel dat indien jij in dienst kwam bij je huidige werkgever er bepaalde afspraken tussen beide partijen zijn gemaakt. Rechten en plichten welke staan omschreven in een contract.

Ik ben nog nooit een contract tegen gekomen waar een dergelijke clausule in is opgenomen. En als een dergelijke clausule in een contract zou zijn opgenomen zal deze hoogstwaarschijnlijk betrekking hebben op de arbeidsongeschiktheidsverzekering welke de werkgever heeft afgesloten ten behoeve van zijn of haar werknemers.

Indien er wel afspraken zijn gemaakt die in het contract staan en waar je dus bewust voor hebt getekend lijkt mij dat de werkgever in zijn recht staat.

Maar nogmaals : Het lijkt mij ver gezocht en ik denk niet dat er een dergelijk contract bestaat. (Misschien wel voor prof-voetballers bijvoorbeeld)

En ik snap dat een derde het ongeluk kan hebben veroorzaakt, toch bestaat er ook de mogelijkheid dat je zelf schuldig bent aan een ontstaan verkeersongeval.
 
Wat een gezeik zeg van die werkgever....
Mijn werkgevers hebben mij juist aangenomen omdat ik motor rij toen ik nog geen 2 maanden in dienst was heb ik ervoor gezorgd dat beide heren ook zijn gaan lessen en een motor hebben gekocht......sterker nog er komt niemand bij ons werken zonder motor rijbewijs............(als het ff ken dan eh)
 
Tja, je kunt het wel gezeik vinden, maar deze kant gaat het gewoon op met de ziektewet zoals die is. Het kost de baas een heleboel geld als jij de ziektewet in gaat door iets in je vrije tijd. Hier gaan gewoon kleine bedrijven failliet aan. Logisch dat ie zich daar tegen in wil dekken. Of hij kan zich ervoor verzekeren. Maar wat denk je dat de verzekeringsmaatschappij dan eist?

Binnen afzienbare tijd zijn we gewoon weer op het punt waar we tig jaar geleden ook waren. Ben je ziek of gewond en kun je bijgevolg niet werken, dan heb je simpelweg ook geen inkomen.
 
roy indien jou werkgever in het contract een clausule heeft opgenomen dat men geen snelheidssporten mag beoefenen , en indien je dit toch doet en daar door in de ziektewet kom dan kan en mag hij je er uit flikkeren, maar onder dat contract heb jij je handtekening gezet.

als dit alles er niet instaat dan kan hij het jou niet verbieden hoogstens kan hij je na aflopen contract wel opstraat zetten .


en het vallen op cicruit veilig wil nou ook niet zeggen , je kan ontzetten raar vallen als je door een high sider van je motor wordt afgeworpen , spyro is zo''n mooi geval die man is al sinds half juli niet meer aan het werk en zit voorlopig nog in de ziekte wet
 
Ke, jullie zeggen eigenlijk allemaal:

Je werkgever heeft geen zak in te brengen tenzij er een clausule in je contract staat waarin op de 1 of andere manier dit zou worden verboden.

Wat ik echter wel weet, dat als je door onverantwoordelijk gedrag in de ziektewet komt je wel weer een probleem hebt. En ik denk dat mijn werkgever dit daar onder ziet en ik niet. Wie bepaald er wat onverantwoord is?
 
Ke, jullie zeggen eigenlijk allemaal:

Je werkgever heeft geen zak in te brengen tenzij er een clausule in je contract staat waarin op de 1 of andere manier dit zou worden verboden.

Wat ik echter wel weet, dat als je door onverantwoordelijk gedrag in de ziektewet komt je wel weer een probleem hebt. En ik denk dat mijn werkgever dit daar onder ziet en ik niet. Wie bepaald er wat onverantwoord is?
Uiteindelijk de kantonrechter, als het zover moet komen.
 
Ik bedoel dat indien jij in dienst kwam bij je huidige werkgever er bepaalde afspraken tussen beide partijen zijn gemaakt. Rechten en plichten welke staan omschreven in een contract.

Ik ben nog nooit een contract tegen gekomen waar een dergelijke clausule in is opgenomen. En als een dergelijke clausule in een contract zou zijn opgenomen zal deze hoogstwaarschijnlijk betrekking hebben op de arbeidsongeschiktheidsverzekering welke de werkgever heeft afgesloten ten behoeve van zijn of haar werknemers.

Indien er wel afspraken zijn gemaakt die in het contract staan en waar je dus bewust voor hebt getekend lijkt mij dat de werkgever in zijn recht staat.

Maar nogmaals : Het lijkt mij ver gezocht en ik denk niet dat er een dergelijk contract bestaat. (Misschien wel voor prof-voetballers bijvoorbeeld)

En ik snap dat een derde het ongeluk kan hebben veroorzaakt, toch bestaat er ook de mogelijkheid dat je zelf schuldig bent aan een ontstaan verkeersongeval.

ik begrijp wel waar jij heen wil,
en d'r staat nix over dit soort dingen in me contract ,
maar dat contract is van voor de wijzigingen in de ziektewet..14 jaar geleden opgesteld

maar ff een ander voorbeeld ( heel slecht voorbeeld ) jij wordt het ziekehuis in geslagen door de een of ander..waardoor je ernstig letsel op loopt en voorlopig ( zeg ) een half jaar niet kunt werken..
de dader is bekend en aansprakelijk gesteld / veroordeeld voor geweld pleging
nu zeg jij ( ff zwart/wit ) omdat het niet in het contract staat kan je baas z'n eigenrisico / en kosten om jouw werk door te laten lopen niet kan verhalen bij de dader ?
lijkt me vrij omwaarschijnlijk...
of doel jij op selfinflicted ziekte verzuim zo als, rug/knie/enkel breken met parachuut springen/voetballen/motorrijden in compititie verband.

zelf rij in een landelijke compititie met terreinauto's, en ook al zijn we verzekerd via de knaf , geld deze verzekering niet voor geleden inkomsten schade , dit is ons zeer duidelijk verteld aan het begin van het seizoen..dus als we dat risico niet zelf willen dragen, dat we dan maar een exstra verzekering moesten afsluiten..
 
jouw werkgever heeft een gaatje in zijn hoofd.
op mijn werk zie ik regelmatig mensen die zich ziek melden omdat ze weer eens verrot geschopt zijn op het voetbalveld, mag dat ook niet van jouw baas?
er zijn tientallen sporten met specifieke blessures als je die allemaal verbiedt worden we allemaal ziek met een vet hart, is dat wat jouw baas wil?

voetballers hebben het wel altijd over de derde helft die ook voor nogal wat verzuim op maandagochtend zorgt :X :+
 
jouw werkgever heeft een gaatje in zijn hoofd.
op mijn werk zie ik regelmatig mensen die zich ziek melden omdat ze weer eens verrot geschopt zijn op het voetbalveld, mag dat ook niet van jouw baas?
er zijn tientallen sporten met specifieke blessures als je die allemaal verbiedt worden we allemaal ziek met een vet hart, is dat wat jouw baas wil?

voetballers hebben het wel altijd over de derde helft die ook voor nogal wat verzuim op maandagochtend zorgt :X :+

Bij ons bedrijf weinig voetballers en meer motorrijders daarom heeft de mijne het daar niet zo op...
 
Tja, je kunt het wel gezeik vinden, maar deze kant gaat het gewoon op met de ziektewet zoals die is. Het kost de baas een heleboel geld als jij de ziektewet in gaat door iets in je vrije tijd. Hier gaan gewoon kleine bedrijven failliet aan.
[\quote]


En sporten dan...... volleybal is blesure sport nummer 1.... ook niet meer doen dan...nee lekker dicht groeien van al het eten......dat is lekker gezond..... :(
 
Hij kan je nix maken, i.d.d. gewoon rijden. Gewoon op een vriendelijk doch duidelijke manier melden dat jij als motorrijder wilt motorrijden, en dat hij met je priveleven helemaal nop te maken heeft.

[Zeurmodus]Het is trouwens motoren, niet motors :+ [/Zeurmodus]
 
Hij kan je nix maken, i.d.d. gewoon rijden. Gewoon op een vriendelijk doch duidelijke manier melden dat jij als motorrijder wilt motorrijden, en dat hij met je priveleven helemaal nop te maken heeft.

[Zeurmodus]Het is trouwens motoren, niet motors :+ [/Zeurmodus]

Idd zeurmodus :P

Ja dat was ook mijn plan. Ga het hem wel ff melden. Hoef ik niet elke keer mijn collega's te zeggen dat ze er nix over tegen mijn werkgever mogen zeggen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan