Werkgever tegen motors!

En sporten dan...... volleybal is blesure sport nummer 1.... ook niet meer doen dan...nee lekker dicht groeien van al het eten......dat is lekker gezond..... :(
Dat zal de baas worst wezen. ;) Tegen die tijd ben je toch al met pensioen dus wat zal hem dat boeien. ;)

En idd, met andere sporten gebeurt dat ook, ja. Iemand die ik ken kreeg te horen dat ie maar eens een andere sport uit moest gaan zoeken toen ie voor de derde keer thuis zat omdat ie zijn knie op een hoop had gedraaid met zaalvoetbal. Dat gebeurd gewoon steeds meer.

En verzekeringsmaatschappijen maken het nog erger. Het zal niet zo lang meer duren of een werkgever kan zich alleen nog tegen ziekteverzuim verzekeren als ie in de contracten van zijn personeel dat soort clausules opneemt.

Ik zeg niet dat ik het ermee eens ben. Ik schets alleen de richting waarheen het gaat.

Edit: blijft lastig die t en d. B|
 
Laatst bewerkt:
Ke, jullie zeggen eigenlijk allemaal:

Je werkgever heeft geen zak in te brengen tenzij er een clausule in je contract staat waarin op de 1 of andere manier dit zou worden verboden.

Wat ik echter wel weet, dat als je door onverantwoordelijk gedrag in de ziektewet komt je wel weer een probleem hebt. En ik denk dat mijn werkgever dit daar onder ziet en ik niet. Wie bepaald er wat onverantwoord is?

Je hebt hier wel deels gelijk in. Zelf niet meegemaakt maar een ex-collega van mij wel die tijdens wintersport een letsel had opgelopen. Wel een flinke discussie wat wel of wat niet toegestaan is. (ex-collega is niet vertrokken ikke wel).

Ik heb al eerder van jou zo'n topic gelezen, dus mijn vraag is: waarom vertel je dit allemaal aan je baas? als je op voorhand al weet dat hij een bloedhekel heeft aan motorrijders en die op racemotoren rijden? Ik zou gewoon nix zeggen en lekker mijn gang gaan. Als hij er weer over begint gewoon zeggen dat je lekker gaat scheuren in je vrije tijd en daarmee is de spreekwoordelijke kous af.

Succes!
 
Moet toch niet gekker worden....

Aan de ene kant een werkgever die zich met privé aangelegenheden bemoeit, aan de andere kant mensen die 'm nog gelijk geven ook.
Op dit moment is het simpelweg zo dat je zélf bepaalt wat je in je privé leven doet, tenzij je contractueel iets anders bent overeen gekomen.

Maar wat me nog meer zorgen baart: in de donkere Middeleeuwen was lijfeigenschap ("horigheid") iets heel gewoons.
Niet alleen lijkt het er op dat sommige werkgevers die tijd weer terug willen hebben, maar dat anderen ze nog daarin steunen ook. De verzekeringsmaatschappijen zullen er uiteraard alles doen om je te laten betalen, zonder dat ze ooit iets uit te hoeven keren, al moeten ze je aan een ketting leggen.....

Maar heeft de mensheid hier dan al die "ontwikkelingen" voor doorgemaakt, zelfs oorlogen gevochten, om deze nieuwe vorm van lijfeigenschap te accepteren? Langer werken zonder daarvoor betaald te worden, lagere pensioenen, WAO en andere uitkeringen gekort en vervolgens óók nog accepteren dat "men" in je privé leven gaat ingrijpen?
Wie is hier nou gek? De overheid die al dit soort regelingen aan het invoeren is of de burger die het allemaal nog pikt ook??????
 
Je hebt hier wel deels gelijk in. Zelf niet meegemaakt maar een ex-collega van mij wel die tijdens wintersport een letsel had opgelopen. Wel een flinke discussie wat wel of wat niet toegestaan is. (ex-collega is niet vertrokken ikke wel).

Ik heb al eerder van jou zo'n topic gelezen, dus mijn vraag is: waarom vertel je dit allemaal aan je baas? als je op voorhand al weet dat hij een bloedhekel heeft aan motorrijders en die op racemotoren rijden? Ik zou gewoon nix zeggen en lekker mijn gang gaan. Als hij er weer over begint gewoon zeggen dat je lekker gaat scheuren in je vrije tijd en daarmee is de spreekwoordelijke kous af.

Succes!

Ja dat verhaal wat je bedoeld was zijn reactie op mijn ongeluk (1 dag niet gewerkt).

Ik meld het hem liever van te voren zodat ik geen gezeik krijg dat ie dat graag zou willen weten. Ik zeg hem er wel bij dat ie daar dan nix aan kan doen. Maar dat ie het vast weet.
 
Heb dit gedoe ook al wel eens meegemaakt ging meer over crossen maar ook gedeeltelijk over motorrijden,en niet te vergeten in het weekend bij een andere baas werken :o

Gaf zelf altijd de volgende argumenten :

Uitgaan is veel gevaarlijker,zeker in amsterdam op een zebrapad oversteken !
Hoeveel mensen verzwikken wel geen enkel met voetballen ? enz enz enz....

Moet ik er wel bijzeggen als iemand vaak iets mankeert door b.v. voetballen of met regelmaat met de motor ergens tegenop rijdt kan ik er toch wel wat begrip voor opbrengen.

Was zelf een maand uit de roulatie doordat een ********* een mes in m'n arm en been hing toen ik hem staande wou houden nadat ie een vrouwtje beroofd had,gebruik ik ook vaak om aan te geven dat je altijd wat gebeuren kan. En voor bud firebolt de loonkosten konden ze verhalen op de dader ook al deden ze het niet omdat ze een nieuwe rechtzaak moesten beginnen en toch geen cent zullen vangen (ik ook niet trouwens ook al zei de rechter van wel)

Voor de mensen waarvoor dit verhaal wel erg lang is gewoon ja knikken en nee doen :]
 
Laatst bewerkt:
[humor]Statistisch gezien overlijden de meeste mensen in hun slaap. Dus...

:Z Damn, wat ben ik moe![humor]

Motorrijders zijn de veiligste automobilisten IMHO. Lijkt me een geweldig argument in jou vakgebied. Door het vele motorrijden leer je jezelf aan defensiever te rijden, verder vooruit te kijken en sneller te anticiperen. Jouw baas moet het niet verbieden, hij moet het juist toejuichen!
 
[humor]Statistisch gezien overlijden de meeste mensen in hun slaap. Dus...

:Z Damn, wat ben ik moe![humor]

Motorrijders zijn de veiligste automobilisten IMHO. Lijkt me een geweldig argument in jou vakgebied. Door het vele motorrijden leer je jezelf aan defensiever te rijden, verder vooruit te kijken en sneller te anticiperen. Jouw baas moet het niet verbieden, hij moet het juist toejuichen!

Argumenten zat. Maar voornaamste is dat ie nix te mekkeren heeft :P
 
mijn baas

sander%2015%20juli.jpg


No worry's dus :)
 
Ik moet zeggen, die baas van jou weet zijn werknemers wel erg te motiveren om voor hem te werken. Allereerst gaat het hem geen ene fuck aan wat jij privé doet als hobby. Daarnaast kan ik me voorstellen dat je niet bepaald harder gaat lopen voor hem :X :X

Sommige werkgevers zijn zeer kortzichtig, door zo dom te zeiken raakt zijn personeel ongemotiveerd en bovendien lopen mensen de meeste blessures gewoon thuis op, tijdens de dagelijkse dingen doen :z
 
Mooi shit zeg, zeker als je het naar je zin hebt....

Ik ken iemand die heeft een motor van de zaak. Dan heb je namelijk geen bijtelling (zegt hij???)......zo kan het dus ook!
 
ik begrijp wel waar jij heen wil,
en d'r staat nix over dit soort dingen in me contract ,
maar dat contract is van voor de wijzigingen in de ziektewet..14 jaar geleden opgesteld

maar ff een ander voorbeeld ( heel slecht voorbeeld ) jij wordt het ziekehuis in geslagen door de een of ander..waardoor je ernstig letsel op loopt en voorlopig ( zeg ) een half jaar niet kunt werken..
de dader is bekend en aansprakelijk gesteld / veroordeeld voor geweld pleging
nu zeg jij ( ff zwart/wit ) omdat het niet in het contract staat kan je baas z'n eigenrisico / en kosten om jouw werk door te laten lopen niet kan verhalen bij de dader ?
lijkt me vrij omwaarschijnlijk...
of doel jij op selfinflicted ziekte verzuim zo als, rug/knie/enkel breken met parachuut springen/voetballen/motorrijden in compititie verband.

zelf rij in een landelijke compititie met terreinauto's, en ook al zijn we verzekerd via de knaf , geld deze verzekering niet voor geleden inkomsten schade , dit is ons zeer duidelijk verteld aan het begin van het seizoen..dus als we dat risico niet zelf willen dragen, dat we dan maar een exstra verzekering moesten afsluiten..

Verkeerd begrepen. Als ik in elkaar wordt geslagen of een verkeersongeval krijg waardoor ik letsel op loop en tijdelijk arbeidsongeschikt wordt en dus in de ziektewet terecht zal komen. Het zij voor korte of voor lange duur dan is het wel degelijk mogelijk om de kosten op de dader/verdachte te verhalen. Mits iemand anders schuldig is uiteraard.

In het verleden regelmatig personen aansprakelijk gesteld omdat deze een bij onze maatschappij verzekerde client letsel hadden toegebracht. (werk overigens niet meer in de verzekeringen)

Het zijn extra kosten die jij lijdt ten gevolge van de fout van een ander.

Maar in het geval dat jij een ongeluk veroorzaakt en tengevolge van dat ongeval (tijdelijk) arbeidsongeschikt wordt verklaart zou het zo kunnen zijn dat de werkgever een clausule in het arbeidscontract heeft opgenomen waardoor hij de schad eop zijn beurt op jou kan verhalen.
 
Verkeerd begrepen. Als ik in elkaar wordt geslagen of een verkeersongeval krijg waardoor ik letsel op loop en tijdelijk arbeidsongeschikt wordt en dus in de ziektewet terecht zal komen. Het zij voor korte of voor lange duur dan is het wel degelijk mogelijk om de kosten op de dader/verdachte te verhalen. Mits iemand anders schuldig is uiteraard.

In het verleden regelmatig personen aansprakelijk gesteld omdat deze een bij onze maatschappij verzekerde client letsel hadden toegebracht. (werk overigens niet meer in de verzekeringen)

Het zijn extra kosten die jij lijdt ten gevolge van de fout van een ander.

Maar in het geval dat jij een ongeluk veroorzaakt en tengevolge van dat ongeval (tijdelijk) arbeidsongeschikt wordt verklaart zou het zo kunnen zijn dat de werkgever een clausule in het arbeidscontract heeft opgenomen waardoor hij de schad eop zijn beurt op jou kan verhalen.
Wordt zoiets dan gedekt door een persoonlijke WA?
 
Wordt zoiets dan gedekt door een persoonlijke WA?

Moet eerst nog zien dat een werkgever een werknemer aansprakelijk stelt als deze tijdens het uitoeffenen van zijn hobby arbeidsongeschikt raakt en dat de rechter dat honoreerd... :o

Maar indien dat het geval is en de werknemer is geen nalatigheid te verwijten (grove opzet), dan zou een wa verzekeraar dat moeten dekken ja... :)
 
Tsja, lastig verhaal...

Mijn werkgever heeft het niet op motors. Zijn reden hiervoor is namelijk dat we binnen de firma een aantal rijders hebben en die hebben voor een beetje ziektewet gedoe/kosten gezorgd.

Nu wil ik volgend jaar niet meer op de weg met mijn Gixxer 750 maar met een wat oudere circuitdagen aan gaan doen en voor de weg een Supermotard kopen.

Nu is mijn vraag in hoeverre kan mijn werkgever het me verbieden/oor aannaaien/tegenwerken of iets dergelijks als ik hem zeg dat ik op het circuit ga rijden. Of overige regels met betrekking tot dit probleem.

Argumenten:

- hij heeft een motor en rijd er max 100km mee in het jaar!!!
- circuit is veiliger als je valt
- circuit rijden is op zich al veiliger (zelfde kant op, glad asfalt enz...)
gewoon helemaal niet met je werkgever er over praten...
gaat m niks aan...hoe minder hij weet hoe minder hij het je lastig kan maken.
 
Heeee!!! JIJ bent juist heeeel verantwoord bezig ...;
Je gaat op een circuit snel...rijden (lees dus niet racen) omdat dat op de openbareweg niet mag !!
daar krijg je ongelukken van !!!! dus kies je voor een dagje snel rijden onderbegeleiding van nog meer ervaren mannen /vrouwen om een nog braver en beheerst persoon te worden en daardoor veilig en op tyd op je werk kunt arriveren!!!! O-)
Ga volgend seizoen lekker mee joh !! bijvoorbeeld met www.motorsportlifestyle.nl :X enne zeg je baas dat ie de oprit voor t pand ff behoorlijk aanveegt ....je had wel uit kunnen glijden!! :(

met andere woorden de ballen voor 'm ;)

gr FF
 
kijk maar uit dat je geen aanrijding met letsel met de auto krijgt,moet je nog op de fiets naar je werk ook.
dan maar hopen dat je niet valt,anders moet je lopen.
eigelijk kan je beter in je bed blijven liggen.

wat een zielepoot die baas van jou.
 
Interessante discussie krijgen we zo.

Feit is dat je baas wel degelijk een punt heeft (ik speel ff advocaat van de duivel :X ) Het kost namelijk verschrikkelijk veel voor hem als jij in de ziektewet terecht komt.

Ik ken een voorbeeld van een vechtsporter (kickboxen) die van zijn baas moest stoppen met wedstrijden vechten. De keuze was simpel, of stoppen met wedstrijden of geen contract verlenging. Reden hiervoor was dat de beste man installatie monteur is en dat hij veel bij klanten thuis werkte, er waren vragen c.q. klachten geweest over zijn blauwe plekken en gescheurde wenkbrauw. (o.a.)

Ik denk dat een werkgever niet te kinderachtig moet zijn maar denk dat zoals in bovenstaand voorbeeld een werkgever best een punt heeft. Bekijk het eens andersom, als het jou bedrijf is dat klanten verliest en bakken met geld kwijt raakt aan ziektekosten hoe sta je er dan tegenover.

Om alles te verduidelijken, ik vind dat ALLE sporten gewoon moeten mogen en dat een werkgever alleen in uitersten met dit soort "regels" moet komen.

Zal wel weer een stortvloed van commentaar komen nu :+ :X
 
Ik ken een voorbeeld van een vechtsporter (kickboxen) die van zijn baas moest stoppen met wedstrijden vechten. De keuze was simpel, of stoppen met wedstrijden of geen contract verlenging. Reden hiervoor was dat de beste man installatie monteur is en dat hij veel bij klanten thuis werkte, er waren vragen c.q. klachten geweest over zijn blauwe plekken en gescheurde wenkbrauw. (o.a.)
Dude,
Je hebt helemaal gelijk mbt bovenstaand voorbeeld. Nu is het wel zo dat je als kickboxer wel zeker bent van klappen en dus ook van blauwe plekken etc. }) Je moet er als motorrijder niet van uitgaan dat je op je bek gaat en in de ziektewet belandt. Statistisch gezien is het misschien wel een risico factor, maar als we daar van uitgaan mag je ook niet eens meer op wintersport of zelfs gewoon sporten...
Ik vind dat je een beetje appels met peren aan het vergelijken bent. :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan