Werkgever tegen motors!

Roy "R"acing

MF huisraad
Donateur
10 aug 2003
84.418
35.839
Doetinchem (om en nabij)
Facebook
Instagram
Tsja, lastig verhaal...

Mijn werkgever heeft het niet op motors. Zijn reden hiervoor is namelijk dat we binnen de firma een aantal rijders hebben en die hebben voor een beetje ziektewet gedoe/kosten gezorgd.

Nu wil ik volgend jaar niet meer op de weg met mijn Gixxer 750 maar met een wat oudere circuitdagen aan gaan doen en voor de weg een Supermotard kopen.

Nu is mijn vraag in hoeverre kan mijn werkgever het me verbieden/oor aannaaien/tegenwerken of iets dergelijks als ik hem zeg dat ik op het circuit ga rijden. Of overige regels met betrekking tot dit probleem.

Argumenten:

- hij heeft een motor en rijd er max 100km mee in het jaar!!!
- circuit is veiliger als je valt
- circuit rijden is op zich al veiliger (zelfde kant op, glad asfalt enz...)


Beantwoord.

Nieuwe vraag:
Edit: Post van RoyR in topic 'Werkgever tegen motors!'
 
Laatst bewerkt:
Je werkgever heeft helemaal niks te zeggen of te eisen aan je privé leven. Hij mag je aanspreken op je gedrag van 09.00 - 17.00, verder moet ie niet zeuren!

Circuit rijden en op de openbare weg moet je gewoon helemaal zelf weten. Je moet je leven niet laten veranderen door je baas!
 
als er niks in contract staat kan hij geen enkele hobby verbieden. Hij kan het je natuurlijk wel moeilijk maken.
 
Je werkgever heeft helemaal niks te zeggen of te eisen aan je privé leven. Hij mag je aanspreken op je gedrag van 09.00 - 17.00, verder moet ie niet zeuren!

Circuit rijden en op de openbare weg moet je gewoon helemaal zelf weten. Je moet je leven niet laten veranderen door je baas!
:^
ben nu ook in de ziektewet door een motorongeluk maar eerder dit jaar ook al door andere zeg maar "gewone" medische oorzaak. Pech voor je werkgever, maar hij kan zich daar ook weer voor verzekeren hoor! Dan betaald de verzekering jouw loon aan hem uit zolang jij ziek bent.
 
Tsja, lastig verhaal...

Mijn werkgever heeft het niet op motors. Zijn reden hiervoor is namelijk dat we binnen de firma een aantal rijders hebben en die hebben voor een beetje ziektewet gedoe/kosten gezorgd.

Nu wil ik volgend jaar niet meer op de weg met mijn Gixxer 750 maar met een wat oudere circuitdagen aan gaan doen en voor de weg een Supermotard kopen.

Nu is mijn vraag in hoeverre kan mijn werkgever het me verbieden/oor aannaaien/tegenwerken of iets dergelijks als ik hem zeg dat ik op het circuit ga rijden. Of overige regels met betrekking tot dit probleem.

Argumenten:

- hij heeft een motor en rijd er max 100km mee in het jaar!!!
- circuit is veiliger als je valt
- circuit rijden is op zich al veiliger (zelfde kant op, glad asfalt enz...)


Hij kan je idd niets maken. Als ze dat wel zouden kunnen was er nu geen voetbalvereniging of schaatsclub meer in Nederland (en dan zeggen dat motorrijders duur zijn voor de ziektekosten :( )
 
>>>> Algemene Motorpraat

MSA is specifiek voor motorsport. Dus zaken als MotoGP, SBK, etc.
 
Je werkgever heeft helemaal niks te zeggen of te eisen aan je privé leven. Hij mag je aanspreken op je gedrag van 09.00 - 17.00, verder moet ie niet zeuren!

Circuit rijden en op de openbare weg moet je gewoon helemaal zelf weten. Je moet je leven niet laten veranderen door je baas!
Juissssst !

Rare grappemaker die baas van jou.
Zou ook concreet inhouden dat er niet gesport mag worden door werknemers ivm kans op blessures en andere wazige verwondingen.
Mag je nog wel werken van je baas?? Dat kan ook heeeeeeel gevaarlijk zijn.

|( |(
 
Heb nog nooit zoiets achterlijks gehoord. Dat ie zich zorgen maakt om de ziektenkosten, tja... zijn probleem.

Wat dan wanneer iemand een tennisarm heeft, ongelukje met voetbal? Of zwangere vrouwen... kost volgens mij nog veel meer!
 
ik mag geen spinazie meer eten van mn baas, omdat hij het ook niet lekker vind.
 
- je kan bij het klussen ook met de zaag uitschieten. Mogen we straks zeker ook niet meer klussen?

- je kan thuis van de trap af vallen. Moeten we dan maar in bungalows gaan wonen?

- je kan onderweg naar je werk door een ander het ziekenhuis ingereden worden. Maar niet meer naar je werk gaan dan?

Er kunnen zoveel dingen gebeuren. Werkgever moet gewoon niet zeiken. Zeg maar tegen hem dat je overspannen raakt van dat gezeur van hem. :+


(en van circuitrijden krijg je toch een betere motorbeheersing? Da's toch juist goed?)
 
Had je werkgever zich iets eerder moeten bedenken.
Hij had de ogenschijnlijk onschuldige vraag opnemen bij de selectie procedure: "Wat zijn je hobby's".
Vervolgens krijg je een afwijzing om een of andere vage reden.
 
- je kan onderweg naar je werk door een ander het ziekenhuis ingereden worden. Maar niet meer naar je werk gaan dan?
Ik heb wel eens gehoord dat je dan via je werkgever gewoon verzekert bent. ww verkeer.

Voor de rest, je werkgever kan zo veel willen. Hij kan het netjes vragen, maar dan kan ik ook zelf het antwoord bedenken.
Jammer voor hem, je hebt ook een eigen leven, net of je jezelf expres de kreukels in zou rijden :?
 
Had je werkgever zich iets eerder moeten bedenken.
Hij had de ogenschijnlijk onschuldige vraag opnemen bij de selectie procedure: "Wat zijn je hobby's".
Vervolgens krijg je een afwijzing om een of andere vage reden.
motorrijden is geen hobby meer maar een verslaving of een passie.
Zo vraag omzeilt })
 
Hij mag je aanspreken op je gedrag van 09.00 - 17.00, verder moet ie niet zeuren!
Bij hem nie :+

Dat hoeft ie toch ook niet te weten? Gewoon omheen lullen en doen alsof je nergens vanaf weet. Kan ie ook geen probleem maken (wat ie zowiezo al nie kan).

Veel plezier! ;)
 
Je hoeft je werkgever niet eens te vertellen
wat je in je vrije tijd doet, dat je het
er toevallig wel een keer over hebt kan geen reden
zijn om een hobby te verbieden.
En dat verbieden kan sowieso niet.

De economie trekt weer aan, er komen weer meer banen,
dus...
 
ik zou m toch vertellen dat ie een eind kon opr*tten, je doet gewoon wat JIJ wilt in je vrije tijd en niet je baas. Moet gvd niet gekker worden dat ze ook nog je prive-leven gaan beheersen. Gewoon zeggen dat jij motorrijden lekker vind en als hij ertegen is boeiendd?? kan geen reden tot ontslag zijn STEL het zou zo een eikel zijn. :r wat een sukkel :r
 
En toch......

Accountants mogen niet op wintersport, vanwege breukgevaar en de daarmee samenhangende termijn.

Ik mag van mijn verzekering niet deelnemen aan gevaarlijke sporten (circuitrijden auto/motor met tijdsmeting is expliciet gemeld, parachute springen, speedskiën, ) jullie kunnen nu roepen: Neem een andere arbeidsongeschiktheidsverszekering, helaas....dan is het niet meer te betalen.

Ik snap jullie loonslaven wel ;) ;) ;) ;) toch is het voor de gemiddelde werkgever een flinke kostenpost als iemand lang uit de roulatie is.

En daarbij, tis maar net wat je als werkgever / werknemer overeenkomt in het arbeidscontract. Zeker met het oog op de nieuwe ontslagregelingen (werkgever gunstig)

Kom maar kom maar :+
 
is wel begrijpelijk voor de werkgever maar vraag me af hoe ver ze dadelijk gaan :o
 
Terug
Bovenaan Onderaan