Werkhandschoenen op de motor

Wat dacht je van knokkel en pols protectie in een motorhandschoen. Superfabric, kevlar en suprotect ook in combinatie met titanium technologie bij het glijden over de weg en het absorberen van schokken.

Screenshot_1.jpg

ahhh kommm, daar past ie toch nog wel bij ? :) :) :)

Wat dacht je van knokkel en pols protectie in een motorhandschoen. Superfabric, kevlar en suprotect ook in combinatie met titanium technologie bij het glijden over de weg en het absorberen van schokken.

dat hebben ze toch lang niet allemaal?
Degene die ik het meeste aan heb die zijn gewoon van leer, wel al bijna 20 jaar oud inmiddels.

Binnen motorhandschoenen heb je ook verschillende kwaliteiten.

De ontwikkelingen op het gebied van motorkleding gaan door. Vroeger had ik ook handschoenen van leer zonder verdere bescherming. Nu heb ik een paar handschoenen gekocht met protectie van kangaroeleer.

dat hebben ze toch lang niet allemaal?
Degene die ik het meeste aan heb die zijn gewoon van leer, wel al bijna 20 jaar oud inmiddels.

Binnen motorhandschoenen heb je ook verschillende kwaliteiten.
Als je motorhandschoenen al 20 jaar hebt, liggen ze of al 20 jaar in de kast, of je rijdt zelden motor.
Ik heb in die tijd toch al zeker een setje of 8 versleten.

Ja dat leer is veel veerkrachtiger.
Omdat het slijtvaster is maken ze het dan weer dunner voor meer gevoel. :?

De nieuwe handschoenen heb ik al geprobeerd deze week.

Mijn nieuwe pak nog niet gepast.
Hetzelfde materiaal. :Y
In zijn geheel wel een stuk lichter dan hetzelfde pak wat ik nog heb van gewoon leer (ik vermeid de diersoorten :') :+ ).

Omdat het slijtvaster is maken ze het dan weer dunner voor meer gevoel. :?

De nieuwe handschoenen heb ik al geprobeerd deze week.

Mijn nieuwe pak nog niet gepast.
Hetzelfde materiaal. :Y
In zijn geheel wel een stuk lichter dan hetzelfde pak wat ik nog heb van gewoon leer (ik vermeid de diersoorten :') :+ ).
Het was een woordgrap... Kangaroo veerkracht...

Als je motorhandschoenen al 20 jaar hebt, liggen ze of al 20 jaar in de kast, of je rijdt zelden motor.
Ik heb in die tijd toch al zeker een setje of 8 versleten.

Het zijn mijn herfst/ lente handschoenen.
Ik rijd bijna 20 jaar woon-werk met de motor.
Ongeveer 10.000 km per jaar. Dus ik zou zeggen 100.000 km met deze handschoenen.
Diverse naden heb ik moeten repareren, de voering is een stuk minder geworden. Ze zijn bij mij begonnen als winterhandschoen.

Het zijn mijn herfst/ lente handschoenen.
Ik rijd bijna 20 jaar woon-werk met de motor.
Ongeveer 10.000 km per jaar. Dus ik zou zeggen 100.000 km met deze handschoenen.
Diverse naden heb ik moeten repareren, de voering is een stuk minder geworden. Ze zijn bij mij begonnen als winterhandschoen.
100.000? Man na 30.000 zijn mijn handschoenen toch echt wel klaar hoor.

De vraag is: rijdt er iemand met goedkope werkhandschoenen i.p.v. dure motorhandschoenen?

Als ze stevig zijn, waarom zou dat ook niet kunnen? Vaak ben je te bang, dus betaal je 10x zoveel voor een motorhandschoen?

Ik zie vaker op YouTube/Instagram/de straat van die handschoenen die op gewone leren werkhandschoenen lijken. Ziets bijvoorbeeld:

Bekijk bijlage 1994518

En die kosten dan gewoon 11 euro. Maar de hippe, alvast oud en smerig gemaakt zodat je dat zelf niet meer hoeft te doen, kosten 10x zo veel (!!). Zoiets:

Bekijk bijlage 1994520

Wel met doodskopjes en stoere kreten, dat dan wel.

Of deze van Biltwell, minder hip, maar ook 100+ euro:

Bekijk bijlage 1994521
Ik reed met leren handschoentjes van het leger in Spanje op vakantie maar omdat dat zo heet was had ik daar de voering uitgescheurd.
In de regen kreeg ik daar zwarte handen van dus bij een benzinepomp ook van die mooie gele gekocht.
Toen kreeg ik gele handen wat nog veel smeriger uitzag.
Spijkerbroek, korte broek, t shirt, legerhelm, ben overal wel mee gevallen, tis een wonder dat we zo oud geworden zijn.
Dertig jaar later atgatt, als ik zonder gordel in de auto zit heb ik al het idee dat mijn gulp open staat.

Ik reed met leren handschoentjes van het leger in Spanje op vakantie maar omdat dat zo heet was had ik daar de voering uitgescheurd.
In de regen kreeg ik daar zwarte handen van dus bij een benzinepomp ook van die mooie gele gekocht.
Toen kreeg ik gele handen wat nog veel smeriger uitzag.
Spijkerbroek, korte broek, t shirt, legerhelm, ben overal wel mee gevallen, tis een wonder dat we zo oud geworden zijn.
Dertig jaar later atgatt, als ik zonder gordel in de auto zit heb ik al het idee dat mijn gulp open staat.
Ja. Het erge van je gulp open is dat hij eruit vliegt als je hard remt door de G-kracht.

Ook voordelen. Als jonge gast had ik ooit n hele mooie maar bijna onverzadigbare vriendin. Op n mooie winteravond stapte ik uitgeput op de motor met de gulp open om daarna met haar voor de heerlijke gashaard te gaan liggen. Et voila!

dedegashaardwelwaarderende

Terug
Bovenaan Onderaan