Werkplaats handboek Suzuki GS 750

Zo,
De verlichting en de kabelboom helemaal nagelopen en gerestaureerd.
Prachtig, al die lampjes in mijn cockpit doen het weer!
Nieuwe stuurschakelaar, snelheidsmeter vervangen, en vandaag is de startmotor aan de beurt.

Zodra die zit ga ik serieus met de ontsteking aan de gang.
Inmiddels ontdekt waar de brandstofkraan vacuum aansluiting origineel hoort te worden aangesloten (3e carb ontluchtingsslang van links af geteld).
Moet je ook maar door hebben!
Staat in ieder geval niet in het werkplaatshandboek (via een schoolmaat van mij mogen lenen).

Weet iemand hoe ik de condensator door moet meten van de ontsteking?
 
hey Hans,

Heb je al gecontroleerd of de dodemansknop niet van binnen geoxideerd is, als dat zo is doet ie ook niks.
Kijk even of er spanning op je contact punjes staat met je multi-meter. Draadje even van het puntje halen.
Heb je ook gecheckt of je contactpuntjes wel sluiten? Zo niet ook geen vonk.
 
Martijn.

Ik meet spanning op de contactpuntjes dus ik vermoed dat de killswitch in orde is.
Ik zal hem desondanks nog even inspuiten met contactspray.
Ik heb nog even geen tijd gehad om opnieuwe te testen of hij nu wel vonkt (verplichtingen, verplichtingen, zucht).

Komend weekend bouw ik de nieuwe startmotor dan echt in, en wil ik weer testen of hij wil vonken.

Ik kwam overigens tussen de accubak en het achterspatbord weer twee losse stekkers tegen, die ik na controle van het elecrische schema weer heb aangesloten.
gingen richting gelijkrichter.
Ik hoop dat ik nu alles op orde heb.
Zodra hij loopt zal ik dit Posten.

Merci voor de tips *D
 
Vandaag de startmotor er in gemonteerd, en die deed het direct prima.
Vervolgens de carburateurs er weer op geschroefd, het luchtfilterhuis (zoek ik ook nog een betere van, heeft iemand nog iets?), en me verdiept in de contact puntjes.

Nameten maakte duidelijk dat een puntje wel, en eentje niet voeding leek te krijgen. Weer de kabeltjes nagelopen en weer een stekkertje losgeschoten (nou weet ik zeker dat ik ze later allemaal ga vervangen door nieuwe)!!
Besloten beide contactpuntjes te vervangen door nieuwe. Contactplaat opgeschuurd en de opening met de voelermaat afgesteld op 0,3 mm en toen starten, en............

Vonkjes, vonkjes , vonkjes !!!!!! yeesssssssss.

Bougies een voor een losgemaakt en tegen het motorhuis getest, allemaal vonken!!
Electrisch lijkt hij dus in orde.

Ik snap enkel niet waarom ik maar iets van 10,5 volt meet bij de puntjes.

Starten wilde hij nog niet echt, na wat sputteren liep hij steeds even enkele seconden en sloeg direct weer af (choke vol open en gas helemaal dicht). Als ik aan het gas kwam sloeg hij direct af.
Heeft iemand een idee waar dat aan kan liggen?
 
Kan komen door vuile carbs of op een andere manier wat te weinig benzine (tank vol, werkende benzinekraan).
Heb je nog gevoeld welke bochten warm werden zodra het beestje even liep? Je hebt een goede kans dat enkele cylinders niet meelopen en daarom doodvalt met gasgeven. Ook al even warm laten draaien om te zien of er verbetering in kwam?
 
Merci,

ik ben er al achter, ik had de kapjes van het luchtfilterhuis er niet op gedaan en dus kreeg hij te veel lucht.
Ik ga komend weekend testen of hij het nu beter doet als de kapjes er op zitten.

Hans
 
Yes, vooruitgang!!

Kapjes en rubbers er weer opgezet.
Motor start nu vlotjes maar loopt slechts op twee cylinders.

Bougies vonken wel alle vier !

Stationair loopt hij redelijk stabiel op 2cylinders maar zoda ik gas geef klint er en droog geluid en pikt hij geen toeren op. Komt dat omdat hij op slechts 2 pitten loopt?

Als ik vonkjes zie bij de bougies op de koude cylinders, kan het dan aan de condensator liggen of moet ik het bij de bobine zoeken, of is het nog wat anders?
Wie weet raad?
 
heb ook wat problemen met mijn ontsteking,
krijg ook geen vonk, weet iemand hoeveel spanning de bobine minimaal moet hebben om te werken, hij krijgt nu max 10.5 volt, ben al aan het zoeken naar het spanningsverlies maar is bij elke overgang een klein beetje.
kan dit ook zijn omdat hij niet goed afgesteld staat of moet ik altijd een vonk hebben?

gr denmon
 
Terug
Bovenaan Onderaan