werkplaats opruiming: Safetylights / Ontvetterbak

Cobus-Jan

MF veteraan
1 jun 2005
2.069
0
Momenteel ben ik bezig met een grote opruiming waarvan onder andere de werkplaats. Ik heb diverse spullen te koop en zal ik in dit topic "venten". Vooralsnog ik alles af te halen in Apeldoorn en op verzoek toe te sturen tegen vergoeding van de verzendkosten. Voel je vrij om een lager of hoger bod uit te brengen hoewel het niet de bedoeling is dat het een veiling wordt...




Safetyligts Basis module.

Hierbij gaan je knipperlichten een klein beetje branden (running lights) en een paar keer knipperen als je remt. Ook zijn er diverse lichtpatronen te selecteren door twee of meer keer de remhandle kort in te knijpen/rempedaal in te trappen.

Prijs: €45,00
Eventuele verzendkosten: €6,75




Ducati speciaal gereedschap.

Verzameling "namaak" Ducati gereedschap te koop. Onder andere twee Houders voor losse cilinderkoppen voor twee en vierklepper koppen. Dan kan je werken aan de cilinderkop als deze via het geredschap in de bankschroef te klemmen is. Sleutel 14/15 voor het op moment vast draaien van cilinderkop moeren met een momentsleutel. Trekker voor dynamodeksel. Ook met extra gaten voor het los trekken van pullys van distributieriem. Ook twee sleutels voor het blokkeren van de voor as om deze in positie te kunnen monteren. Ook twee trekkers (M5 en M6) voor het verwijderen van de tuimelaar assen zonder beschadigingen. En een dop om de kroon moeren van een nokkenas te halen. Oh ja, ook nog een sleutel om de krukas rond te kunnen draaien... Niet op de foto.

Prijs: €75,00 voor het plukje gereedschap samen.


full


full


full





Kolomboormachine en werkbankslijper op sokkel

Wegens nieuwe inrichting (hobby) werkplaats aangeboden: Kolomboormachine op 220-250VAC netspanning (huisinstallatie). Met machine klem en boorkop met sleutel. 12 snelheden mogelijk. Er zijn extra v-snaren bij. Gatzagen van grote diameter in metaal gaat prima, dus vermogen voldoende. Wanneer de netspanning weg valt, schakelt de boormachine niet aan als de netspanning terug is als veiligheid. De minimale opspan diameter voor boren is 1,5mm. De boormachine is goed onderhouden, dat wil zeggen regelmatig met een doek afgenomen, met perslucht afgeblazen en waar nodig gesmeerd. De boormachine is recent NEN3140 goedgekeurd.

Werkbankslijpmachine met grove en fijne brede steen. Minimaal gebruikt. Geen sporen, groeven of barsten in de stenen. Leunspanen zijn geplaatst. Er is een opstelling gemonteerd om beitels te kunnen slijpen, maar kan eenvoudig verwijderd worden. De werkbankslijper is recent NEN3140 goedgekeurd.

De kolom is van staal gemaakt. De kolom is vrij zwaar zodat deze stabiel staat. De voet is van HEA-100 en de kokers zijn van DN125 buis gemaakt. Op de plaat zijn drie 1/2" lassokken aangebracht voor kabeldoorvoer. Eén sok is de doorvoer voor de netspanning van de werkbank slijper. Eén doorvoer is voor de voedingskabel naar de boormachine. Deze kabel gaat door een metalen buis naar boven zodat de kabel goed beschermd is. De derde lassok is voor de aanvoer van de netspanning. Er is een metalen buis gemonteerd zodat de elektra van boven kan worden aangevoerd zodat er geen kabel over de vloer loopt. Het geheel kan zo n een vrijstaande ruimte worden geplaatst. Er is een elektra kast gemonteerd om de kabels met elkaar te kunnen verbinden. Hier is veel ruimte in over voor eventuele uitbreidingen.

Alles bij elkaar in één keer voor €350,00. De boormachine, werkbankslijper en elektra aanvoerbuis zijn te demonteren voor compact transport. Af te halen op afspraak in Apeldoorn. Op verzoek kunnen specifieke(re) foto's gemaakt worden.

Nb, de groene werkbankslijper op de foto is vervangen door de sterkere zwarte slijper. Maar op de foto met de groene slijper is de standaard beter te zien...

Prijs: €350,00.

full





Ontvetterbak is verkocht.
 
Laatst bewerkt:
Update 1: Safetylights zijn gereserveerd (wacht op betaling).

Update 2: Kolomboormachine toegevoegd.

full
 
Euhm stomme vraag misschien, maar kan ik die kolomboor gebruiken op mijn 230V huisinstallatie?

Da's geen domme vraag hoor. ;-) De boormachine evenals de werkbank slijper zijn geschikt voor 230VAC netspanning. De boormachine heeft vermogen zat, zelfs voor gatzagen en een plaatfrees. Daarvoor heb je geen krachtstroom nodig.
Er zit een snoer aan dat door de buis naar boven loopt met aan het eind een "ordinaire" netstekker met randaarde.
 
Geen reactie/betaling ontvangen voor de Safetylights, dus dit is er nog. Iemand interesse?!
 
Terug
Bovenaan Onderaan