Werkplaatshandboek echt zijn geld waard?

MrB

Die hard MF'er
4 feb 2004
616
3
Breskens
hallo,

ik ben van plan om heel mijn motor ( niet het blok ) uit elkaar te halen om het frame dan te polijsten..

Echter leek het mij dan ook wel handig om eventueel een boek te hebben om heel het zaakje weer in elkaar te kunnen steken...

Echter kwam ik er net achter dat ze 64 (!) pleuro rekenen voor een handleiding voor een zxr 750 j ...

Is het echt de moeite waard , of zeggen jullie van het is ook goed zonder te doen?

Hoe moeten wij nou weten of het voor jou de moeite waard is :?

Als je handig bent zal het heus wel zonder wphb lukken..gewoon waar het afkomt moet het weer op enzo

Vind het zelf altijd de moeite waard om een wphb van je eigen fietsie te hebben..al sleutel ik zelf amper eraan :o

Hoi,

Heb laatst mijn blok verwisseld met een ander blok. Ik heb geen boek gebruikt (heb er wel een). Ben langs de dealer geweest en kon daar op een zaterdag het blok eraf slopen met aanwijzingen. Maar een boek heb je niet per se nodig!!

Succes

Kawasaki ZX 750 (Peters' wp-boek nr. 67)
Werkplaatshandboeken voor de technische fijnproever! De motorfiets is niet zomaar een vervoermiddel. Integendeel, het is een fantastisch stuk technisch speelgoed. Niet alleen het rijden is een waar festijn, maar ook het onderhoud zal menig motorrijder plezierige, zij het verplichte uurtjes bezorgen. Want zonder het juiste onderhoud van de vitale delen is de lol er snel af. Bij dit onderhoud helpen de motorhandboeken van Peters. Ze laten de motorrijder kennis nemen van alle belangrijke aspecten van het technisch en algemeen onderhoud. Waar het gewone instructieboekje echter ophoudt, gaan deze motorhandboeken verder en geven een volledig overzicht van alle handelingen die verricht moeten worden bij demontage, inspectie, reparatie, onderhoud en hermontage van de complete motorfiets. De te volgen werkwijze wordt hierbij stap voor stap aan de hand van veel duidelijke foto's, tekeningen en tabellen. Nederlandstalig.
Modellen: ZX750H (Ninja ZX-7): 1989-1990 - ZX750H (ZXR750): 1989-1990 - ZX750J&L (Ninja ZX-7): 1991-1995 - ZX750J&L (ZXR-750): 1991-1995 - ZX750K&M (Ninja ZX-7R): 1991-1995 - ZX750K&M (ZXR750R): 1991-1994.

van 57,18
voor 42,85

bestellen: op voorraad
winkel: voorraadinfo
cataloguspagina:
bestelnummer:
32072092
Bij motozoom.

Aangezien dit een al wat ouder type is maak je ook veel kans bij motorzaken en Hein gericke. Bij geboers in Eersel hebben ze een grote bak met dit soort boeken voor rond de 15 euro.

Laatst bewerkt:
Dat boek van Peters is :} Ik heb hem zelf ook, en het is idd vooral handig als je de aanhaal momenten wil weten, maar ook bv klepspeling, koppelings plaat dikte, standaard vering afstelling,het elektrisch schema, volgorde om bepaalde onderdelen te verwijderen enz, enz. Ook laten ze vaak zien waar een afstel streepje staat of een nokje voor onderdeel x.

Voor die 64 euro kan je in een garage ongeveer 2 uur aan je motor laten werken.
Volgens mij is zo'n werkplaatshandboek dan wel erg snel terugverdiend.
Ik heb ook een werplaatshandboek voor mijn Bandit, en daarmee heb ik al veel geld uitgespaard :)

Terug
Bovenaan Onderaan