Werkplaatshandboek en gegevens Suzuki DR 500 S

Juupke

MF veteraan
21 sep 2004
1.650
0
Gronsveld
Ik heb vandaag een Suzuki DR 500 S van 1984 aangeschaft. Na 4 jaar stilstaan liep hij van de tweede trap *D en na een vogelnest uit de luchtfilter te hebben gehaald. Heeft iemand hiervan de gegevens en een werkplaatshandboek? Mailen kan ook naar peterlemmens apeding home.nl
 
Laatst bewerkt:

SVN

MF veteraan
25 sep 2005
2.357
1
Flevoland
Leesvoer:

Belangrijkse link: Kennisgeving voor omleiding

Ander leesvoer:

www.suzukidr.web-log.nl.

Kleppenregeling bij koude motor (volgens servicemanual):
intake: 0,08mm
exhaust: 0,13mm

Suzuki Dr 500 S Bouwjaar 1982
Type: 1 cil. viertakt
Cil. inhoud: 498 cm kub.
Dynamo: Wisselstroomvermogen 86 Wat
Batterij: 6 volt 4 ampere
Ontsteking: Elektronisch
Bougies: NGK type: D 8 EA
De meeste off the Road modellen hadden nog 6 volt in die tijd.

All Suzuki Motorcycles Ever Built

Feli met aankoop en veel plezier !

Stoere fietsen, de DR series ( ik heb de DR800S )

Grtzzz Simon. 8-)
 

Juupke

MF veteraan
21 sep 2004
1.650
0
Gronsveld
Leesvoer:

Belangrijkse link: Kennisgeving voor omleiding

Ander leesvoer:

www.suzukidr.web-log.nl.

Kleppenregeling bij koude motor (volgens servicemanual):
intake: 0,08mm
exhaust: 0,13mm

Suzuki Dr 500 S Bouwjaar 1982
Type: 1 cil. viertakt
Cil. inhoud: 498 cm kub.
Dynamo: Wisselstroomvermogen 86 Wat
Batterij: 6 volt 4 ampere
Ontsteking: Elektronisch
Bougies: NGK type: D 8 EA
De meeste off the Road modellen hadden nog 6 volt in die tijd.

All Suzuki Motorcycles Ever Built

Feli met aankoop en veel plezier !

Stoere fietsen, de DR series ( ik heb de DR800S )

Grtzzz Simon. 8-)


:} Bedankt in ieder geval voor de links, de klepspeling was nu even het belangrijkste wat ik wou weten. Service manual wil ik nog even kijken of er een digitale versie van het net te downloaden is, deze manual kost al anderhalf keer zoveel als ik voor de motor betaald heb :9
 

Juupke

MF veteraan
21 sep 2004
1.650
0
Gronsveld
Leesvoer:

Belangrijkse link: Kennisgeving voor omleiding

Ander leesvoer:

www.suzukidr.web-log.nl.

Kleppenregeling bij koude motor (volgens servicemanual):
intake: 0,08mm
exhaust: 0,13mm

Suzuki Dr 500 S Bouwjaar 1982
Type: 1 cil. viertakt
Cil. inhoud: 498 cm kub.
Dynamo: Wisselstroomvermogen 86 Wat
Batterij: 6 volt 4 ampere
Ontsteking: Elektronisch
Bougies: NGK type: D 8 EA
De meeste off the Road modellen hadden nog 6 volt in die tijd.

All Suzuki Motorcycles Ever Built

Feli met aankoop en veel plezier !

Stoere fietsen, de DR series ( ik heb de DR800S )

Grtzzz Simon. 8-)

Ik heb volgens mij geen accu erin zitten? :?

Waar zou dan een accu moeten zitten?

Gelopen heeft hij dan al zonder accu.
 
Laatst bewerkt:

Juupke

MF veteraan
21 sep 2004
1.650
0
Gronsveld
FF een fotootje:

full


Tankje en zijnkapje zijn mooier blauw dan op de foto, spatbord helaas niet. Als iemand alleen een elektrisch schema heeft, ben ik ook al geholpen.
 

Juupke

MF veteraan
21 sep 2004
1.650
0
Gronsveld
Leesvoer:

Belangrijkse link: Kennisgeving voor omleiding

Ander leesvoer:

www.suzukidr.web-log.nl.

Kleppenregeling bij koude motor (volgens servicemanual):
intake: 0,08mm
exhaust: 0,13mm

Suzuki Dr 500 S Bouwjaar 1982
Type: 1 cil. viertakt
Cil. inhoud: 498 cm kub.
Dynamo: Wisselstroomvermogen 86 Wat
Batterij: 6 volt 4 ampere
Ontsteking: Elektronisch
Bougies: NGK type: D 8 EA
De meeste off the Road modellen hadden nog 6 volt in die tijd.

All Suzuki Motorcycles Ever Built

Feli met aankoop en veel plezier !

Stoere fietsen, de DR series ( ik heb de DR800S )

Grtzzz Simon. 8-)

even een kleine verbetering


Ik heb het wphb binnen, waarvoor er veel dank Martell :} , en hier staat dat de kleppen alle tussen de 0.08 en 0.13 mm in moeten staan. Ik had de uitlaatkleppen op 0.14 gesteld en dat is denk ik wat veel omdat je de kleppen nu vrij hard hoort tikken.

Even nog een vraag erbij:

Hij loopt goed stationair maar zodra je gas geeft slaat hij af. Choke aanzetten omhem rijker te zetten helpt nietWat kan dit zijn?
 

SVN

MF veteraan
25 sep 2005
2.357
1
Flevoland
Het verschil van 0.13 naar 0.14 is slechts 1-hondertse.... :+

Haal je carburateur er ff af, maak hem schoon en controleer de hoogte van de gasnaald

je hebt nu het boek en ik neem aan dat de hoogte ook vermeld staat.

check dan gelijk ff alle sproeiers, hebben ze wel de juiste maat volgens het boek.

( PS luchtfilter wel goed schoon ? )

blaas voorzichtig alle kanalen schoon, haal wel ff eerste de schuif die naar het vacüum gedeelte gaat eraf, verkeerd kanaal kiezen met de compressor en je ziet de schuif omhoog knallen, vindt ie vast niet leuk.

Kijk dan gelijk ff of het membraam nog goed is wat de schuif "bediend" , de veer nog heel is enz enz.

Suc6

Grtzzz Simon. 8-)
 

Juupke

MF veteraan
21 sep 2004
1.650
0
Gronsveld
Het verschil van 0.13 naar 0.14 is slechts 1-hondertse.... :+

Haal je carburateur er ff af, maak hem schoon en controleer de hoogte van de gasnaald

je hebt nu het boek en ik neem aan dat de hoogte ook vermeld staat.

check dan gelijk ff alle sproeiers, hebben ze wel de juiste maat volgens het boek.

( PS luchtfilter wel goed schoon ? )

blaas voorzichtig alle kanalen schoon, haal wel ff eerste de schuif die naar het vacüum gedeelte gaat eraf, verkeerd kanaal kiezen met de compressor en je ziet de schuif omhoog knallen, vindt ie vast niet leuk.

Kijk dan gelijk ff of het membraam nog goed is wat de schuif "bediend" , de veer nog heel is enz enz.

Suc6

Grtzzz Simon. 8-)


Merci, ik ga idd de carb eens helemaal nakijken, ik heb ook het idee dat de vlotterhoogte veel te hoog is. Luchtfilter is nieuw want die was opgegeten door een familie muizen :P
 

Juupke

MF veteraan
21 sep 2004
1.650
0
Gronsveld
FF nog een update van mijn kant,

Carb had twee problemen: 1 de vlotter was door oude benzine aangetast en doorgerot. Deze heb ik dicht gesoldeerd en kwan de vlotter hoogte weer goed uit.

2 het busje waar de hoofdsproeier in geschroefd zit, zitten gaatjes in voor extra lucht ofzoiets en deze zaten nog dicht.

Toen deze problemen opgelost had, liep hij nog niet perfect maar na het monteren van een grotere sproeier loopt hij nu als een zonnetje.

De muizen die in de luchtfilter huizden, hadden zich ook geamuseerd aan de kabels dus deze heb ik ook even aan elkaar moeten solderen. Nu nog even verdiepen in hoe het laadsysteem precies werkt want dat blijkt niet zo standaard te zijn.

Martell nogmaals bedankt voor de handleiding
 

jvsoelen

Die hard MF'er
6 nov 2007
676
7
Geldermalsen
Marc, ik heb net een SUZUKI DR 500 S uit 1981 in mijn huis , er is van alles mee.
Nu wil ik met de electrische bedrading beginnen.
Wil jij mij een CD van het werkplaatshandboek willen toe zenden.
Ik heb al een mailtje met mijn adres gegevens naar je toe gestuurd.
Ik hoor het graag van je .

Mvgr. J.v.Soelen
 

g-flater

MF veteraan
22 jun 2010
4.672
1.063
Groningen
Ik ook heb nog een dr500s uit 82 in onderdelen liggen. Het blok is al wel grotendeels klaar; nieuwe zuiger, cilinder gehoont, nieuwe kleppen + zittingen, nieuwe nokkenas. En dit blok ligt al 10 jaar te wachten tot ik hem afbouw en in zn frame hang. Maar de kabelboom is een chaos en ik heb er ook niet zoveel zin/tijd meer voor/in.

Zou iemand mij aan die cd of pdf kunnen helpen. *O* *O*

Als er iemand is die er wel wat in ziet voor onderdelen of om hem af te maken, laat maar weten. Maar met een wpb krijg ik misschien wel weer zin. T is eigenlijk wel zonde van de onderdelen.

O mijn mail is : [email protected] alvast bedankt.. :Y :Y
 
Bovenaan Onderaan