werkplaatshandboek honda super Magna

gijssie1

Rookie
22 dec 2019
2
0
hallo, ik ben op zoek naar een werkplaatshandboek voor mijn honda super magna!! wie kan me helpen ? alvast bedankt
 
20191222_193356.jpg
 
Clymer is trouwens beter dan Haynes.
Ik kan niet zeggen dat ik voor 1 of de ander voorkeur heb.
Voor mijn FZ heb ik Clymer, voor mijn BB heb ik Haynes. (beide Engels)
Clymer mss iets beter leesbaar, maar daar zoek ik me altijd helemaal gek naar de specs.
Meestal bereid ik me dan voor en schrijf bijv aanhaal-moment of meetwaarde erbij. Bijv. 'specs p120' of 15Nm.

Ik heb voor mijn FZ ook een pdf : Reparatur Anleitung van Thomas Jung. (Duits) Deze is wel prettig leesbaar, maar niet altijd (?) compleet.
Ik lees net zo makkelijk Duits als Engels. Soms is het wel fijn dat wanneer niet geheel duidelijk, dat je dan ook de andere beschrijving nog hebt.
 
Ik kan niet zeggen dat ik voor 1 of de ander voorkeur heb.
Voor mijn FZ heb ik Clymer, voor mijn BB heb ik Haynes. (beide Engels)
Clymer mss iets beter leesbaar, maar daar zoek ik me altijd helemaal gek naar de specs.
Meestal bereid ik me dan voor en schrijf bijv aanhaal-moment of meetwaarde erbij. Bijv. 'specs p120' of 15Nm.

Ik heb voor mijn FZ ook een pdf : Reparatur Anleitung van Thomas Jung. (Duits) Deze is wel prettig leesbaar, maar niet altijd (?) compleet.
Ik lees net zo makkelijk Duits als Engels. Soms is het wel fijn dat wanneer niet geheel duidelijk, dat je dan ook de andere beschrijving nog hebt.
Dat klopt, ik gebruikte ze inderdaad beide.

Ik heb trouwens geen ervaring mey Haynes.
Volgens mij zeiden die Amerikanen altijd dat Haynes minder was.
Of was het nu hier?
 
Ik spring even bij. Ik heb sinds december een magna VF700C. hiervoor zoek ik ook nog een werkplaatshandboek, liefst digitaal.
Alle documenten die ik kan krijgen zijn mooi meegenomen.
Ik ga hem vanaf het frame opnieuw opbouwen. Ombouwen tot bobber. wel met de oem shocks erop, geen hardtail.
 
Chips, die heb ik volgens mij niet. Tenminste, niet de orginele. Hoe wel een papieren WPB van Clymer, met alle uitvoeringen. Van 81 tot en met 1988.

Ik heb de orginele 87-88er wel digitaal.
Er is eigenlijk weinig verschil, deze heeft alleen geen benzinepomp, maar een ouderwetse kraan.
De vering is iets anders, en het model natuurlijk. Ander dashbord...
 
klopt de mijne heeft inederdaad een benzinepomp. verbaasd mij wel want mijn gsx600f van 1996 heeft dat niet zover ik weet.
zo was ik ook op zoek naar dingen die ik weg kon laten. Zoals dat bakje van de carterontluchting. maar ik weet niet precies wat dat bakje doet.
 
klopt de mijne heeft inederdaad een benzinepomp. verbaasd mij wel want mijn gsx600f van 1996 heeft dat niet zover ik weet.
zo was ik ook op zoek naar dingen die ik weg kon laten. Zoals dat bakje van de carterontluchting. maar ik weet niet precies wat dat bakje doet.
Dat zwarte tankje is een dubbelop voor de motorolie uit het carter.

Het is een milieuding. Oliedampen uit het carter gaan via een gesloten systeem naar de carbs.
Het tankje is er alleen maar voor om de halve liter teveel aan olie, die jij eringegooid hebt, zoveel mogelijk op te vangen.
Anders zit het luchtfilter gelijk helemaal onder de olie.

Eigenlijk is het puur voor oliedampen, de damp word afgevoerd richting luchtfilter.
Er zit ook een slangetje aan het luchtfilterhuis. Echt veel te veel olie kan weg lopen op de grond.
 
Dat zwarte tankje is een dubbelop voor de motorolie uit het carter.

Het is een milieuding. Oliedampen uit het carter gaan via een gesloten systeem naar de carbs.
Het tankje is er alleen maar voor om de halve liter teveel aan olie, die jij eringegooid hebt, zoveel mogelijk op te vangen.
Anders zit het luchtfilter gelijk helemaal onder de olie.

Eigenlijk is het puur voor oliedampen, de damp word afgevoerd richting luchtfilter.
Er zit ook een slangetje aan het luchtfilterhuis. Echt veel te veel olie kan weg lopen op de grond.


Alleen zou ik die canister die er dus tussen zit kunnen weglaten en vervangen voor gewoon een eenvoudige rechtstreekse slang van blok naar inlaat.
:) bedankt voor de documenten, ik heb ze gedownload. nog meer belangrijke dingen waar ik nog aandacht aan moet besteden nou ik toch bezig ben ?
 
Alleen zou ik die canister die er dus tussen zit kunnen weglaten en vervangen voor gewoon een eenvoudige rechtstreekse slang van blok naar inlaat.
:) bedankt voor de documenten, ik heb ze gedownload. nog meer belangrijke dingen waar ik nog aandacht aan moet besteden nou ik toch bezig ben ?
De slang zou je ook weg kunnen laten.
Er word wel vaker een filtertje rechtstreeks op de carterontluchting geplaatst, en de rest weg.
Luchtfilterkast afdoppen, en klaar.

Het is alleen niet milieu bewust, en het kan zelfs gevaarlijk zijn als je perongelijk veel te veel olie op het blok gooit.
Maar dat is aan jezelf.
 
wat voor reserve tankje?? Die van de KVS ?? dat is toch een expansievat dat wanneer de kvs in de radiator zich uitzet hij terugloopt het expansievat in en andersom wanneer hij kvs nodig heeft dit ook hieruit neemt?
hoe zou dat tankje uit moeten zien? er zat wel een benzinepomp op.
Leuk om te weten allemaal ;)8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan