werkplaatshandboek honda super Magna

gijssie1

Rookie
22 dec 2019
2
0
hallo, ik ben op zoek naar een werkplaatshandboek voor mijn honda super magna!! wie kan me helpen ? alvast bedankt
 
De slang zou je ook weg kunnen laten.
Er word wel vaker een filtertje rechtstreeks op de carterontluchting geplaatst, en de rest weg.
Luchtfilterkast afdoppen, en klaar.

Het is alleen niet milieu bewust, en het kan zelfs gevaarlijk zijn als je perongelijk veel te veel olie op het blok gooit.
Maar dat is aan jezelf.
dat klopt interdaad dat met dat filtertje weet ik. alleen dan moet hij niet het hele frame onderspugen maar alleen een beetje op de grond spugen.
 
wat voor reserve tankje?? Die van de KVS ?? dat is toch een expansievat dat wanneer de kvs in de radiator zich uitzet hij terugloopt het expansievat in en andersom wanneer hij kvs nodig heeft dit ook hieruit neemt?
hoe zou dat tankje uit moeten zien? er zat wel een benzinepomp op.
Leuk om te weten allemaal ;)8-)
Bij mijn weten hebben alle Magna's tot 1987 een reservetankje, en daarom is er ook een benzinepomp.

Omdat dat tankje laag zit. Maar ik kan het mis hebben.
Er reageert wel iemand en anders kijk ik vanavond wel even in het werkplaatshandboek.
 
wat voor reserve tankje?? Die van de KVS ?? dat is toch een expansievat dat wanneer de kvs in de radiator zich uitzet hij terugloopt het expansievat in en andersom wanneer hij kvs nodig heeft dit ook hieruit neemt?
hoe zou dat tankje uit moeten zien? er zat wel een benzinepomp op.
Leuk om te weten allemaal ;)8-)
Je hebt toch gelijk.

Dé 84 heeft wel een aparte reservetank, de 85 en 86 niet meer.
Bij 85 en 86 staat ook een benzinekraan, bij 84 niet?

Ik snap het niet helemaal. Jouw 85 heeft wel een brandstofpomp?

20200116_224510.jpg


20200116_224550.jpg
 
haha grappig dit ja. mijne heeft wel een brandstofpomp op een laag punt zitten. en harde "stalen" brandstofleidingen.
geen extra tankje want dat zou meteen zijn opgevallen.
mja het is een 85 VF700C he. teller is ook in miles. daar wil ik echt iets op verzinnen om die in kmh te krijgen. Maar moet ook nog een goeie website zoeken voor onderdelen. Ik heb bijvoorbeeld klepdekselpakkingen nodig. luchterfilterbak deksel.
 
Is een goeie Hondadealer geen goed idee?

Ik ben zelf persoonlijk meer fan van zoiets.
Onderdelen die er niet meer zijn halen ze zo uit het magazijn. Is van andere modellen/ jaartallen, maar past ook.
En niet te vergeten géén verzendkosten.

Als je je van tevoren even oriënteert op een website, weet je ongeveer wat de prijs is.
En vaak is een dealer niet gek veel duurder.
En als de service ook nog goed is?
Dat vind ik verrekte belangrijk, vaak denken ze ook nog mee.
En dan kom je soms uit op dingen, goh totaal niet aan gedacht.
 
Is een goeie Hondadealer geen goed idee?

Ik ben zelf persoonlijk meer fan van zoiets.
Onderdelen die er niet meer zijn halen ze zo uit het magazijn. Is van andere modellen/ jaartallen, maar past ook.
En niet te vergeten géén verzendkosten.

Als je je van tevoren even oriënteert op een website, weet je ongeveer wat de prijs is.
En vaak is een dealer niet gek veel duurder.
En als de service ook nog goed is?
Dat vind ik verrekte belangrijk, vaak denken ze ook nog mee.
En dan kom je soms uit op dingen, goh totaal niet aan gedacht.


nouja meestal vind ik de dealer toch behoorlijk duur.

Eigenlijk zou ik moeten kijken wat uitwisselbaar is. Ik vind bijvoorbeeld op louis.nl die niet ver van mij vandaan ligt, Klepdekselpakkingen voor een VF750C maar er staat nergens de VF700C tussen. Ik weet niet of dit uitwisselbaar is.
 
Is een goeie Hondadealer geen goed idee?
Waar vind je nog een Honda-dealer?
(er zijn er niet zo veel meer in NL/ voor mij dichtsbijzijnde is 60km :X )
En als je 'm al gevonden hebt, dan is nog de vraag of het een goede is...................?

Zowel voor mijn Honda, alsook mijn Yamaha, maar de geldt ook voor mijn auto kom ik NOOIT bij de officiële dealert!
 
nouja meestal vind ik de dealer toch behoorlijk duur.

Eigenlijk zou ik moeten kijken wat uitwisselbaar is. Ik vind bijvoorbeeld op louis.nl die niet ver van mij vandaan ligt, Klepdekselpakkingen voor een VF750C maar er staat nergens de VF700C tussen. Ik weet niet of dit uitwisselbaar is.
Zekers, past gewoon. Is gewoon onkunde van de maker van de site. Het partnummer is waarschijnlijk hetzelfde.

Alles past meestal, alleen als je dichter bij de cilinder inhoud komt niet meer.
Andere zuigers bijv.

In de carbs zit een andere maat sproeiers.
De tandwielverhouding in de haakse overbrengingen is iets anders.

Voor de rest is alles krek hetzelfde.

Ook veel van een VT Shadow past 1 op 1. Motorisch natuurlijk niet, 2 cilinder of 4 cilinder.
Ook andere modellen hebben veel dezelfde onderdelen.
Als de kleur anders is, dan is het partnummer ook anders. Voor de rest past het.

En zulke dingen weet een goeie dealer. Chokekabel trekken ze zo uit het magazijn, van een heel ander model. Bijv CB. Lag al jaren te verstoffen. Een tikje anders maar het werkt.
 
Laatst bewerkt:
haha grappig dit ja. mijne heeft wel een brandstofpomp op een laag punt zitten. en harde "stalen" brandstofleidingen.
geen extra tankje want dat zou meteen zijn opgevallen.
mja het is een 85 VF700C he. teller is ook in miles. daar wil ik echt iets op verzinnen om die in kmh te krijgen. Maar moet ook nog een goeie website zoeken voor onderdelen. Ik heb bijvoorbeeld klepdekselpakkingen nodig. luchterfilterbak deksel.
Die km aanduiding is ooit al eens particulier gemaakt. Speciale groepsbestellingen.

En de teller lospulken en de aanduiding erop plakken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan