Werkplaatsvloer,welke?

jerryt

MF veteraan
14 aug 2005
23.418
57
Wat voor type vloer is geschikt en enigzins betaalbaar voor een werkplaats,er zijn nogal wat verschillende te krijgen.Heel wat verschilende soorten rubberen/kunststoffen tegels of coating/epoxy laag. :?
Iemand ervaring of ideeen?
Heb straks een stukje van 50M2 en wil daar een praktische en mooie vloer op.
Of heeft iemand een goed adresje. O-)
b.v.d.
Gr.Gerard :W
 
Laatst bewerkt:
Oh, ok.

Maar je bedoelt een motorblok even een meter verder slepen oid?

Ik ben zelf redelijk 'zuinig' wat dat betreft.

Of is de slijtage nog eerder opgetreden?

[me] Martell doet wel eens de hefbrug schuiven.... [/me]

Dat bedoek ik ja,kan dus niet. :N
Misschien dat 2K beter is,maar net wat je zegt,voor het lichte werk gaat het prima.Maar zit meestal in consructiewerk en dan houd het niet echt.1K dan.
Deed er meestal om de paar jaar een nieuwe laag op.
 
Een goede vloercoating hangt en staat ook met de voorbereiding (voor een goede hechting).
Toen ik mijn werkplaats vloer ging coaten kreeg ik speciale ontvetter en een soort zuur wat de toplaag van het beton 'open' maakt.
Na 3 jaar zie je alleen wat slijtage waar dag in dag uit rijplaten overheen schuiven.

Een goedkope manier om een gladde coating wat stroever te maken is wat zand er door heen doen als je het aanbrengt.

In zal Maandag het adres opzoeken Gerard.
 
Bij coatingvloeren: Is het een in het zand gestorte betonvloer? Dan moet er plastic onder, anders is er de kans dat er door optrekkend vocht de coating van de vloer afgedrukt wordt. Tevens is dan de vloer vloeistofdicht, mits je daar bij het storten wel een paar foto's van maakt als bewijs.
Een nieuwe vloer moet beslist droog zijn, ander kun je hem niet coaten!! Een betonvloer minimaal een week per cm dikte drogen.

Als het lowbudget moet: gewassen gindtegels op een betonvloer plakken: je ziet er niets op, en ze gaan niet kapot als je er een blok op laat donderen. Voor een paar euro ben je klaar! Nadeel is wel dat die dingen 4 of 6 cm dik zijn.
Elke coating zal beschadigen als je er een stuk ijzer van een paar kilo op laat donderen! Ook krassen hou je.
Nog een lowbudget optie: gewoon een paar lagen Jotun oxan olie op de vloer, sterk verdund. Je hebt dan een blanke laag op de vloer welke voorkomt dat olie in de vloer dringt, en de vloer 'stuift' dan ook niet meer. Spul kost geen drol en je veegt het met de bezem er overheen. Spul is niet kritisch aan de ondergrond.
Als je wilt coaten zul je voor een goed (proffessioneel) resultaat de bestaande vloer moet laten aanstralen om de vervuiling door olieresten te verwijderen. Als dit niet vakkundig gebeurt, dan is de vloer óf niet schoon, óf veel te ruw.
 
Vloer is redelijk vlak hoor. Maar bij mij moet het niet perfekt zijn tis enkel maar om het stof tegen te gaan van de grond voor in men spuitcabine ook.

CIMG1319.jpg


@ Martell+ Boosterke
DAN zal je toch eerst 'n vlakke ondervloer moeten hebben!
 
zo maar een idee :
er is ook betonplex in de handel met een antislip laag, voordeel van hout is dat wanneer er iets op de grond valt het toch wat zachter terecht komt.
ook "trekt"het niet koud op. ik heb eens voor mijn werk 2 dagen lang een elektro kast aan moeten sluiten op een traanplaten bordes in een gekoelde ruimte, stond te sterven van de kou, een collega stelde voor om op een plaat afvalhout te gaan staan, het verschil was echt groot. als je koude voeten hebt is alles koud (wekt in ieder geval zo bij vrouwen :) ).

ik heb zo'n plaat opgezocht : prijs 30,86 /m2 (zie zo snel niet of dat incl. is of ex.)
http://www.klushandel.nl/product_info.php?cPath=565_625&products_id=28317
 
iemand al eens aan die rubbere tegels gedacht?

die zie je in een enkele werkplaats ook liggen.
ze hebben daar ook speciale van geloof ik (vloeistofdicht)
die kunnen tegen chemische stoffen,vallen niet stuk en zijn niet koud aan de voeten
 
iemand al eens aan die rubbere tegels gedacht?

die zie je in een enkele werkplaats ook liggen.
ze hebben daar ook speciale van geloof ik (vloeistofdicht)
die kunnen tegen chemische stoffen,vallen niet stuk en zijn niet koud aan de voeten

Ja,lees openingspost. O-)
 
Wat voor bedrag hebben we het dan ongeveer over? O-)
Iemand ook ervaring met speciale tegels?Kun je ook in alle kleuren en patronen krijgen.

In de racerij gebruiken ze kunststoftegels ( 30x30 ). Super om te zien.( div kleuren en motieven mogelijk ) Kan er op de rijden met een ( belaste ) krik/motortakel. En je
maakt geen rietberger als het nat is. Nadeel: schijnt niet echt goedkoop te zijn. ( kan ook geen richting geven ). Maar weet uit ervaring: met z`n tweetjes leg je zo maar in record tempo een heel mooie en vooral sleutel.- en bewandelbare vloer. Kijk maar eens op Rhesus.nl / foto`s /pinksterraces 2009/ tweede rij/ linker foto
( foto in box / topvloertje kan ik je zeggen )Overigens staan er onder in het overzicht nog meer foto`s.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een epoxyvloer in mijn (slechte) garagevloer laten smeren/rollen, ben er erg blij mee.

Vuil ed hechten niet, je dweilt alles in een poep en een scheet weg, alleen lijkt de vloer altijd onder water te staan, maar dat is de epoxylaag die zo blinkt.

Kosten kan ik je niet geven, heb de vloer kado gekregen! :P
 
Epoxyhars kan een goede oplossing zijn, de vloer is vloeistofdicht, slechte stukken worden doordat het spul impregneert weer keihard (zandcement D15 kan opgewaardeerd worden naar D30) het spul kost ongeveer 150 euries per blik van 8 kilo, daar doe je ongeveer 20 m/2 mee. Even met een roller netjes uitrollen, over de schoongemaakte vloer en een nachtje harden en klaar. Wil je dat de vloer stroef wordt, dan strooi je het in met vlamgedroogd zand.
 
Hmmm, leuke ideeën allemaal!

Opeens denk ik aan een tegelvloertje. Ergens een partijtje zoeken, en mooi vlak inleggen.

Ik zag het laatst bij de Hondadealer in de werkplaats, en het zag er erg netjes opgeruimd en schoon uit.
 
Mij is aangeraden, door de "tegeldealer" om er een "project tegel" voor te gebruiken. Dingen zijn maar in 2 kleuren te krijgen (beige achtig en grijs achtig) zijn 20x20 en zijn ook nog vloeistofdicht. Kosten van deze tegel is ongeveer 15E per m2.

Edit: dit is een "dubbel gebakken tegel" die uiterst slijtvast is , whatever it means.
 
Laatst bewerkt:
Mij is aangeraden, door de "tegeldealer" om er een "project tegel" voor te gebruiken. Dingen zijn maar in 2 kleuren te krijgen (beige achtig en grijs achtig) zijn 20x20 en zijn ook nog vloeistofdicht. Kosten van deze tegel is ongeveer 15E per m2.

Dat klint al betaalbaarder. :Y
Toch nog wel wat reactie en tips zo op dit topic.
 
Toch wel mooi zo'n design vloertje met die rubberen tegels. O-)

Is meer iets voor de SM kelder. ;)

Rubber met wat olie, brandstof of kvs er op: hoppakee, benen gebroken -O-

Ik ga denk ik voor de tegels. Geen natuursteen. Te duur en poreus. Maar van die goed gebakken tegels met de juiste structuur op het oppervlakte. Niet te duur, goed zelf te leggen.

Bijkomende kosten: goede tegellijm, en lots of it. Ik wil eigenlijk geen holle ruimtes onder mijn tegels hebben: iets van metaal laten vallen leverd dan gegarandeerd een breuk op.
En natuurlijk stevig voegmiddel.

Dan moet ik het wel nog netjes vlak en strak zien te krijgen, want er is niks zo iriitant als een opstaand randje van een tegel, midden in de garage |(

Al met al lijkt het me het meest gebruiksvriendelijk en €-vriendelijk.
 
Is meer iets voor de SM kelder. ;)

Rubber met wat olie, brandstof of kvs er op: hoppakee, benen gebroken -O-

Ik ga denk ik voor de tegels. Geen natuursteen. Te duur en poreus. Maar van die goed gebakken tegels met de juiste structuur op het oppervlakte. Niet te duur, goed zelf te leggen.

Bijkomende kosten: goede tegellijm, en lots of it. Ik wil eigenlijk geen holle ruimtes onder mijn tegels hebben: iets van metaal laten vallen leverd dan gegarandeerd een breuk op.
En natuurlijk stevig voegmiddel.

Dan moet ik het wel nog netjes vlak en strak zien te krijgen, want er is niks zo iriitant als een opstaand randje van een tegel, midden in de garage |(

Al met al lijkt het me het meest gebruiksvriendelijk en €-vriendelijk.

Moet geen probleem zijn,olie o.i.d, volgens de verhalen . :N
Puur de prijs wat me tegenstaat.Ga er vande week achteraan,laat het horen kwa kosten. :Y
 
Is meer iets voor de SM kelder. ;)

Rubber met wat olie, brandstof of kvs er op: hoppakee, benen gebroken -O-

Ik ga denk ik voor de tegels. Geen natuursteen. Te duur en poreus. Maar van die goed gebakken tegels met de juiste structuur op het oppervlakte. Niet te duur, goed zelf te leggen.

Bijkomende kosten: goede tegellijm, en lots of it. Ik wil eigenlijk geen holle ruimtes onder mijn tegels hebben: iets van metaal laten vallen leverd dan gegarandeerd een breuk op.
En natuurlijk stevig voegmiddel.

Dan moet ik het wel nog netjes vlak en strak zien te krijgen, want er is niks zo iriitant als een opstaand randje van een tegel, midden in de garage |(

Al met al lijkt het me het meest gebruiksvriendelijk en €-vriendelijk.


Betonvloer met de juiste egaline uitvlakken en dan vervolgens de tegellijm aanbrengen, met een lijmkam, die rillen van de juiste hoogte maakt. Dit is afhankelijk van de maat van de tegels. Vervolgens de tegels netjes in de lijm drukken. Eventueel met een rubberhamer licht aantikken. Vraag bij een goede bouwmaterialen handel om een waterdicht voegmiddel.
De materialen bij de bouwmaterialen handel zijn van veel betere kwaliteit als bij de gamma e.d. en is meestal niet duurder. Als je niet wilt uitglijden op je tegelvloer, dan kan je speciale anti slip tegels nemen. Je waant je dan wel in het bejaarden tehuis, maar klettert tenminste niet op je giechel :+
 
Ben effe aan het googlen en kom ook nog Racedeck vloeren tegen.Redelijk betaalbaar O-) ,alle kleuren,isolerend etc.
Beetje traanplaatidee maar dan kunstof.Alleen maar positieve feedback.
Maar weet niet of het geschikt voor las en flexwerkzaamheden?
 
Terug
Bovenaan Onderaan