Werkplaatsvloer,welke?

jerryt

MF veteraan
14 aug 2005
23.418
57
Wat voor type vloer is geschikt en enigzins betaalbaar voor een werkplaats,er zijn nogal wat verschillende te krijgen.Heel wat verschilende soorten rubberen/kunststoffen tegels of coating/epoxy laag. :?
Iemand ervaring of ideeen?
Heb straks een stukje van 50M2 en wil daar een praktische en mooie vloer op.
Of heeft iemand een goed adresje. O-)
b.v.d.
Gr.Gerard :W
 
Laatst bewerkt:
Neem dan geen rood....onze technische man op de zaak was er ook helemaal geil van dus het moest er komen maar na een jaar ligt het op een hoop op een pallet, te smerig om aan te pakken. Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat daar wel een CNC frees en draaibank staan met koelolie maar damn...wat was dat goor.
 
Een goede vloercoating hangt en staat ook met de voorbereiding (voor een goede hechting).
Toen ik mijn werkplaats vloer ging coaten kreeg ik speciale ontvetter en een soort zuur wat de toplaag van het beton 'open' maakt.
Na 3 jaar zie je alleen wat slijtage waar dag in dag uit rijplaten overheen schuiven.

Een goedkope manier om een gladde coating wat stroever te maken is wat zand er door heen doen als je het aanbrengt.

In zal Maandag het adres opzoeken Gerard.
Van dat vogelzaad werkt ook perfect om erin te gooien.
 
Epoxyharsen vloertje, vlakt meteen uit (niet voor ernstige nivo-verschillen -dan ff egaline gebruiken), kosten waren totaal plmn 175e voor 20m2 (vos coatings - den haag), maar ik zou er geen zware dingen op durven laten kletteren. Regelmatig schuiven van zware gereedschapskist(en) lukt nog wel zonder ernstige krassen. 2,5 jaar in gebruik.
 
Laatst bewerkt:
Neem dan geen rood....onze technische man op de zaak was er ook helemaal geil van dus het moest er komen maar na een jaar ligt het op een hoop op een pallet, te smerig om aan te pakken. Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat daar wel een CNC frees en draaibank staan met koelolie maar damn...wat was dat goor.

Okee,weten we dat ook weer,heb trouwens gebelt met Racedeck en vertelde dat laswerk en slijpwerk hierop niet echt idiaal is.Valt voor mij af dus,shit,zag het wel voor me. :(
 
Epoxyharsen vloertje, vlakt meteen uit (niet voor ernstige nivo-verschillen -dan ff egaline gebruiken), kosten waren totaal plmn 175e voor 20m2 (vos coatings - den haag), maar ik zou er geen zware dingen op durven laten kletteren. Regelmatig schuiven van zware gereedschapskist(en) lukt nog wel zonder ernstige krassen. 2,5 jaar in gebruik.

Hebben ze bij ons ook in de fabriek,ligt er 2 jaar in,vind het nu al behoorlijk smerig worden(word niet gelast en geslepen)
Tis godzamme nog een moeilijke materie. :?
 
Even inbreken met een vloerenvraagje: Ik heb (buiten) nog een cementvloertje liggen waar ooit een schuurtje stond. De bedoeling is dat daar een motorberging komt en dat ca. de helft onbebouwd blijft. Weet iemand hoe ik die cementvloer van een goede toplaag kan voorzien, is een epoxyvloer daarvoor geschikt? (oppervlakte is ca. 10 m2)
 
Als ondervloer had ik een cementvloer (oud en nieuw deel) die niet was gevlinderd: altijd last van stof. Ik werd er gek van.
Na telefonisch contact met onderstaande site heb ik een 2K primer DEZE en een 2K coating DEZE .

De hechting van de primer op de (stoffige) ondergrond was erg goed (uiteraard wel eerst goed zo goed mogelijk de boel stofvrij gemaakt). De hechting van de coating is echt perfect!
Olie, benzine, remvloeistof kan de vloer allemaal hebben.

Wat me wel tegenviel is de mate van vloeien: bij het opbrengen van de coating was het meer een verfachtige substantie dan een vloeibare. De ondergrond bepaald dus heel erg de mate van afwerking qua aanzicht.

Ik weet niet meer wat ik kwijt was voor 20 m2 maar ik meen iets van €250,- totaal.
 
Terug
Bovenaan Onderaan