Werkplaatsvloer,welke?

jerryt

MF veteraan
14 aug 2005
23.418
57
Wat voor type vloer is geschikt en enigzins betaalbaar voor een werkplaats,er zijn nogal wat verschillende te krijgen.Heel wat verschilende soorten rubberen/kunststoffen tegels of coating/epoxy laag. :?
Iemand ervaring of ideeen?
Heb straks een stukje van 50M2 en wil daar een praktische en mooie vloer op.
Of heeft iemand een goed adresje. O-)
b.v.d.
Gr.Gerard :W
 
Laatst bewerkt:
Het is gewoon een betonnen vloer en het is wel een werkplaats waar gelast/geflext en waar wel eens een motorblok op de grond donderd. ;)
Hoeft om mij niet vloeistofdicht.
 
Laatst bewerkt:
Het is gewoon een betonnen vloer en het is wel een werkplaats waar gelast/geflext en waar wel eens een motorblok op de grond donderd. ;)
Hoeft om mij niet vloeistofdicht.
Volgens mij een beetje verplicht bij een pro-werkplaats, bij een hobbywerkplaats niet, dacht ik zo, als het een werkplaatsvloer betreft waarbij met vloeistoffen wordt gewerkt.
Iets met bodemverontreiniging enzo ;)
Bij een bestaande vloer is coating(zelf doen) is ook een oplossing :)
 
Laatst bewerkt:
Ook nog een tip: maak hem niet te glad!
Ik heb mensen hiermee in hun vingers zien snijden(omdat het vooral optisch mooier was), en dan kan je terug om de vloer op te ruwen.
 
Ik zou hem zoals al eerder aangegeven, laten vlinderen en dan een goede betonverf erop. Wel eentje die stroef is, anders vervloek je jezelf af en toe.

(Ik heb zelf ooit op mijn werkplaatsvloer een waslaag van een tafel gehaald en kon wekenlang amper op de been blijven |( |( |( op mijn spiegelgladde vloer)
 
Ik heb een coating laten aanbrengen, kan zelfs met je bedrijflogo er in *D Het is vloeistofdicht en niet te glad. Mail maar ff voor het adres ;)

Wat voor bedrag hebben we het dan ongeveer over? O-)
Iemand ook ervaring met speciale tegels?Kun je ook in alle kleuren en patronen krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou hm goed laten vlinderen en dan een 2K betonverf er op.
Ik heb er 1K verf op, maar dat lost bij een beetje benzine/olie al op.

Vlinderen is voor mij geen optie Iepe,want dan zou ik alleen het nieuwe gedeelte (Wat deze week gestort word)kunnen doen en wil absoluut het oude gedeelte en nieuwe gedeelte 1 geheel hebben. :+
 
Laatst bewerkt:
Dit topic ga ik volgen , ben ook volop in de inrichting van men werkplaats maar voor een vloer ben ik er nog niet uit.

Wel heeft iedereen een epoxy hoewel het mooi is afgeraden omdat deze snel krassen enz krijgt.
 
Dit topic ga ik volgen , ben ook volop in de inrichting van men werkplaats maar voor een vloer ben ik er nog niet uit.

Wel heeft iedereen een epoxy hoewel het mooi is afgeraden omdat deze snel krassen enz krijgt.

Zal eens informeren wat die speciale tegels kosten,kun jezelf leggen en zijn vloeistofdicht.En je kunt die dingen in een mooi patroon leggen,staat wel huiselijk. ;)
 
Heb net een meeltje gestuurt naar tuff-seal voor een prijsaanvraag.Lijkt mij een idiale en mooie vloer.Zal wel weer reteduur zijn. :(
 
Heb net een meeltje gestuurt naar tuff-seal voor een prijsaanvraag.Lijkt mij een idiale en mooie vloer.Zal wel weer reteduur zijn. :(


Als je op twee verschillende vloeren[oud en nieuw] één afwerklaag wilt hebben , zit je met
100% kans op scheuren, op de overgang van oud naar nieuw.
waar bestaat de oude vloer uit?????? beton????? zo ja ,dan>>>>>>>>>>>>>
Ik zou op de overgang van oud naar nieuw 'n wapening in de vorm van gaasband[welke gebruikt word door stucadoors] opbrengen, breedte van minimaal 30 cm.
voorts afwerken met Egalisatiemortel [ is er in verschillende opbreng/nivileerdikte's te
koop]
Kuip/mixer huren [ want het gaat niet met huis tuin en keuken mixer]
Mengen en over de vloer gooien---- het nivileerd van zelf.
Klaar is kees *O*
Foto's van het geheel zou ons wel bevallen, om meer advies te geven.
Khad ut wel willen doen , in ruil voor 'n jerryt uitlaat :Y
grt kpt :W
 
Ik ga voor (werkplaats) betonvloerverf van de Praxis/gamma.

Heeft mijn buurman ook gedaan. Eerst een proefvlak gedaan in zijn 'put' (gat met trapje, zodat je onder een auto staand kan werken). Ziet er prima uit, mooi vlak, niet glad en kan tegen olie en benzine ed.

Ik zie er alleen tegenop om de hele zooi één of twee dagen uit de garage te halen -O-

Ik weet even niet meer of die verf 2k of niet...
 
Ik ga voor (werkplaats) betonvloerverf van de Praxis/gamma.

Heeft mijn buurman ook gedaan. Eerst een proefvlak gedaan in zijn 'put' (gat met trapje, zodat je onder een auto staand kan werken). Ziet er prima uit, mooi vlak, niet glad en kan tegen olie en benzine ed.

Ik zie er alleen tegenop om de hele zooi één of twee dagen uit de garage te halen -O-

Ik weet even niet meer of die verf 2k of niet...

Heb ik jaren gehad,1K,wel goedkoop niet slijtvast.Ja,als je er alleen overheen loopt. :+
 
Als je op twee verschillende vloeren[oud en nieuw] één afwerklaag wilt hebben , zit je met
100% kans op scheuren, op de overgang van oud naar nieuw.
waar bestaat de oude vloer uit?????? beton????? zo ja ,dan>>>>>>>>>>>>>
Ik zou op de overgang van oud naar nieuw 'n wapening in de vorm van gaasband[welke gebruikt word door stucadoors] opbrengen, breedte van minimaal 30 cm.
voorts afwerken met Egalisatiemortel [ is er in verschillende opbreng/nivileerdikte's te
koop]
Kuip/mixer huren [ want het gaat niet met huis tuin en keuken mixer]
Mengen en over de vloer gooien---- het nivileerd van zelf.
Klaar is kees *O*
Foto's van het geheel zou ons wel bevallen, om meer advies te geven.
Khad ut wel willen doen , in ruil voor 'n jerryt uitlaat :Y
grt kpt :W

Klinkt goed!
Piccies van de voer waar de oude de nieuwe ontmoet.Het opstaande randje moet er uiteraard nog uit. O-)
full
 
Heb ik jaren gehad,1K,wel goedkoop niet slijtvast.Ja,als je er alleen overheen loopt. :+

Oh, ok.

Maar je bedoelt een motorblok even een meter verder slepen oid?

Ik ben zelf redelijk 'zuinig' wat dat betreft.

Of is de slijtage nog eerder opgetreden?

[me] Martell doet wel eens de hefbrug schuiven.... [/me]
 
Terug
Bovenaan Onderaan