Werkt deze led r.a.w. correct?

rzwanink

I need Vitamin Sea
5 jun 2010
5.667
4.875
Hallo,

heb op mijn vmax een sport kontje waarin richting aanwijzers verwerkt zijn. nu zie je deze van achter niet zo goed dus heb ik extra raw's gemonteerd. led versies met de weerstanden al in de bedrading verwerkt! *O*

aangesloten en knippert mooi in maat met de overige! :}

maar nu is het zo dat als ik goed door de beglazing van de raw's kijk ik 15 ledjes zie zitten. maar er knipperen er maar 4 ??? :? hoort dit zo of zijn deze niet helemaal goed?

zie fotos en alvast bedankt voor de reacties
full


full


ja en de 2e foto is echt O-) in 1 x gelukt
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

heb op mijn vmax een sport kontje waarin richting aanwijzers verwerkt zijn. nu zie je deze van achter niet zo goed dus heb ik extra raw's gemonteerd. led versies met de weerstanden al in de bedrading verwerkt! *O*

aangesloten en knippert mooi in maat met de overige! :}

maar nu is het zo dat als ik goed door de beglazing van de raw's kijk ik 15 ledjes zie zitten. maar er knipperen er maar 4 ??? :? hoort dit zo of zijn deze niet helemaal goed?

zie fotos en alvast bedankt voor de reacties[afbeelding]

[afbeelding]

ja en de 2e foto is echt O-) in 1 x gelukt

Lijkt me niet.

Hoeveel draadjes zitten er aan?
 
Er zitten 2 draadjes aan, een gele en een zwarte. Maar mijn inziens is het goed aangesloten omdat als ik ook heb geprobeerd de draden om te draaien maar dan werkt de raw niet??
 
Apart.

In eerste instantie zou je denken dat er wellicht een running light functie op zit, of een mogelijkheid om de raw's met het remlicht mee te laten oplichten.

Maar dan zul je wel drie aansluitingen moeten hebben.

Dat het omwisselen van de draden niet werkt, is juist. Een led is een diode, die hebben de eigenschap om 'één richting' op te werken.
 
misschien een domme vraag, maar wat is running light ?

en idd geen remlicht functie ivm de 2 draden.

wel zit er aan het uiteinde van de raw, en dan aan de achterzijde een klein oranje glaasje. ik denk dat dat ook dient voor xtra knipper aanduiding voor die zijde maar misschien dat dit iets is?
 
misschien een domme vraag, maar wat is running light ?
Amerikaans: de knippers blijven continu, maar zwakker, branden.
en idd geen remlicht functie ivm de 2 draden.

wel zit er aan het uiteinde van de raw, en dan aan de achterzijde een klein oranje glaasje. ik denk dat dat ook dient voor xtra knipper aanduiding voor die zijde maar misschien dat dit iets is?

Zijn het wel echt ledjes, of gewoon plastic nep?
 
@ martell: ja dat is lastig te zeggen. maar het lijkt me toch dat ze echt zijn. want als het geheel oplicht valt de lichtopbrengst me tegen en dat zou toch anders moeten zijn. en als ik goed kijk zie ik 3 a 4 weerstandjes tussn de ledjes doorlopen dus lijkt me dat ze allemaal horen op te lichten?

@ jaap: ga nu ff checken
 
net ff gedaan wat jaap vroeg en dit gebeurde er:

lampje uit andere achter raw gehaald en mijn led raw bleef met 4 ledjes knipperen. maar wel ietsjes sneller en heel wat feller dan eerst. kon dit goed vergelijken met de andere kant?

nu dan???
 
ik heb precies dezelfde pinkers op mijn motor, maar bij mij gaan wel gewoon alle ledjes normaal knipperen.
overigens knipperen ze bij mij wel iets sneller als normaal, maar dat is volgens mij omdat ik de weerstanden niet helemaal goed heb. Vind het wel goed opvallen als ze sneller knipperen :+
 
van het merk "booster" type "mini raw led booster, target" gekocht bij motorport voor €49.95-

uit het armatuur komen 2 draden, zwart en geel. beide draden eindigen met een "mannetje" dan zit er extra dus die draden met weerstand bij in. dit houd in een fabrieks klaar bundeltje met dus weer de gele en zwarte draad waar de weerstanden bij aanzitten ( achter krimkous en tape ) deze kan je dus aan de raw monteren met de "vrouwtjes" en aan de originele bedrading. heel verhaal maar wel heel simpel te doen
 
Meet de spanning eens op je raw.
Waarschijnlijk is die spanning te laag doordat het relais onvoldoende spanning doorlaad.
Zet de raw is eens rechtstreeks op je accu, dan zullen ze wel allemaal oplichten.
Het heeft er mee te maken dat er telkens een aantal leds in serie staan en die groepjes staan dan weer parallel.
Als er 5 leds in serie staan die een drempelspanning hebben van 2 volt dan zullen ze onder 10 volt niet oplichten. Een serie van 4 leds doet het dan wel.
 
gewoon de massa draad van de raw op de - van de accu en de andere op de + van de accu? maar gaat deze dan led raw dan niet kaduuk??? en hoe is dit op te lossen dan? raar dat er fabrieks uit dan zo'n sterke weerstand op zit?

of doel je je op het relais van de motor zelf?
 
gewoon de massa draad van de raw op de - van de accu en de andere op de + van de accu? maar gaat deze dan led raw dan niet kaduuk??? en hoe is dit op te lossen dan? raar dat er fabrieks uit dan zo'n sterke weerstand op zit?

of doel je je op het relais van de motor zelf?
Gewoon aansluiten op de accu om even te testen kan geen kwaad.
Ik bedoel inderdaat het knipperelais van je motor.
De meeste relais geven minder dan 12 volt op je raw.
Dit heeft ermee te maken dat er door het relais word gecontroleerd of er stroom loopt.
Het komt er op neer dat dan je raw niet geschikt is voor jou knipperrelais. een van de twee moet dan vervangen worden.
Wel eerst testen.
 
je hoort wel vaker dat als je led monteert eea niet meer naar behoren werkt en dit dan word opgelost doormiddel van een ander relais. kan dat hier ook niet? zon ander relais plaatsen
 
toch nog even vanuit een andere hoek. ( neem me niet kwalijk als het nergens op slaat, elektra is niet mijn sterkste punt )

heb voor deze extra led raws eerst een maand of 3 met gewone extra halogeen raws gereden ( fittingen trilde steeds los vandaar nu led ) en toen knipperde alles wel o.k.???

zou dit dan nu ook niet met de leds moeten zijn? omdat de relais van de motor toen ook extra moest doorlaten voor die xtra halogeen raws???
 
net gedaan wat v.d.v. adviseerde. raws rechtstreeks op de accu aangesloten en ze doen het perfect. alle ledjes branden en fel, wat je mag verwachten. dus nu is de oorzaak bekend. het knipper relais van de motor. en bij motorport verzekerde ze er mij ervan dat dit niet zou gebeuren....
 
Kellermann relais lost het voor je op ;)

Ik heb dit ook al eens gehad met precies dezelfde knipperlichten, als het goed is (of juist niet :P) knippert het knipperlicht aan de andere kant van je motor heel licht mee, kijk maar eens in het donker ;-)
 
dat heb ik nog niet kunnen zien dat de andere kant licht mee gaat zal zo is kijken.

wel een andere vraag, want ik heb gedaan wat v.d.v. zei, raw rechtstreeks op de accu aangesloten, en nu wil ik ze weer origineel terug monteren werken ze niet meer??? :(

aan de andere kant aangesloten en doet ie t wel.

dus ik denk dat de weerstand aan de draad waarmee hij op de accu getest is doorgebrand is??? waar ik al bang voor was!!!! of zie ik dit verkeerd.

( Net bij motorport gerweest voor zo'n ander knipper relais tbv led alleen hadden ze daar alleen universele, en die past niet op de max, brede stekker ) zegt die kerel, waarom sluit je de raws niet aan zonder het relais ertussen???

toch geprobeerd en dan knipperen ze helemaal niet???

wat nu? nog ideeen
 
Laatst bewerkt:
dat heb ik nog niet kunnen zien dat de andere kant licht mee gaat zal zo is kijken.

wel een andere vraag, want ik heb gedaan wat v.d.v. zei, raw rechtstreeks op de accu aangesloten, en nu wil ik ze weer origineel terug monteren werken ze niet meer??? :(

aan de andere kant aangesloten en doet ie t wel.

dus ik denk dat de weerstand aan de draad waarmee hij op de accu getest is doorgebrand is??? waar ik al bang voor was!!!! of zie ik dit verkeerd.

( Net bij motorport gerweest voor zo'n ander knipper relais tbv led alleen hadden ze daar alleen universele, en die past niet op de max, brede stekker ) zegt die kerel, waarom sluit je de raws niet aan zonder het relais ertussen???

toch geprobeerd en dan knipperen ze helemaal niet???

wat nu? nog ideeen

En motoport wilde / kon je niet verder helpen? Jammer als dat zo is.
 
wel een andere vraag, want ik heb gedaan wat v.d.v. zei, raw rechtstreeks op de accu aangesloten, en nu wil ik ze weer origineel terug monteren werken ze niet meer??? :(

aan de andere kant aangesloten en doet ie t wel.

Had je (toen hij het niet deed) alle knipperlichten aangesloten?

dus ik denk dat de weerstand aan de draad waarmee hij op de accu getest is doorgebrand is??? waar ik al bang voor was!!!! of zie ik dit verkeerd.

Ledlampjes hebben een maximale sperbelasting en als je die overschrijdt door het lampje (per ongeluk) verkeerd om aan te sluiten op de accu (plus op min en min op plus) kan het zijn dat je het lampje kapot gemaakt hebt, maar dat lijkt me sterk in dit geval.

Je schreef dat de weerstanden al in de bedrading verwerkt zat, weet je zeker dat dit weerstanden zijn en geen diodes o.i.d.?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan