Werkt deze led r.a.w. correct?

rzwanink

I need Vitamin Sea
5 jun 2010
5.654
4.852
Hallo,

heb op mijn vmax een sport kontje waarin richting aanwijzers verwerkt zijn. nu zie je deze van achter niet zo goed dus heb ik extra raw's gemonteerd. led versies met de weerstanden al in de bedrading verwerkt! *O*

aangesloten en knippert mooi in maat met de overige! :}

maar nu is het zo dat als ik goed door de beglazing van de raw's kijk ik 15 ledjes zie zitten. maar er knipperen er maar 4 ??? :? hoort dit zo of zijn deze niet helemaal goed?

zie fotos en alvast bedankt voor de reacties
full


full


ja en de 2e foto is echt O-) in 1 x gelukt
 
Laatst bewerkt:
zijn weerstanden volgens de verkoper en het moet werken

net er weer heen geweet en de leds terug omgeruild voor halogeen. dit werkt wel weer alleen hoelang???

ze wilde wel helpen door het aan te sluiten en dat zou minimaal 5 tientjes kosten oplopend met hoelang ze bezig zijn.

zakken vullen.... maja wel netjes tewoord gestaan.

dank aan een ieder voor zijn hulp / bijdrage en van mij mag er een slotje op!
 
Laatst bewerkt:
zijn weerstanden volgens de verkoper en het moet werken

net er weer heen geweet en de leds terug omgeruild voor halogeen. dit werkt wel weer alleen hoelang???

ze wilde wel helpen door het aan te sluiten en dat zou minimaal 5 tientjes kosten oplopend met hoelang ze bezig zijn.

zakken vullen.... maja wel netjes tewoord gestaan.

dank aan een ieder voor zijn hulp / bijdrage en van mij mag er een slotje op!

En ze zeiden toch dat het gewoon moet werken zo?!! Mooie boel.
Lang leve Motoport. *O* :W
 
Heb je ze getest met gestarte motor?
Accu spanning zal als de motor uit staat +- 12 volt zijn. Als hij loopt stijgt de boordspanning tot +- 14 volt. Als het goed is kunnen ze niet defect gegaan door het aansluiten op de accu. (ook niet bij ompoling).
 
dat heb ik nog niet kunnen zien dat de andere kant licht mee gaat zal zo is kijken.

wel een andere vraag, want ik heb gedaan wat v.d.v. zei, raw rechtstreeks op de accu aangesloten, en nu wil ik ze weer origineel terug monteren werken ze niet meer??? :(

aan de andere kant aangesloten en doet ie t wel.

dus ik denk dat de weerstand aan de draad waarmee hij op de accu getest is doorgebrand is??? waar ik al bang voor was!!!! of zie ik dit verkeerd.

( Net bij motorport gerweest voor zo'n ander knipper relais tbv led alleen hadden ze daar alleen universele, en die past niet op de max, brede stekker ) zegt die kerel, waarom sluit je de raws niet aan zonder het relais ertussen???

toch geprobeerd en dan knipperen ze helemaal niet???

wat nu? nog ideeen
Welke weerstand bedoel je ?
 
Ik denk dat als je een belastingsonafhankelijk relais hebt en de led-knipperlichten zonder de voorgeschakelde weerstanden gebruikt e.e.a wel werkt. Heb verleden week ook lopen klooien, hield ik de knipperlichten aan bijv een 9v-blokbatterij dan branden niet alle ledjes, hield ik hem rechtstreeks op de accu werkte ie wel. Heb het nog snel even voor je gecontroleerd, bij mij werkt alles correct, alle ledjes gaan aan/uit icm het relais. Dat betekent dus m.i. dat de voorgeschakelde weerstand teveel spanning wegneemt. Hetzelfde had ik met de led-kentekenplaatverlichting, aan de blokbatterij werkten maar twee van de vijf ledjes, nu aangesloten op de permanente plus (geschakeld via de licht-schakelaar) branden ze allemaal netjes. Dus nogmaals advies, haal die weerstanden ertussenuit.

Grtz, Tok
 
Ik denk dat als je een belastingsonafhankelijk relais hebt en de led-knipperlichten zonder de voorgeschakelde weerstanden gebruikt e.e.a wel werkt. Heb verleden week ook lopen klooien, hield ik de knipperlichten aan bijv een 9v-blokbatterij dan branden niet alle ledjes, hield ik hem rechtstreeks op de accu werkte ie wel. Heb het nog snel even voor je gecontroleerd, bij mij werkt alles correct, alle ledjes gaan aan/uit icm het relais. Dat betekent dus m.i. dat de voorgeschakelde weerstand teveel spanning wegneemt. Hetzelfde had ik met de led-kentekenplaatverlichting, aan de blokbatterij werkten maar twee van de vijf ledjes, nu aangesloten op de permanente plus (geschakeld via de licht-schakelaar) branden ze allemaal netjes. Dus nogmaals advies, haal die weerstanden ertussenuit.

Grtz, Tok
Een voorschakelweerstand neemt geen spanning weg maar begrenst de stroom.
De spanning op de leds wordt bepaald door de drempelspanning.
 
@ toktok: heb de leds ook zonder de weerstanden gemonteerd en toen brandde ze helemaal niet op ook niet met lopende motor?

zo'n universele schakelrelais voor leds past niet op mijn vmax ivm de stekker die daar aan zit. dan kan ik wel zon kellerman relais kopen maar dat gaat allemaal net iets buiten mijn kunnen qua elektra....

heb de leds nu terug gebracht en omgeruild naar gewone halogeen. werken goed en al gemonteerd. alleen nu dus afwachten of ze het blijven doen icm de "rij trillingen" Die kleine lampjes met kleine fittingen, kunnen niet zo veel hebben. als dit nu weer een geklooi word dan laat ik het door de motorzaak doen en dan wel met leds
 
@ toktok: heb de leds ook zonder de weerstanden gemonteerd en toen brandde ze helemaal niet op ook niet met lopende motor?

zo'n universele schakelrelais voor leds past niet op mijn vmax ivm de stekker die daar aan zit. dan kan ik wel zon kellerman relais kopen maar dat gaat allemaal net iets buiten mijn kunnen qua elektra....

heb de leds nu terug gebracht en omgeruild naar gewone halogeen. werken goed en al gemonteerd. alleen nu dus afwachten of ze het blijven doen icm de "rij trillingen" Die kleine lampjes met kleine fittingen, kunnen niet zo veel hebben. als dit nu weer een geklooi word dan laat ik het door de motorzaak doen en dan wel met leds
Controleer je de raw's met lopende motor of met de motor uit?

De bedrading van de V-Max is nou niet bepaald ruimtevaarttechnologie, erg veel "verlies" op de kabelboom.

Hoeveel spanning meet je op de accu, als je het knipperlicht aanzet?
 
controleer de raws met en zonder lopende motor en maakt bij mij niets uit.

accu schommelt met motor aan tussen de 14.18 en 14.21 volt, dus daar valt niets over op te merken. zonder te draaien geeft de accu 12.30 aan en met knippers erbij aan +/- 12 volt.

mijn inziens is dat goed en mijn kabelboom is al voozien van vergulde connectoren en alle "krimps" zijn eruit en gesoldeert
 
@ toktok: heb de leds ook zonder de weerstanden gemonteerd en toen brandde ze helemaal niet op ook niet met lopende motor?

zo'n universele schakelrelais voor leds past niet op mijn vmax ivm de stekker die daar aan zit. dan kan ik wel zon kellerman relais kopen maar dat gaat allemaal net iets buiten mijn kunnen qua elektra....

heb de leds nu terug gebracht en omgeruild naar gewone halogeen. werken goed en al gemonteerd. alleen nu dus afwachten of ze het blijven doen icm de "rij trillingen" Die kleine lampjes met kleine fittingen, kunnen niet zo veel hebben. als dit nu weer een geklooi word dan laat ik het door de motorzaak doen en dan wel met leds

nou, das spijtig man, ook niet iemand in de buurt die je helpen kan dan? ik heb ook ff zitten klooien maar met wat proberen, telefoneren en peinzen ben ik er toch uitgekomen.
maar goed, tis niet anders nu, mooie fiets trouwens zo'n max.

grtz, tok
 
pdank je toktok. xt660 is trouwens ook een beste funbike.

helaas niemand hier die me bij kon staan. motorisch sleutelen gaat met vallen en opstaan steeds beter en gaat me nu goed af. alleen elektra... tja apart werk. tot op zekere hoogte gaat dat maar nie alles. ieder zijn vak / hobby.

bedankt
 
als het toch niet waar is!!!!

vanmorgen naar het werk, rijd er een collega achter mij. zegt ie had jij niet betere knippers gemonteerd... ikke van ja! *O*

moet je ze wel aandoen als je afslaat... -O-

deed ik ook, ff checke, ja hoor ook niets..... :(

in de schaft ff prutsen en probleem gevonden. losse contactjes. waar alles ook mee begon. nu laat ik as dinsdag maar de ledjes monteren
 
Terug
Bovenaan Onderaan