Werkt dit of niet (Cyclone)?

Uit betrouwbare bron weet ik dat deze, maar ook 100-den andere van dit soort toepassingen die vrijwel dagelijks worden aangeboden bij test centra niet werken. Natuurlijk kan er ooit het ei van columbus tussen zitten, maar dan koop een autofabrikant dat uiteraard direct....
 
het idee erachter is dat door de werveling je brandstof lucht mengel homogener wordt.

de grap is dat je motor en inspuiting/carbs al zo ontworpen zijn dat een dergelijke werveling ook optreed bij het vullen van je cilinder...
zoiets toevoegen is dus imho vrij nutteloos.
 
Hmja, slangenolie wordt altijd en overal verkocht.....

Dat bedrijf laat het testen bij TNO, maar beweert dan dat ze het rapport niet mogen vrijgeven. Dat komt op mij nogal ongeloofwaardig over.
 
het idee erachter is dat door de werveling je brandstof lucht mengel homogener wordt.

de grap is dat je motor en inspuiting/carbs al zo ontworpen zijn dat een dergelijke werveling ook optreed bij het vullen van je cilinder...
zoiets toevoegen is dus imho vrij nutteloos.

Maar dan kan zo een ding er toch juist voor zorgen dat het nog beter mengt en wervelt of mis ik iets ?

Ik bedoel, ik geloof het spul niet 123, maar probeer wel een gedachtegang erachter te zoeken.
 
Maar dan kan zo een ding er toch juist voor zorgen dat het nog beter mengt en wervelt of mis ik iets ?
Ik bedoel, ik geloof het spul niet 123, maar probeer wel een gedachtegang erachter te zoeken.

Tja, als je er per sé in wil geloven, dan mag dat uiteraard. Het is jouw geld.
 
Je lucht/brandstofmengsel komt liever geen vaste dingen tegen onderweg, en alles wat je plaatst in je inlaatkanaal zorgt voor minder doorlaat. Maar als je er héél erg in geloofd werkt het vast ;)
 
Nouja, ik kan me voorstellen dat bij lage toerentallen er minder airflow is, waardoor de menging minder is. Maar, bij hoge toerentallen en dus hogere windsnelheden loopt de weerstand van dat ding steeds hoger op en komt er dus minder lucht in je zuigers. Dat merk je natuurlijk in je PK's.

Maar, dat is precies wat ze zeggen. "meer trekkracht bij lage toeren". Wel minder PK's bij lage toeren, maar dat zeggen ze er niet bij.
 
Laatst bewerkt:
in theorie zal het best werken .... in de praktijk zal het resultaat niet of nauwlijks merkbaar zijn .... zou het anders niet al veelvuldig toegepast worden?

zou je er bij aankoop ook een "cyclone 3 stikker" bij krijgen, die je dan weer op je motor kunt plakken? |(
 
Komkommer, kijk dat bedoel ik ...

Martell, jij zegt van wel ? Hoe kom je op dit besluit ?

Overigens wat jullie zeggen klopt, als het zo goed werkt, waarom wordt het dan niet overal zorgvuldig toegepast. Het antwoordt is gewoon, omdat het vaak niet de kans krijgt voor bekend te raken.
Ik beweer nog altijd niet dat dit ding werkt, ik wil gewoon jullie gedacht erover hebben.
Als meerendeel zegt dat het wel werkt (onder bepaalde situaties oid) dan zal het toch werken niet ?

wimmel_1, als je hem in je aarsch duwt, dan kan je er mss mee bellen. Moet je wel eerst stront-ruitenwissers hebben voor je scherm zuiver te maken... -O- .....

Altijd die kansloze offtopic reacties :N ........
 
Laatst bewerkt:
Toen ik me in 2000/2001 redelijk intensief met het opvoeren van 2takt bezig hield waren die dingen er ook al. Final verdict was dat het nauwelijks helpt en de moeite niet waard is.
Kan zijn dat het bij "grotere blokken" meer effect heeft, waarmee ik dan toch weer de vraag open laat.
 
Maar dan kan zo een ding er toch juist voor zorgen dat het nog beter mengt en wervelt of mis ik iets ?

Ik bedoel, ik geloof het spul niet 123, maar probeer wel een gedachtegang erachter te zoeken.

Hoe zit dat met een turbo-diesel. De turbo heeft zeker meer rotaties dan zo'n rondraaiend schijfje. Bovendien wordt de brandstof pas in de cyl. of in een voorkamer ingespoten, dus van een betere menging kan geen sprake zijn.

Ik heb een dergelijke vraag gesteld en het antwoord was dat de wervelingen van het schoepje de brandstof en lucht beter mengde in de cyl. zodat de verbranding 10% beter zou verlopen en de motor ook 10% beter zou presteren.
Maar dat zou ik niet meteen merken, pas na verloop van tijd, omdat de motor eerst nog schoon moest branden.

In een korte bewoording, totale nonsens dus.

Er wordt al jaren gesleuteld aan motoren om ze te verbeteren. Elk procentje is winst . Als zo'n draaiend schoepje ook maar voor 0,1% zou zorgen voor een betere prestatie dan had elke auto er een.
 
Laatst bewerkt:
Ik wil weleens wen als je zo,n ding in je motor hebt wat hij doet als je lekker 14.000 tpm aan het draaien bent :Z
Zijn gewoon studentenprojectjes die nergens op slaan.
Wat wel werkt heeft ook te maken met een soort propellor?????

TURBOOOOOOOOOOOOOOOOtjes.
en die werken wel
 
Komkommer, kijk dat bedoel ik ...

Martell, jij zegt van wel ? Hoe kom je op dit besluit ?

Overigens wat jullie zeggen klopt, als het zo goed werkt, waarom wordt het dan niet overal zorgvuldig toegepast. Het antwoordt is gewoon, omdat het vaak niet de kans krijgt voor bekend te raken.
Ik beweer nog altijd niet dat dit ding werkt, ik wil gewoon jullie gedacht erover hebben.
Als meerendeel zegt dat het wel werkt (onder bepaalde situaties oid) dan zal het toch werken niet ?

wimmel_1, als je hem in je aarsch duwt, dan kan je er mss mee bellen. Moet je wel eerst stront-ruitenwissers hebben voor je scherm zuiver te maken... -O- .....

Altijd die kansloze offtopic reacties :N ........

Ik pas alleen de titel aan, om het forum duidelijk te houden.

Persoonlijk geloof ik er geen bal van. Misschien iets voor Greenpeace of GroenLinks, kunnen zij mooi lobby-en om het verplicht te stellen (als het zo goed werkt).
 
Er zijn trouwens genoeg redenen waardoor een product niet op grote schaal wordt toegepast. Dat zijn geen argumenten waarom het product niet zou werken...

Maar, ik ben het wel eens met Quark. Het wordt moeilijk om een carb te vinden die al niet goed mengt. Misschien een oude dieselcamper uit het jaar 0 ofzo.
 
Hmja, slangenolie wordt altijd en overal verkocht.....

Dat bedrijf laat het testen bij TNO, maar beweert dan dat ze het rapport niet mogen vrijgeven. Dat komt op mij nogal ongeloofwaardig over.

je mag een TNO rapport niet vrijgeven als je de uitslag verandert, is ook zo met TU delft en ze controleren nog wel eens of de vermelde resultaten overeen komen met de officiële uitslag
 
Als je naar die grafiekjes op de website kijkt zie je dat gemiddeld de fuel consumption maar liefst 0,02L/100km afneemt, CO2 uitstoot met 1gr/100km afneemt en wat andere waarden stijgen.

Met andere woorden, koop zo'n ding niet en bespaar meer.
 
contacteer die gasten eens: http://www.gcmt.nl/contact.php?lang=NL

volgens cyclone-site heeft dit bedrijf er een ingebouwd in een zware actros


je moet ook eens naar de 'geef uw mening' rubriek gaan _O-

IK BEN AL 3 JAAR BEZIG OM MIJN 11 JAAR OUDE VOLVO S70 TDI OPTIMAAL EN BETAALBAAR TE TUNEN MET ALS DOEL MINDER VERBUIK. ALS EERSTE HEB IK EEN POWERBOX LATEN INBOUWEN.HET RESULTAAT WAS CA. 30 PK MEER VERMOGEN ,EEN KOPPELTOENAME VAN 25 % EN 10 % MINDER BRANDSTOFVERBRUIK (1:13). DE AUTO ROOKTE WEL WAT ZWART BIJ SNELLE ACCELERATIES. VERDER HEB IK VORIG JAAR EEN ECO SPIN (SPECIALE MAGNETEN) INGEBOUWD IN DE BRANDSTOF TOEVOERLEIDING WAARMEE HET VERBRUIK ZAKTE NAAR 1:14,5 (ZIE: WWW.ECO-SPIN.AT).EERGISTEREN HEB IK BIJ GO-GREENER ZUID NEDERLAND 2 CYCLONEN LATEN INBOUWEN TE WETEN 1 VOOR DE INTERCOOLER EN 1 VOOR HET INLAATSPRUITSTUK MET ALS RESULTAAT 10-20 % VERMOGENSTOENAME BIJ EEN ROETUITSTOOT DIE NIHIL IS. VERDER IS HET KOPPEL BIJ LAGE TOERENTALLEN STERK VERGROOT EN TREKT DE MOTOR PROBLEEMLOOS DOOR TOT 4500 TOEREN MET EEN EXTRA TURBO-BOOST VANAF 2900 TOEREN. KORTOM EEN GEWELDIG RIJGENOT ONDER ALLE OMSTANDIGHEDEN (HET LIJKT WEL OF IK DE NIEUWE VOLVO D5 COMMON RAIL DIESELMOTOR ONDER DE MOTORKAP HEB LIGGEN!).
HET BRANDSTOFVERBUIK IS NOG ECHTER NA 200 KM RIJDEN SLECHTS SIGNIFICANT GEDAALD DAAR IK ZEER PITTIG EN SNEL GEREDEN HEB. BIJ NOMAAL RIJDEN DENK IK DAT HET VERBUIK ZEKER GAAT DALEN. WORDT VERVOLGD.
 
Laatst bewerkt:
Die "ECO-spin" is ook een produkt dat in dezelfde catagorie valt als dat roterend dingetje (cyclone) in de luchttoevoer.


Volgens ECO-spin.

ECO SPIN is niet zomaar een “magneetje”. Door gebruik te maken van speciaal ontwikkelde magneten in een reactie kamer waar de brandstof doorheen stroomt, wordt een maximaal effect bereikt om een betere “flash boiling” te genereren. Ook blijft de brandstof langer in conditie wat de natuurlijke degeneratie van brandstof tegengaat.

Ecojetmagneten idem, maar dan voor gebouwen.

De magneten worden zo dicht mogelijk bij de brander geplaatst. Thuis kan de Ecojet magneet door u zelf worden geïnstalleerd .Voor de zakelijke markt wordt de Powerjet magneet door onze monteurs op gas/olie toevoerleiding van een stoomketel of verwarmingsketel geïnstalleerd.
De onderstreepte tekst= gewoon voor de ketel.

Mijn vraag is , hoe komen ze erop. En mijn 2de vraag is hoe wordt de rest van de wereld beschermd tegen deze praktijken.
 
Laatst bewerkt:
Bij de enduro gebruikers was, of is het gebruik van de "Power-Now" of "Power-Plus" nogal in.
Alleen voor de verkopers is er een (aanzienlijk) voordeel te bespeuren.
Natuurlijk is iedereen vrij om zijn geld uit te geven zoals hem dat aanstaat...
 
Terug
Bovenaan Onderaan