Werkt een stinger nu echt?

Wolfman

MF veteraan
4 mrt 2003
4.254
13
Ridderkerk
Hallo,

Ik ben nieuwschierig naar jullie ervaringen met radar detectie.
Werkt dit? Ik heb gehoord dat je meestal gewaarschuwd wordt als het te laat is.
Het ding gaat waarschuwen en gelijk is het FLITS!, of klopt dit niet?

En kan je zo'n apparaat ook een beetje kwijt op je motor?
Want ze zijn geloof ik ook verboden, dus moet je ze wel een beetje kunnen verbergen.
 
Alleen de Stinger Ventura en Bell Vector Europe 966 werken echt goed. Al die andere raamplakrommel moet je vergeten. Ze zijn niet verboden. Dat wil de overheid je alleen maar laten geloven. En die strategie lijkt te lukken.
 
maar lasers helpt het toch niet tegen.

hier in de buurt zie ik ze de laatste tijd vaker met laser dan met normale flitsapperatuur :( :( :(
 
laserjammers mogen gewoon op de motor , echter worden deze gebruikt binnen de bebouwde kom ,en hier rijdt ik toch redelijk normaal. Z`on ding hoef ik dan niet op mijn brommert !
 
maar lasers helpt het toch niet tegen.

hier in de buurt zie ik ze de laatste tijd vaker met laser dan met normale flitsapperatuur :( :( :(

Laserjammers mogen dan wel op de motor maar dan moet je die er ook even op je motor plakken. Die stinger en andere radar detectie zijn nie voor laser zover ik weet.
 
Laserjammers mogen dan wel op de motor maar dan moet je die er ook even op je motor plakken. Die stinger en andere radar detectie zijn nie voor laser zover ik weet.



Klopt. Die stinger is NIET voor laserguns. Alleen voor camera's. De Stinger die hierboven ergens genoemd wordt is de enige die niet afgaat bij benzinepompen en banken. Benzinepompen en banken hebben een gesloten camerasysteem en daarom gaan de goedkope detectoren piepen wanneer je deze passeert. Voordeel van de stinger is dat je m goed achter je voorkap kan verbergen. Bij je stuur zie je alleen maar het kastje met lampjes. Voordat oom agent begrijpt waar die voor zijn( nadat jij natuurlijk vertelt hebt dat het oliecontrole lampies zijn natuurlijk) ben je toch weer weg...
 
Jammer maar is niet helemaal waar. Ook de duurste Stinger gaat af bij pompstation's en gsm palen e.d. Maar ik neem het voor lief omdat hij heel vaak alarm geeft als er wel iets aan de hand is.De ene keer waarschuwt hij vroeg en de andere keer wat later maar heeft te maken met reflectie van ander verkeer e.d.. Goede smoes is dat je veel rustiger rijdt met een Stinger. Op een 80km weg kan je gewoon constant 90 blijven rijden en hoef je niet iedere keer in de rem voor een flitspaal, dus een stinger is veiliger en zuiniger.Ventura is uit te breiden met een lasershield maar dat is wel strafbaar. In Belgie moet je over je eigen detector rijden als ze je ermee betrappen. In Frankrijk hebben ze een radardetectordetector(dubbele woordwaarde)maar daar is de ventura tegen beschermd.(zelf getest)Reed samen met iemand met 200+ op de tolweg en werd toen op tijd door de stinger gewaarschuwd. Bij het tolhuisje stond heel veel politie en pikte iedereen eruit. Ik geef toe was toch even schrikken.
 
Laatst bewerkt:
Jammer maar is niet helemaal waar. Ook de duurste Stinger gaat af bij pompstation's en gsm palen e.d. Maar ik neem het voor lief omdat hij heel vaak alarm geeft als er wel iets aan de hand is.De ene keer waarschuwt hij vroeg en de andere keer wat later maar heeft te maken met reflectie van ander verkeer e.d.. Goede smoes is dat je veel rustiger rijdt met een Stinger. Op een 80km weg kan je gewoon constant 90 blijven rijden en hoef je niet iedere keer in de rem voor een flitspaal, dus een stinger is veiliger en zuiniger.Ventura is uit te breiden met een lasershield maar dat is wel strafbaar. In Belgie moet je over je eigen detector rijden als ze je ermee betrappen. In Frankrijk hebben ze een radardetectordetector(dubbele woordwaarde)


Leuk al die woordspelingen!
Maar voor 90 km/h heb ik hem niet nodig hoor!
Juist als je hier 190 rijd wordt het belangrijk dat je gewaarschuwd wordt!!
 
Ik dacht al weer dat het over tweetaktuitlaten ging
 
Zelfs de duurste Radardetector gaat ook af bij benzinepompen/automatische deuren.
Men beweert wel van niet maar het is gewoon dezelfde frecquentie dus kan het
niet anders.
Wel aardig irritant moet ik zeggen...
 
Zelfs de duurste Radardetector gaat ook af bij benzinepompen/automatische deuren.
Men beweert wel van niet maar het is gewoon dezelfde frecquentie dus kan het
niet anders.
Wel aardig irritant moet ik zeggen...
Zet je em uit... |(

Ik durf met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te beweren dat er geen snelheidscontrole in benzinestations plaatsvind, omdat de snelheden daar doorgaans te laag voor zijn ;)
 
Zet je em uit... |(

Ik durf met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te beweren dat er geen snelheidscontrole in benzinestations plaatsvind, omdat de snelheden daar doorgaans te laag voor zijn ;)
maar dat is wel vaak de plek waar ze een camera opstellen.
 
Laserjammers mogen dan wel op de motor maar dan moet je die er ook even op je motor plakken. Die stinger en andere radar detectie zijn nie voor laser zover ik weet.

Voor zo ver ik weet zijn laserjammers helemaal verboden, omdat je de ambtenaar in functie bellemerd in zijn werk.
 
Voor zo ver ik weet zijn laserjammers helemaal verboden, omdat je de ambtenaar in functie bellemerd in zijn werk.

Psies! Je mag de opsporing niet actief belemmeren, daar is een of ander regeltje voor. Dus zo'n laser-jammer mag helaas niet.

Een radar-detector daarentegen kan juist weer wel, omdat zelfs op Europees niveau vastgelegd schijnt te zijn dat je vrij bent om alle radiosignalen op te vangen. En daar vallen ook radarfrequenties onder. Het is dus een burgerrecht dat je hebt.

Meer daarover is te lezen op de website van de TufTufClub www.tuftufclub.com.
Een quote van de website:

"Het detectorverbod van Ayatollah Peijs
Minister Peijs zet de volksvertegenwoordiging even buitenspel in een poging het radardetectorverbod door te drukken. Maar doe uw detector niet weg, deze verkrachting van de democratie is waarschijnlijk geen lang leven beschoren.>>
"

Als je op de site kijkt kun je ook nog verder lezen in 't artikel.

Ik heb trouwens vernomen dat 't mogelijk is om zo'n stinger op je motor te monteren. Tis alleen wel aan te raden om iets met kuip te hebben, zodat hij een beetje uit 't zicht hangt.
 
Zet je em uit... |(

Ik durf met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te beweren dat er geen snelheidscontrole in benzinestations plaatsvind, omdat de snelheden daar doorgaans te laag voor zijn ;)
Grapjas,zeker 30% van de controles op de snelweg vind plaats bij een benzinepomp,
omdat de pliesie hun auto dan goed kunnen verbergen :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan