Werkzaamheden A10 - wat doen jullie?

Roadracer

Die hard MF'er
1 jul 2003
274
0
Almere
De titel zegt het al: vanaf 21 juli gaat RWS de A4 en de A10 onder handen nemen.
Mijn vraag nu: wat is jullie taktiek: gewoon doorrijden en de zgn "alternatieve routes" uitproberen (ik vrees dat dat dwars door de stad gaat worden in sommige gevallen?!?). Of laten jullie je van de motor jagen en stappen jullie massaal in de trein/bus?
Barst maar los :+


Hier nog even een stukje van internet:

Groot onderhoud aan A4 en A10
28 juni 2006

De A4 en A10 zijn komende zomer tussen knooppunt Badhoevedorp en Amstel ruim een maand afgesloten voor verkeer vanwege groot onderhoud. Het onderhoud vindt plaats tussen 21 juli en 28 augustus en is opgedeeld in vier fasen.

AFSLUITINGEN
In fase één is van 21 juli tot 29 juli de zuidelijke rijbaan van de A4 richting Amersfoort tussen knooppunt Badhoevedorp en knooppunt Nieuwe Meer afgesloten voor verkeer.
Van 30 juli tot 7 augustus op hetzelfde traject is de noordelijke rijbaan richting Den Haag dicht.

Vervolgens is van 8 augustus tot 16 augustus de zuidelijke rijbaan of buitenring van de A10-Zuid tussen knooppunt Nieuwe Meer en knooppunt Amstel niet toegankelijk voor verkeer.
Tot slot is van 17 augustus tot 28 op hetzelfde traject de noordelijke rijbaan of binnenring afgesloten.

ALTERNATIEVE ROUTES
Rijkswaterstaat inventariseert momenteel de alternatieve routes die automobilisten kunnen nemen om files zoveel mogelijk te vermijden.

AFSTEMMING MET NOORD/ZUIDLIJN
Het onderhoud aan de A10 en A4 gebeurt in een strak schema in verband met werkzaamheden aan de Noord/Zuidlijn. In de periode tussen 17 augustus en 28 augustus wordt een constructie gerealiseerd onder de A10-Zuid tussen de Europaboulevard en station Zuid/WTC. Werk aan de Noord/Zuidlijn kan dankzij die constructie in een latere fase doorgang vinden zonder het verkeer op de A10 te hinderen.

VOORBEREIDINGEN
Voorafgaand aan de afsluiting zal een aantal voorbereidende werkzaamheden worden verricht. Het merendeel van dit werk gebeurt 's nachts.

De onderhoudswerkzaamheden aan de A4 en A10 maken deel uit van de grootschalige opknapbeurt van het wegennet. Tweehonderd wegen worden tussen 2006 en 2007 grondig herzien.

Bron: Parool
Meer informatie vindt u via http://www.A4A10zuidbereikbaar.nl (www.A4A10zuidbereikbaar.nl)
 
ik doe niets, hoef daar namelijk niet te zijn

[me] een voordeel van Belgie, onderhoud kennen ze niet[/me]
 
Maak me nergens druk om :P Ben gewoon benieuwd of er nog een "selectie" plaats vindt tussen bijvoorbeeld verschillende typen motorrijders.

A10-file-snelwegrijders bijvoorbeeld, een veel voorkomend ras, zullen nu erg teleurgesteld worden _O-
 
Aangezien 's morgens om 06:30 uur er al gedonder is op die A4 (bij Leiderdorp dus) en ik juist niet verder hoef dan daar, ga ik normaal binnendoor. Komende van de A16 ga ik bij Hilligersberg van de snelweg af en steek zo binnendoor via Benthuizen ri Leiderdorp (N11). Of het sneller is weet ik niet, maar het rijdt tenminste wel. En ja....Gezien het materiaal en gereedschap dat ik allemaal mee moet nemen ben ik noodgedwongen om met het blik te rijden '(

A10 kom ik zoiezo nooit :N
 
Ik rijd/reed dagelijks dit stuk over de A10 (ik woon in Osdorp en mijn school is bij het Amstelstaion) maar binnendoor is zeker goed te doen hoor :]
(het is iig minder 'saai' dan de ring)
 
wat ben ik blij dat 30-06-06 mijn laatste werkdag was in a-dam nu mag ik weer andere file ellende op gaan zoeken. maar als het nog moest weet ik nog wel een paar leuke binnendoorweggetjes naar a-dam. alleen kosten die zoveel tijd en ik vind 5uur15 wel vroeg genoeg om op te staan.
 
Heb zelf het probleem trouwens niet echt omdat ik per 1-8-06 tijdelijk werkeloos ben. Moet ws wel een paar keer die kant op, maar niet meer regelmatig O-) Vroeg me gewoon af wat de beste tactiek zou zijn. Ik bedoel: trein sucks en is nog een reteduur ook, maar met 30+ -graden bij 60000 stoplichten binnendoor stilstaan is ook niet alles...
Ben trouwens ook voor legale openstelling van Muiden })
 
ik weet niet hoe jij rijdt maar ik kom maar enkele stoplichten tegen in het stuk wat jij bedoelt. Door de stad heen zit ik in nog geen 20 minuten van badhoevedorp in watergraafsmeer (en dit zonder grove snelheidsovertredingen oid). Als je de goede route neemt zitten er nog een paar erg vermakelijke bochtjes tussen ook en een groot deel van de weg is 'overdekt' door bomen.
 
Zal me er eens in verdiepen...
Moet naar het VU ziekenhuis. Laatste stuk is in ieder geval een paar stoplichten. Maar moet eerlijk bekennen dat ik eigenlijk altijd via de ring ben gegaan en dus nog niet heel bekend ben in de binnendoor-routes :z
 
Ach, ik woon er vlak bij en weet de alternatieven en sluiproutes wel.
Ik maak me dus geen zorgen.
353.gif


Peter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan