Wesp in mijn helm..

Yeks.. That's really scary!!!...
Heb ergens in het Zuiden ook wel eens ergens gepicknickt of iets dergelijks waar die beesten ( die je in eerste instantie wegwuift ) gewoon keihard terugkwamen en toen we uiteidelijk de auto in gevlucht waren .. vlogen ze zelfs tegen de ruiten aan :o
( de mensen daar noemden ze killerbees >> geen idee of dat een bijnaam was of dat het iets exotisch overgewaaids was >> maar het was ERG creepy * ril *
[dan heb je dus best geluk gehad 8-)

Inderdaad tot die conclusie kwam ik ook..echt een monster beest en wat een angel dat kreng..voelde wel wat prikken maar ja die kaken waren ook niet mis
 
hier in Assen (lees mijn achtertuin) stikt het er van B|
krijg je ook behoorlijke bulten van...en ze blijven ook nog gewoon zitten als je ze weg wilt slaan.... rotbeesten


Een horzel is een baby vergeleken bij een hoornaar...ik ben niet gauw bang voor insekten maar voor dat beest wel..wat een kaken ...je ziet hem op die foto's boven van opzij maar als je hem van voren ziet...

Hier ik heb dat beest gevangen in een JAMPOT (zon grote) en ik heb grote klauwen.



full
 
Brr, naar. Ik kan neit zo goed tegen wespensteken. Krijg ik echt een enooooorme rooie bult van...

Maar zo'n kinstukje, daar moet ik eens naar kijken, alleen al omdat het stiller wordt in je helm! :}
 
Als die ook steken ben ik bang om wakker te worden met een voetbal op m'n oog. Die wespen zijn niet fijn maar dit wil ik gewoon niet weten. Brrr...


Ik was ook in alle staten 2 meter bij 100 kg en dan bang zijn voor dat beest..maar ja het leek wel zon alien out of space en als dat ding vliegt je weet niet wat je ziet...een soort bodybuilder wesp met extra doping
 
Ben toen wat verder wezen zoeken ..schijnt in japan een ware plaag te zijn in sommige gebieden..

Nu begrijp ik die scheve ogen ...zitten constant te spieden en te lachen als een boer met kiespijn ;)
 
mooie pic :P

ik moet opeens denken aan een verhaaltje, we waren ooit op vakantie ergens in nederland en hadden al een paar aanvaringen gehad met wespen en je moet weten, me ma die is/was (?) echt helemaal panies voor die dingen...

affijn, op een gegeven moment zitten we te eten in "het huisje" en er is weer zo'n beest, vader denkt geen moment na en vangt em onder een omgekeerd bord.

iedereen lekker verder eten, nooit meer gedacht aan de wesp totdat...
de boel afgeruimd werd, ja hoor, presies me ma en presies onder haar nagel, had toen nog nooit een moeder zien huilen volgens mij :)

(is echt al tijden geleden en eik weinig te maken met ts maar toch :) )
 
Mijn vriendje in close up mode...

Tis echt een boosaardig kreng...

(Afbeelding)

Hij ziet idd nogal kwaadaardig uit. Gelukkig woon ik in Noord Holland en daar komen ze, voor zover ik heb begrepen, niet voor?

Maar je zal zón monster in je helm krijgen zeg. Ik moet er ff niet aan denken. Ik vrees dat ik behoorlijk in paniek zou raken met alle gevolgen van dien.
 
Onder het rijden voelde ik iets tegen m'n leren jas aan vliegen. Gebeurt wel vaker dus verder niet op gelet. Zie ik ff later plotseling die wesp in m'n helm rondkruipen, kennelijk versuft door de klap.....

Ik ben dus panisch voor die krengen en ik was al aan het zoeken om aan de kant te kunnen komen (op de snelweg in de spits....) tot het kreng in de vizieropening kroop. Vizer open en heb 'm der met één beweging uit gewipt. Pfff...

Sindsdien draag ik zomers zo'n "tube", zo'n colletje van dunne stof. Sluit goed af en toch niet warm.
 
geen wesp ...
reed met vizier open zonnebril op ...
vogel vliegt over die "iets" laat vallen ...
sjplat ...
recht doorheen men open vizier ...
BWEIKES ...
 
Een horzel is een baby vergeleken bij een hoornaar...ik ben niet gauw bang voor insekten maar voor dat beest wel..wat een kaken ...je ziet hem op die foto's boven van opzij maar als je hem van voren ziet...

Hier ik heb dat beest gevangen in een JAMPOT (zon grote) en ik heb grote klauwen.

(Afbeelding)

een hornaar staat in verband met een horsel het gaat hier om het geslacht der horenaaren(oftewel horzels) (Vespa crabro).dit is wel een big moherf*cker!(tot 4 cm lang)vooral als het om een koningin gaat (die vliegen met warm mooi weer uit om een nieuwe kolonie te beginnen net als de mieren)

hier een 'leuk' filmpje!!!!!!(geen happy end)
http://www.olympus.co.jp/en/magazine/pursuit/200301/movie/movie_mp_b.html

hier een hoornaar
hoornaar02c.jpg


die wil je niet in je helm :+
 
Laatst bewerkt:
Het filmpje betreft de Japanse reuzen-hoornaar. Een gigant van een beest. In de buurt van zo'n nest komen kan zonder meer dodelijk zijn.....

Overigens: als de bijen een verkenner ontdekken, dan doden ze hem door hem op te warmen...... Een hoornaar kan namelijk een paar graden minder warmte aan dan de bijen. Ze vormen een kluwen om hem heen zodat de temperatuur in de levende bol met bijen sterk oploopt.
 
(Afbeelding)

een hornaar staat in verband met een horsel het gaat hier om het geslacht der horenaaren(oftewel horzels) (Vespa crabro).dit is wel een big moherf*cker!(tot 4 cm lang)vooral als het om een koningin gaat (die vliegen met warm mooi weer uit om een nieuwe kolonie te beginnen net als de mieren)

hier een 'leuk' filmpje!!!!!!(geen happy end)
http://www.olympus.co.jp/en/magazine/pursuit/200301/movie/movie_mp_b.html

hier een hoornaar
(Afbeelding)

die wil je niet in je helm :+

Hoeveel ogen heeft dat kreng in godsnaam dan wel niet??? Wat wel weer handig is, hij is te groot om in een bier flesje te kruipen. Dat heb ik een keer gehad. Ik neem een slok, zit er een wesp in de fles. Gelukkig niet gestoken maar sinds dien kijk ik altijd eerst in het flesje voor ik een slok neem..
 
Terug
Bovenaan Onderaan