Wesp in mijn helm..

Peus

MF'er
8 feb 2004
61
0
Utrecht
Vanmiddag was ik even lekker aan het toeren, met mijn vizier dicht, toen ik ineens via de onderkant van mijn helm iets naar binnen zag komen. Ik schrok me rot want op het randje van mijn vizier lag een versufte wesp. Rustig blijven dacht ik en kijken of ik ergens veilig kan stoppen. Gestopt, gauw vizier open en het kl^tebeest er uit gooien. Waarschijnlijk was deze wesp via mijn jack door de opening tussen mijn kin en de helm doorgekomen. Heeft iemand van jullie dit weleens gehad? Wat kan je er eventueel aan doen om de opening tussen je kin en de helm af te sluiten?

...de wesp is trouwens bezweken onder het gewicht van mijn laars...
 
...de wesp is trouwens bezweken onder het gewicht van mijn laars...

R.I.P. O-)





Maar effe serieus. Ik heb dat ook al een keer meegemaakt. Ik wist niet dat ik zo snel kon zijn met (nood)stoppen zonder te spiegelen en mijn helm af te zetten. Ik raakte gewoon lichtelijk in paniek zeg maar.

Klote insecten B|
 
Altijd lastig als die beesten in je helm komen :(
Moet ik ook een keer mijn vizier dicht doen }) Maar ik heb een jas met een hoge kraag die alles goed afsluit dus daar komen ze niet naar binnen.
 
Ik heb een keer hoornaar naar binnen gehad ..dat kreng was zeker 5 cm ..en maar kloten in mijn helm (had net ff me vizier open en reed rustig)

Schrok me te pletter..dacht eerst wat is dat voor beest ...lang gezocht op Internet voordat ik wist wat het was komen vooral veel voor in Zuid Nederland en trekt de laatste tijd langzaam naar boven Nederland..
 
Wat kan je er eventueel aan doen om de opening tussen je kin en de helm af te sluiten?
Je kan een universeel kinstukje in je helm plaatsen. Toevallig heb ik afgelopen week dat ook gedaan, het werd gelijk een stuk stiller in m,n helm. Bij elke motorzaak wel te krijgen denk ik. :]
 
Vroegâh toen ik nog op een broomertje rondtufte, uiteraard met helm zonder vizier want das stoer, is er een wesp naar binnen gevlogen :( . sindsdien weet ik dat allergisch ben voor wespensteken want de hele week erna kon ik geen helm meer op. Was in de buurt van mn slaap gestoken en een dag later werd ik wakker me een tennisbal op mn oog. B| nee, dat is niet leuk B| .

Na een paniekstop heeft de wesp het niet overleefd, mn helm ook niet, die raakte de grond net te hard.

Wijze les, altijd vizier dicht. En tegenwoordig rijd ik met een col (van zo'n trui) aan, kennen ze ook niet naar binnen sluipen.
 
Ik heb een keer hoornaar naar binnen gehad ..dat kreng was zeker 5 cm ..en maar kloten in mijn helm (had net ff me vizier open en reed rustig)

Schrok me te pletter..dacht eerst wat is dat voor beest ...lang gezocht op Internet voordat ik wist wat het was komen vooral veel voor in Zuid Nederland en trekt de laatste tijd langzaam naar boven Nederland..

Die dingen zijn echt huge :X nog ff stapje erger dan een wesp...
 
Je kan een universeel kinstukje in je helm plaatsen. Toevallig heb ik afgelopen week dat ook gedaan, het werd gelijk een stuk stiller in m,n helm. Bij elke motorzaak wel te krijgen denk ik. :]

full


geloof dat ik dan toch maar zo'n ding erin moet....
of zat ie nu al in die nieuwe :?

[me]janice is panisch voor wespen[/me]
 
Ik heb een keer hoornaar naar binnen gehad ..dat kreng was zeker 5 cm ..en maar kloten in mijn helm (had net ff me vizier open en reed rustig)

Schrok me te pletter..dacht eerst wat is dat voor beest ...lang gezocht op Internet voordat ik wist wat het was komen vooral veel voor in Zuid Nederland en trekt de laatste tijd langzaam naar boven Nederland..

Als die ook steken ben ik bang om wakker te worden met een voetbal op m'n oog. Die wespen zijn niet fijn maar dit wil ik gewoon niet weten. Brrr...
 
Nee, wel een keer in de auto 's avonds een wesp die, terwijl ik aan het invoegen was op de snelweg, via m'n broekspijp (lange broek) zo langs m'n been naar boven vloog... ik voelde ineens een ander toerental langs m'n been dan dat m'n auto maakte.
Rustig invoegen en ondertussen het beest doodgeknepen. Bij de eerste de beste parkeerplaats gestopt om te kijken of ik echt niet gek was... en daar lag ie hoor, op de mat.. een dode wesp.

Maar dan zit je nog met je dikke reet op een stoel en 4 wielen eronder, op de motor is een stuk enger ! IDD zo snel mogelijk stoppen en helm af !
 
Je kan een universeel kinstukje in je helm plaatsen. Toevallig heb ik afgelopen week dat ook gedaan, het werd gelijk een stuk stiller in m,n helm. Bij elke motorzaak wel te krijgen denk ik. :]

Heeft iemand een foto van zo'n kinstukje?
 
in frankrijk had je allemaal van die horzels, werd wel 10 keer gestoken op een dag... wordt je ook niet blij van
 
Heeft iemand een foto van zo'n kinstukje?


dat is zo'n flexibel stukje dat aan de onderkant van je helm in die rand geschoven wordt en dan als het ware de helm op je hoofd afsluit.

tomsoes kreeg het kinstukje zelf gratis toen ie er naar vroeg bij brouwer motoren in staphorst :}
 
in frankrijk had je allemaal van die horzels, werd wel 10 keer gestoken op een dag... wordt je ook niet blij van


hier in Assen (lees mijn achtertuin) stikt het er van B|
krijg je ook behoorlijke bulten van...en ze blijven ook nog gewoon zitten als je ze weg wilt slaan.... rotbeesten
 
Ik heb een keer hoornaar naar binnen gehad ..dat kreng was zeker 5 cm ..en maar kloten in mijn helm (had net ff me vizier open en reed rustig)

Schrok me te pletter..dacht eerst wat is dat voor beest ...lang gezocht op Internet voordat ik wist wat het was komen vooral veel voor in Zuid Nederland en trekt de laatste tijd langzaam naar boven Nederland..

Yeks.. That's really scary!!!...
Heb ergens in het Zuiden ook wel eens ergens gepicknickt of iets dergelijks waar die beesten ( die je in eerste instantie wegwuift ) gewoon keihard terugkwamen en toen we uiteidelijk de auto in gevlucht waren .. vlogen ze zelfs tegen de ruiten aan :o
( de mensen daar noemden ze killerbees >> geen idee of dat een bijnaam was of dat het iets exotisch overgewaaids was >> maar het was ERG creepy * ril *
[dan heb je dus best geluk gehad 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan