Westerman Racing gaat van start in de superbikes !

Status
Niet open voor verdere reacties.
full

 
Assen 9 April:
Sessie 1 de K5 getest. Die is erg snel, loopt nu goed en de vering is goed. Rijdt wel heel anders dan de K7.
Sessie 2 met de K7 was een lastige sessie, heel veel geel en moeilijk ritme vinden op de baan.
Sessie 3: nieuwe banden: weinig van kunnen profiteren omdat er weer geel en ook rood werd gezwaaid.
Sessie 4 na de pauze. Even goed voor kunnen bereiden en na een paar 49 ers achter een paar EK rijders te hebben gereden. Deze ingehaald en een 47er gereden. Allemaal met inhouden onder en na de brug ivm het geluid.
Met de achtervering ben ik vooruit gegaan maar het probleem is er nog wel. Voor de laatste sessie had ik weer een verbetering doorgevoed en ik weet ZEKER dat het weer een goede stapje is!!!!!! Dus dan pompt de achterkant minder + dat hij dan beter instuurt en uitkomen beter zijn lijn vast houdt want daar heb ik ook nog wat last van.
Kortom: de puzzel los ik binnenkort op en is de motor helemaal naar mijn zin. Ik zit iets meer achterop dan Danny de boer en ben wat zwaarder daardoor moet mijn achterkant iets meer veervoorspanning en ingaande demping hebben. De voorkant is SUPER! En achterkant ook bijna. Kortom die 45er moet er komen met het ONK als het een beetje meezit met alles en het weer.
Laatste sessie is niet verreden trouwens OMDAT ze dan over het daggemiddelde Decibellen heen gingen en ze 10.000 boete krijgen. Dit werd bepaald door TT-Assen circuit!
Jammer want had ik nog ff kunnen proberen. Met 4 rondjes was ik al blij geweest en had ik weer genoeg geweten!. Helaas maarja. Toch blij dat het al zo gemakkelijk hard gaat want er is op veel plekken nog veel winst te halen. Met iets later remmen en vol langs de paal blazen natuurlijk. Bochtensnelheid kan ook nog beter met de betere vering straks en is er geen pompen meer zodat het gas open gehouden kan worden bij uitkomen van de bocht. En de motor blijft beter op lijn met uitacceleren. Ik zie het nu erg positief in vandaar ook ff deze uitleg zodat jullie weten hoe en wat.

Ferry
 
we zijn weer terug uit assen na een bijzondere trainingsdag .

Om 8 uur vanmorgen werd de tent opgebouwd en de motoren

op hun plek gezet. De eerste sessie was voor Fred een teleurstelling

omdat ie door de organisatie van de baan werd gehaald wegens teveel

geluid uit de dempers. Ferry heeft de eerste sessie op de K5 getest zodat

ook onze reservemotor klaar is voor eventuele noodgevallen.



De 2e sessie was vrij snel afgelopen wegens een aantal coureurs die

zich niet aan de regels hielden en gingen inhalen onder geel waardoor

de gehele sessie werd afgebroken (jammer want Fred en Ferry gingen als een speer)



De 3e sessie was voor Fred direct de laatste sessie wegens het geluid
en Ferry mocht de sessie wel afmaken maar het was een redelijke teleurstelling

dat zo veel coureurs moesten stoppen vanwege het geluid.

Ferry heeft nog wel zijn snelste tijd gereden op Assen van 1.47 wat natuurlijk top is.

Fred zat goed in het spoor en voor de komende race kunnen we van de heren

coureurs een goeie score verwachten want met alle DB metingen en half gas rijden

werden er toch goeie tijden gereden.



Op moment dat we voor de 4e sessie de motor klaar hadden staan met de laatste

aanpassingen op de vering kregen we te horen dat er niet meer gereden werd op

het circuit en dat alles sessies afgelopen waren omdat er in totaal over de gehele

dag teveel decibels zijn gemeten en dus de limiet gehaald was voor die dag !



Als motorsportliefhebber baal je op dat moment omdat je weet dat er al

20-cup wedstrijden geschrapt zijn en nu dus ook tijdens normale trainingsdagen

dus al niet meer normaal getraind kan worden , als dit zo door gaat wordt

straks het NK Klootschieten het meest spectaculaire wat je op de TT baan kunt zien

want langzaam maar zeker wordt het onmogelijk om nog fatsoenlijk te gaan rijden

op de TT-Baan.



Een nieuwe Will Hartog zullen we nooit meer in Nederland zien rijden omdat het

gewoon niet meer mogelijk is om als talent op een normale manier te trainen

en te proberen om jezelf te verbeteren.



jammer maar helaas , komend weekend hebben we een beetje rust voor het raceteam

maar volgende week zullen de voorbereidingen voor het raceweekend van 19-20 april

wel weer in volle gang zijn en we gaan er dan een mooi feestje van maken want we mogen

dan wel weer gas geven en we mogen dan rijden zoals bedoeld is met racemotoren : HARD !



ondanks de ellende van de DB meters was het een mooie dag en hadden we prachtig weer.

een snelste tijd ooit voor Ferry en als we van Fred hadden gemeten ben ik er van overtuigd dat

ook Fred zijn snelste tijd ooit heeft gereden . kortom we zijn weer een stap dichter bij de punten !



Westerman Racing doet het goed , en Len en ik .. we buffelen door !
 
Dat Fred er in de 1e sessie werd afgehaald verbaasde me niets. We kwamen toen met z'n 4en tegelijk langs de geluidspaal :X

Vervolgens kregen we op start/finish alle 4 de zwarte vlag. Voor zover ik weet waren onze scores ook allemaal hetzelfde (102db?). Een beetje vreemde meting dus.

Verder moet ik zeggen dat jullie echt als de nieuwe Rossi over de baan gaan! :} Damn, wat gaat dat hard mannen! :]

Heb in die 2 rondjes dat ik achter Fred heb gereden heel veel opgestoken qua lijnen en rempunten. Echt mooi werk, ga zo door! 8-) :W
 
Dat Fred er in de 1e sessie werd afgehaald verbaasde me niets. We kwamen toen met z'n 4en tegelijk langs de geluidspaal :X

Vervolgens kregen we op start/finish alle 4 de zwarte vlag. Voor zover ik weet waren onze scores ook allemaal hetzelfde (102db?). Een beetje vreemde meting dus.

Verder moet ik zeggen dat jullie echt als de nieuwe Rossi over de baan gaan! :} Damn, wat gaat dat hard mannen! :]

Heb in die 2 rondjes dat ik achter Fred heb gereden heel veel opgestoken qua lijnen en rempunten. Echt mooi werk, ga zo door! 8-) :W
Dat zei hij ook over 4 man. Dan mogen ze niet iemand eraf halen! Ik zat altijd op 96 - 98 DB maar met zn 2en is er bij mij ook 102 gemeten maar dat hadden ze gelukkig door omdat de rest wel goed was met het gas zo dat ik niet versnelde en niet afremde. Dit hield ik vol tot aan het rempunt.
 
Idemdito hier, zat continue tussen de 93 en 95 db(a). En ineens zat ik op 102 -O-
Waren dat die gasten van Beowulf Racing trouwens? Diegene die ook de gele, zwarte en rode vlaggen negeerden en met open uitlaten reden....?

Zou me niets verbazen namelijk :N
 
[NORML]http://www.beowulf-racing.com/[/NORML] Ik weet of zij het waren. Ik was wel sneller als ze ;)

Nog achter Jeremy McWilliams aangereden 2 ronden. En bijna 2 keer heb ik heb geraakt! wat rijdt die rare lijnen zeg! Ossebroeken he-le-maal wijd...ga je binnendoor en dan trekt ie em weer naar binnen. Ging net goed. Hij rijdt wel rete-strak! Toen ik er voorbij was gaf ik was teveel gas in de GT en ging rechtdoor dus ik mocht die 43 jarige Noord-ier nog een keer inhalen 8-) :P
 
Idemdito hier, zat continue tussen de 93 en 95 db(a). En ineens zat ik op 102 -O-
Waren dat die gasten van Beowulf Racing trouwens? Diegene die ook de gele, zwarte en rode vlaggen negeerden en met open uitlaten reden....?

Zou me niets verbazen namelijk :N

Ja precies, ik ook continu 96db en ineens 102.6... Daarna elke keer gas eraf bij de geluidsmeting op de veenslang. Wordt ik er later weer afgehaald; blijkt dat ze ook bij meeuwenmeer enzo stonden te meten met mobiele apparatuur. Dan wordt het toch lastig om nog een fatsoenlijk rondje neer te zetten...
En die kerel die te lang doorreed met zwarte vlag was iemand van race academy, niet die jongens van Beowulf. Die reden met standaard uitlaten, en hadden geen last volgens mij.
Nu gaan we proberen de dempers/killers aan te laten passen zodat we toch nog eens op een prettige manier op Assen kunnen trainen. Mocht ook dit niet werken dan ben ik er wat dat betreft klaar mee, en zal het alleen met het ONK lukken op Assen.
Het schiet echt niet op als je gaat racen en serieus wilt trainen je met dit soort beperkingen te maken krijgt; om over de geldverspilling nog maar te zwijgen....
 
[NORML]http://www.beowulf-racing.com/[/NORML] Ik weet of zij het waren. Ik was wel sneller als ze ;)

Nog achter Jeremy McWilliams aangereden 2 ronden. En bijna 2 keer heb ik heb geraakt! wat rijdt die rare lijnen zeg! Ossebroeken he-le-maal wijd...ga je binnendoor en dan trekt ie em weer naar binnen. Ging net goed. Hij rijdt wel rete-strak! Toen ik er voorbij was gaf ik was teveel gas in de GT en ging rechtdoor dus ik mocht die 43 jarige Noord-ier nog een keer inhalen 8-) :P
Op welke fiets reed hij? Misschien kan ik hem voor de geest halen...


Inderdaad, dat geluid is echt balen. Zeker voor coureurs met motoren zoals jullie, die ook nog eens de motor aan het afstellen zijn. Dat werkt gewoon niet op deze manier -O-
Ik werd tijdens de gele vlag 2 keer ingehaald door die jongens van Beowulf. Tijdens rood en zwart weet ik het niet.

Wel reden zij met standaard uitlaat, maar daar kwam me een beste partij herrie vanaf :X
 
Op welke fiets reed hij? Misschien kan ik hem voor de geest halen...


Inderdaad, dat geluid is echt balen. Zeker voor coureurs met motoren zoals jullie, die ook nog eens de motor aan het afstellen zijn. Dat werkt gewoon niet op deze manier -O-
Ik werd tijdens de gele vlag 2 keer ingehaald door die jongens van Beowulf. Tijdens rood en zwart weet ik het niet.

Wel reden zij met standaard uitlaat, maar daar kwam me een beste partij herrie vanaf :X
Hij reed op een std. witte Blade met al het glas met rood tape afgeplakt :)
Lichtgrijs pak met Williams erop.
 
Laatst bewerkt:
wow...ik wist niet dat hij ook op de baan was. Gaaf!!!

Iets anders Ferry: je tip van één omwenteling veervoorspanning werkte goed. Bedankt daarvoor :b. De motor hield beter de binnenkant van de bocht en ik ging meteen harder rond. Ik kreeg hem nog niet overal precies langs de curbs dus misschien nog een omwentelingetje extra?

Ik heb overigens ook hoogteverstelling, zou het effect van een mm meer hoogte hetzelfde zijn als van een mm meer veervoorspanning?
 
wow...ik wist niet dat hij ook op de baan was. Gaaf!!!

Iets anders Ferry: je tip van één omwenteling veervoorspanning werkte goed. Bedankt daarvoor :b. De motor hield beter de binnenkant van de bocht en ik ging meteen harder rond. Ik kreeg hem nog niet overal precies langs de curbs dus misschien nog een omwentelingetje extra?

Ik heb overigens ook hoogteverstelling, zou het effect van een mm meer hoogte hetzelfde zijn als van een mm meer veervoorspanning?
Je hoogteverstelling 1 mm opdraaien heeft een ander effect dan 1mm meer veervoorspanning. Voordeel van meer veervoorspanning is dat je je grip blijft behouden aan de achterkant. Ik zou dus daarvoor gaan. Dus ik zou hem eventueel nog 1mm opdraaien als je er zeker van bent dat je het gas teveel moet loslaten (kost tijd) om aan de binnekant te komen. Meer veervoorspanning zorgt er wel voor dat je achter minder negatief krijgt en eerder los komt met remmen maar zolang je daar niet HEEL veel last van hebt zou ik het zo doen. Heb je er wel last van dan kan je de veervoorspanning weer verlagen en meer rijhoogte instellen. Motor stuurt dan ook makkelijker want je krijgt meer druk op de voorkant maar ook iets minder grip achter.

Hoe is je bandenslijtage voor en achter? Vaak is het zo dat op de band die hard slijt TEveel druk is dus moet je je geometrie wat aanpassen.
Denk dat jij vooral op zoek moet naar een instelling die volgt wat jij wil. En dan lekker rijden en tempo opvoeren. Instuursnelheid en bochtensnelheid moet eerst flink omhoog en daarna ga je later remmen en harder op het gas.
 
Laatst bewerkt:
Westerman Racingmag in het voorprogramma van de WK Superbike aantreden op het heilige asfalt van TT-circuit Assen.

Gisteravond werd bekend dat de ONK Superbike klasse mag racen op de dag dat ook de WK Superbike wordt verreden op Assen. Wij hebben natuurlijk deze kans aangegrepen om voor zowel onze sponsoren als onze coureurs een mogelijkheid te hebben om maximaal te profiteren van het mediaspektakel wat de WK Superbike met zich meebrengt.


Volgende week vrijdag moeten we de eerste trainingen afleggen en zaterdag is de kwalificatie op zondag zullen dan de races gereden worden en zullen wij voor 60.000 motorfans laten zien wat we kunnen , het moet natuurlijk een geweldig feest worden en we gaan alles op alles zetten om er een prachtig resultaat van te maken.


Het circuit wordt voor de WK Superbike altijd compleet schoongemaakt en er worden extra werkzaamheden verricht om zand , steentjes etc te verwijderen waardoor er een prachtige baan licht waar de snelste tijden om gereden kunnen worden , Voor onze coureurs is het dus een uitgelezen kans om te laten zien wat ze kunnen en we zullen daarom ook kosten nog moeite sparen om een geweldig resultaat neer te zetten !

kijk voor meer info op : www.westermanracing.nl of meld je aan op het forum !
 
Wat een kans om jullie te profileren! :o :}
Veel succes en niet te vergeten heel veel plezier! *O*
Wat een feest moet dat zijn, om voor 60.000 fans te mogen rijden :Y :}
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan