Westerscheldetunnel

Auto's en motoren moeten hetzelfde betalen voor een tunnel!

  • EENS; Motoren zijn nou eenmaal ook motorvoertuigen.

    Stemmen: 0 0,0%
  • ONEENS; Enig verschil moet er zijn, maar geen reden tot acti

    Stemmen: 0 0,0%
  • ONEENS; Enig verschil moet er zijn, maar laat dat de MAG en

    Stemmen: 3 15,8%
  • ONEENS; Enig verschil moet er zijn, goeie reden tot actie.

    Stemmen: 16 84,2%

  • Totaal aantal stemmers
    19
4 jul 2004
14
0
(0164-)
Weet je waar ik nou zo van baal!

Vorig jaar maart hebben we massaal geprotesteerd tegen de tariefen van de tunnel.
Het was een schitterende dag, maar we kwamen met een doel.
Al snel bleek dat de protest-actie niets heeft uitgehaalt, de tariefen bleven gehandhaafd.

Het valt mij op dat er daarna, op dit forum niet veel meer over is gesproken. Wil dat zeggen dat iedereen zich er maar bij neerlegt??
Volgens enkele berichten op dit forum zouden de MAG en KNMV met een rechtzaak bezig zijn. Is daar al iets meer over bekent?
Zelfs het idee van de "Noorse Methode" wordt in de praktijk niet gebruikt.
Misschien toch wel HELAAS!!
Iedereen kent denk ik wel het gezegde:"DE AANHOUDER WINT" en "EENDRACHT MAAKT KRACHT".
Tot nu toe is de alleen de westerscheldetunnel de winnaar en betalen wij elke keer weer hetzelfde bedrag als de auto's (inmiddels al weer € 4,10.) en dat terwijl wij een stuk minder vervuilend en belastend zijn voor de tunnel. Een gemiddelde motor weegt nb. nog niet half zo veel als een auto.
Waarom betalen vrachtauto's en aanhangers dan wel een hoger tarief???

Nee, laten we met z'n allen die kop maar in het zand houden, dan lijkt het net of die tunnel nooit heeft bestaan. Laat staan die belachelijke tariefen.

Zo, dat moest ik ff kwijt!!

Omdat er toch best op gereageerd word, heb ik er maar een POLL bij geopend.
Ik hoop dat dit voldoende mogelijkheden biedt om je idee kwijt te kunnen, anders kan men die natuurlijk aanvullen in deze topic. :]
 
Laatst bewerkt:
Weet je waar ik nou zo van baal!

Vorig jaar maart hebben we massaal geprotesteerd tegen de tariefen van de tunnel.
Het was een schitterende dag, maar we kwamen met een doel.
Al snel bleek dat de protest-actie niets heeft uitgehaalt, de tariefen bleven gehandhaafd.

Het valt mij op dat er daarna, op dit forum niet veel meer over is gesproken. Wil dat zeggen dat iedereen zich er maar bij neerlegt??
Volgens enkele berichten op dit forum zouden de MAG en KNMV met een rechtzaak bezig zijn. Is daar al iets meer over bekent?
Zelfs het idee van de "Noorse Methode" wordt in de praktijk niet gebruikt.
Misschien toch wel HELAAS!!
Iedereen kent denk ik wel het gezegde:"DE AANHOUDER WINT" en "EENDRACHT MAAKT KRACHT".
Tot nu toe is de alleen de westerscheldetunnel de winnaar en betalen wij elke keer weer hetzelfde bedrag als de auto's (inmiddels al weer € 4,10.) en dat terwijl wij een stuk minder vervuilend en belastend zijn voor de tunnel. Een gemiddelde motor weegt nb. nog niet half zo veel als een auto.
Waarom betalen vrachtauto's en aanhangers dan wel een hoger tarief???

Nee, laten we met z'n allen die kop maar in het zand houden, dan lijkt het net of die tunnel nooit heeft bestaan. Laat staan die belachelijke tariefen.

Zo, dat moest ik ff kwijt!!
ach ja, live is a bitch, then you marry one and then you die.

Maar mijn motor heeft ook 1100 cc net als de vorige auto van mijn vrouw en is dus net zo vervuilend. Kijk op bijvoorbeeld een pontje neem je minder ruimte in en kunnen er misschien wel drie motoren op de plaats van 1 auto. Dat je dan minder betaald vind ik logisch. Ik denk ook niet dat je in de tunnel betaald voor vervuiling maar voor gebruik van.

Ik vind €4.10 overigens wel erg duur, ook met de auto.
 
Weet je waar ik nou zo van baal!

Vorig jaar maart hebben we massaal geprotesteerd tegen de tariefen van de tunnel.
Het was een schitterende dag, maar we kwamen met een doel.
Al snel bleek dat de protest-actie niets heeft uitgehaalt, de tariefen bleven gehandhaafd.

Het valt mij op dat er daarna, op dit forum niet veel meer over is gesproken. Wil dat zeggen dat iedereen zich er maar bij neerlegt??
Volgens enkele berichten op dit forum zouden de MAG en KNMV met een rechtzaak bezig zijn. Is daar al iets meer over bekent?
Zelfs het idee van de "Noorse Methode" wordt in de praktijk niet gebruikt.
Misschien toch wel HELAAS!!
Iedereen kent denk ik wel het gezegde:"DE AANHOUDER WINT" en "EENDRACHT MAAKT KRACHT".
Tot nu toe is de alleen de westerscheldetunnel de winnaar en betalen wij elke keer weer hetzelfde bedrag als de auto's (inmiddels al weer € 4,10.) en dat terwijl wij een stuk minder vervuilend en belastend zijn voor de tunnel. Een gemiddelde motor weegt nb. nog niet half zo veel als een auto.
Waarom betalen vrachtauto's en aanhangers dan wel een hoger tarief???

Nee, laten we met z'n allen die kop maar in het zand houden, dan lijkt het net of die tunnel nooit heeft bestaan. Laat staan die belachelijke tariefen.

Zo, dat moest ik ff kwijt!!
:^

Belachelijk is het!

Het wordt weer tijd voor een nieuwe protestrit!
 
tis een flinke prijs, zeker voor een motor. ben er tot nu toe alleen nog maar met de auto door geweest, ga er wel een keer met de motor door, al is het alleen maar voor de accoustiek :+ :9 })
 
Weet je waar ik nou zo van baal!

Vorig jaar maart hebben we massaal geprotesteerd tegen de tariefen van de tunnel.
Het was een schitterende dag, maar we kwamen met een doel.
Al snel bleek dat de protest-actie niets heeft uitgehaalt, de tariefen bleven gehandhaafd.

Het valt mij op dat er daarna, op dit forum niet veel meer over is gesproken. Wil dat zeggen dat iedereen zich er maar bij neerlegt??
Volgens enkele berichten op dit forum zouden de MAG en KNMV met een rechtzaak bezig zijn. Is daar al iets meer over bekent?
Zelfs het idee van de "Noorse Methode" wordt in de praktijk niet gebruikt.
Misschien toch wel HELAAS!!
Iedereen kent denk ik wel het gezegde:"DE AANHOUDER WINT" en "EENDRACHT MAAKT KRACHT".
Tot nu toe is de alleen de westerscheldetunnel de winnaar en betalen wij elke keer weer hetzelfde bedrag als de auto's (inmiddels al weer € 4,10.) en dat terwijl wij een stuk minder vervuilend en belastend zijn voor de tunnel. Een gemiddelde motor weegt nb. nog niet half zo veel als een auto.
Waarom betalen vrachtauto's en aanhangers dan wel een hoger tarief???

Nee, laten we met z'n allen die kop maar in het zand houden, dan lijkt het net of die tunnel nooit heeft bestaan. Laat staan die belachelijke tariefen.

Zo, dat moest ik ff kwijt!!
Lijkt me echt vervelend als je er dagelijks doorheen moet met je brommurt.....

Ik rij er alleen door als ik daar bewust voor kies, dus tijdens tour ritjes ofzo....kan me dus persoonlijk niet te druk maken over het tarief
 
ben er met de motor ook nog niet door heen geweest. maar een nieuwe protest actie kan natuurlijk geen kwaad })
 
ik ga altijd dwars door antwerpen heen... is gratizzz (en minder ver rijden als ik van breda naar hulst ga)
 
Met een grote groep gewoon stuk voor stuk betalen... op zijn Noors dan wel he.

Dus stoppen bij het tolhuisje. Motor afzetten. Afstappen. Op de jiffy of de bok. Handschoenen uit. Helmpje af. Rustig in je koffer/tanktas/jas zoeken naar je portomonaie. Op je gemak kijken of je het gepast hebt. Daarna je buidel weer netjes opbergen. Helmpje op. Handschoenen aan. Motor van de bok/jiffy. Opstappen en rustig wegrijden als de boom omhoog is.

En dat voor elke motorrijder.. schiet lekker op met 2500 man })
 
Ben benieuwd wanneer de laatste er dan een keer door gaat. Volgens mij wordt dit dan een protest met overnachting

Met een grote groep gewoon stuk voor stuk betalen... op zijn Noors dan wel he.

Dus stoppen bij het tolhuisje. Motor afzetten. Afstappen. Op de jiffy of de bok. Handschoenen uit. Helmpje af. Rustig in je koffer/tanktas/jas zoeken naar je portomonaie. Op je gemak kijken of je het gepast hebt. Daarna je buidel weer netjes opbergen. Helmpje op. Handschoenen aan. Motor van de bok/jiffy. Opstappen en rustig wegrijden als de boom omhoog is.

En dat voor elke motorrijder.. schiet lekker op met 2500 man })
 
oooh, lijkt me gezellig om mee te doen...En dan van tevoren natuurlijk beetje met et gas/toeter/banden spelen :P

Noem maar een datum *D
 
a.s. zondag 11/7 eind v/d middag? Dan kom ik er weer door!

Wij hebben voor het koekblik zo'n T-tag. Scheelt: daarmee betaal je 3,08 euro.
Man en kids reden door Antwerpen zodat ik het apparaatje mee kon nemen op de motor.

T-tag opzoeken duurt ook FF :X !


Vinnut trouwens maar niks, die tunnel. OK, je bent snel aan de overkant en je hoeft nooit een laatste boot te halen, maar van die flauwe bocht aan het begin waar je dus nevernooitniet doorheen kunt kijken krijg ik de kriebels!


Meissie 2 heeft een beetje last van claustrofobie misschien
 
Je kunt met de motor overigens ook gewoon langs het tolpoortje, past precies :P Heb ik ook wel 's gedaan, nooit meer iets van gehoord :)
 
nie as zondag, hebben we al de sv meeting (neej nie in de buurt van die tunnel :X )
Klinkt denk wel mooi, 2 open pijpen van de 650s :P
 
Met een grote groep gewoon stuk voor stuk betalen... op zijn Noors dan wel he.

Dus stoppen bij het tolhuisje. Motor afzetten. Afstappen. Op de jiffy of de bok. Handschoenen uit. Helmpje af. Rustig in je koffer/tanktas/jas zoeken naar je portomonaie. Op je gemak kijken of je het gepast hebt. Daarna je buidel weer netjes opbergen. Helmpje op. Handschoenen aan. Motor van de bok/jiffy. Opstappen en rustig wegrijden als de boom omhoog is.

En dat voor elke motorrijder.. schiet lekker op met 2500 man })

Ik denk dat je alleen de mensen achter je er geen plezier mee doe..
de kassa-muts werkt toch 8uur. daarna komt er toch weer een nieuwe.

Maar ja 4.10 is idd een beetje veel.
Ben er Dinsdag nog 2x door geweest.

En trouwens ik hoor iedereen wel over de Westerscheldetunnel, maar
hoor nooit iemand over de nordschleife.
Daar moet een motor ook het zelfde betalen als een auto. ;)
 
In de Kiltunnel betaal je ook het zelfde als een auto, daar ook een protest ??

Maar ik hou het topic in de gaten en als ik kan ben ik er weer bij. :]
 
In de Kiltunnel betaal je ook het zelfde als een auto, daar ook een protest ??

Maar ik hou het topic in de gaten en als ik kan ben ik er weer bij. :]

:^

ach ja, live is a bitch, then you marry one and then you die.

Maar mijn motor heeft ook 1100 cc net als de vorige auto van mijn vrouw en is dus net zo vervuilend. Kijk op bijvoorbeeld een pontje neem je minder ruimte in en kunnen er misschien wel drie motoren op de plaats van 1 auto. Dat je dan minder betaald vind ik logisch. Ik denk ook niet dat je in de tunnel betaald voor vervuiling maar voor gebruik van.

Ik vind €4.10 overigens wel erg duur, ook met de auto.

Dan nog...Als motor gebruik je veel minder van die tunnel. Je veroorzaakt minder slijtage aan het wegdek omdat je a) maar op twee wielen rijdt en b) de wieldruk van een motor veel minder is dan die van een auto.Dus het is en blijft onredelijk om wel net zoveel tol te moeten betalen. Zelfs de houderschapsbelasting van motoren ligt lager dan die van de auto's. Dus waarom dan niet bij die tunnels?
 
:^Dan nog...Als motor gebruik je veel minder van die tunnel. Je veroorzaakt minder slijtage aan het wegdek omdat je a) maar op twee wielen rijdt en b) de wieldruk van een motor veel minder is dan die van een auto.Dus het is en blijft onredelijk om wel net zoveel tol te moeten betalen. Zelfs de houderschapsbelasting van motoren ligt lager dan die van de auto's. Dus waarom dan niet bij die tunnels?
Is de houderschaps belasting niet sowieso gewichtsgerelateerd?
Maar ok, ik kan me wel vinden in je redenatie. Zeg maar wanneer we gaan protesteren, ik kom wel meedoen. Mits:
ik terug ben van vakantie en
ik mijn eigen fiets heb want ik ga niet dat eind rijden op een div 600.
 
Is de houderschaps belasting niet sowieso gewichtsgerelateerd?
Maar ok, ik kan me wel vinden in je redenatie. Zeg maar wanneer we gaan protesteren, ik kom wel meedoen. Mits:
ik terug ben van vakantie en
ik mijn eigen fiets heb want ik ga niet dat eind rijden op een div 600.

Dat is dan ook precies wat ik bedoel Stekman.
Bij de houderschapsbelasting houden ze wel rekening met het gewicht, en dan doen ze dat bij die tunnels niet. Terwijl de opbrengst toch voor beide hetzelfde zou moeten zijn. Het onder meer in de goede konditie houden van het wegdek dmv onderhoud en reparatie. En doordat motoren in de regel lichter zijn dan auto's, veroorzaken ze dus minder slijtage.
 
Ik stel dan hierbij voor de MFTR (motor forum tunnel rit), waarbij we vrijwel alle tunnels gaan 'bezoeken', iedereen met een open pijp is meer dan welkom :? })
 
Terug
Bovenaan Onderaan