Westlandse motorrijders deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ach ja, die eeuwige discussie twee- tegen viercilinder............

Het heeft allebei z'n eigen charme en voordelen, ik heb vroeger voornamelijk viercilinders gehad en het daarop erg naar m'n zin gehad. Daarvoor nog twee driecilinders, daar had je er vroeger meer van dan tegenwoordig maar die zijn slecht te vergelijken want dat waren allebei 2-tacten.

Mijn laatste motorfiets was dus een 1000cc twin en dat is toch wel veruit de beste en leukste motorfiets geweest die ik tot nu toe heb mogen bezitten. Nou heeft dat wel met meer te maken dan alleen de motor. Het frame, de vering en de remmen moeten ook meewerken en het geheel moet vooral goed bij elkaar passen en de ergonomie moet ook goed zijn, je moet er lekker op zitten en je er gewoon "lekker" op voelen. De ene heeft graag een lekker dikke tank en frame, de volgende (zoals ik) voelt zich lekkerder met wat minder massa tussen de benen.

Wat je vooral niet moet doen is je blind staren op PK's want da's eigenlijk gewoon veruit het minst interessante stukje specificatie bij een motorfiets. Er zijn motorfietsen met 60 pk die op de snelheden die je nog niet je rijbewijs kosten sneller zijn dan zo'n R1 met 180 PK. Eigenlijk is het jammer dat iedereen z'n PK's tegenwoordig zo belangrijk vind want ik weet zeker dat een hoop moderne motoren veel leuker om op te rijden zouden zijn als ze wat topvermogen zouden inleveren voor een groter toerentalbereik waarover het vermogen beschikbaar is. Maar ja......,wat moet je dan als fabrikant want die weten dat zelf ook wel maar PK's verkopen nou eenmaal!

Mijn Cagiva Raptor had maar 106 PK volgens fabrieksopgave, dat is dan natuurlijk wel op het achterwiel zoals het hoort bij Italianen dus daar mag je nog 10% bij optellen in vergelijk met de opgave aan de krukas van de Japanners maar dat is dan nog steeds een hele bak minder PK's dan de Suzuki's met hetzelfde blok (de TL en de SV). het enige wat je daarvan merkte was een veel grotere soepelheid en een feest van 3000 tot het rood bij 11.700 of zoiets. In de sprint tot 100km/u is de Cagiva zelfs een fractie sneller dan de TL/SV maar de topsnelheid ligt natuurlijk wel lager. Iets van 240km/u is overigens snel genoeg op een motor zonder windbescherming, daar heb je echt zeer stevige nekspieren voor nodig!! Ik heb overigens ook op een Cagiva Navigator gereden en die had met hetzelfde blok zelfs maar 96 PK, die trok zelfs vanaf 1800 toeren al als een dolle!! Geweldig!!!!!! die afstelling hadden ze van mij ook gelijk in de Raptor mogen gooien!!!
 
Jep, behavle als je sportief wil knallen, dan moet het herrie maken enzo
:^

dat dus

en een 4 cil 1000cc (twin heb ik op gereden, maar ik vermoed dat een 4 cil makkelijker vermogen afgeeft, eerder mezelf "killed" :') )


Ben, ik ben het met je eens. Het moet herrie maken en vooruit gaan. Koppel leuk, maar ja, gaat niks boven geluid :9~ :9~
 
Laatst bewerkt:
Heb net de motor van schakelrelais voorzien en soort algemene checkup. Koelvloeistof moet ook nodig eruit dus toch nog even de CBR doorrijden en de GTR afmaken.
 
Avond :W

Vrouwen en shoppen wat nodig is? Da's voor t eerst dat ik dat hoor :+ !

shoppen en bouwmarkten enzo is niet echt voor de hobby :P

Gister de GS ff opgehaald, 2e keer dat ik ermee reed en de eerste keer op de snelweg. Dan merk je wel dat de Duc veel sneller trekt *O* maargoed de gs rijdt verder ook wel lekker gelukkig. Alleen koppeling en rem is ff wennen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan