wet en spiegels

:^
Beetje sneu van die agent om dan direct een prent te schrijven. Als ze spiegel die dag door wat voor reden dan ook eraf ligt moet je wel de kans krijgen om het te (laten) herstellen zonder een berger in te schakelen. Auto's hoeven in principe ook geen rechter buitenspiegel te hebben (dacht ik)....

ach de spiegel kreeg een klap van een rood met witte paal op die ze gebruiken om aan te geven dat daar mensen kunnen werken. ik reed gewoon te dicht op de rechter zijde van de rijbaan waar er een enkele paal stond. Eigen schuld..
dat was enkele minuten voor dat de man begon te schrijven.
wat auto's betreft, de regel is: of een linker Buitenspiegel in combinatie met een binnen spiegel ... Of twee buitenspiegels
 
Ja en nee.
In theorie moet je na een aanpassing van je motor je motor opnieuw laten keuren want hij voldoet niet meer aan de typegoedkeuring.
Het probleem is dat de enige reële keuring voor de motor een eigenbouw keuring is want een nieuwe typekeuring loopt nogal in de papieren.
Alleen hangen er aan een eigenbouw ook eisen en dat is dat tenminste 1 der dragende delen niet fabrieksmatig is vervaardigd. Oftewel, wanneer je niets aan je frame hebt gedaan kan je hem niet als eigenbouw laten keuren.
Door het toestaan van aftermarket producten kunnen ze in principe alleen terugvallen op de minimale voertuigeisen alleen weet ik uit ervaring dat de gemiddelde agent daar te beperkt van op de hoogte is.
Dus ja :)

En een keuring kost 70 euro (ongeveer).
Verder dacht ik dat mijn verhaaltje over ie spiegels wel ongeveer klopte, maar weet dat niet zeker.
 
Tja waarom krijgt iemand wel een bekeuring en een ander niet,omdat een agent ook maar een mens is:Y,
je kan het geluk hebben dat een agent je verhaal geloofd en geen bekeuring uitschrijft*O* of een dienstklopperB| treffen
die voor elk dingetje wat niet klopt een bekeuring geeft.-O-
Hoe dan ook je voertuig hoort gewoon in orde te zijn zodra je van de weg gebruik maakt.
Dus beroep aantekenen,bespaar je de moeite tenzij je met overtuigend bewijs kan komen dat daadwerkelijk net je spiegel
er af gereden is word dat een kansloos verhaal.
 
Terug
Bovenaan Onderaan