Weten jullie je examen route nog?

Bigconvoy

Die hard MF'er
13 jun 2001
516
0
Ergens in ons kikkerlandje
Ik start deze topic naar aanleiding van MartijnL. Hij had net als ik dat had een leuke examen route.
Ik reed langs plattelands wegen in de regio 'Twente'. De snelweg vond ik echter saai. Vind ik nu nog trouwens. :)
 
Nou, ik weet het nog wel, was een beetje lang examen, een dik uur.
Overal geweest, buitenwijk, provinciale weg, snelweg en toen ook nog over de grachtjes van Delft in hartje centrum.
Volgens mij wou die me laten zakken, maar helaas voor hem.
 
Ik weet het nog redelijk:
CBR->Ringweg->plattelandsweg richting egmond->provinciale weg->woonwijk->parkeerterrein AZ stadion voor speciale verrichtingen->rotonde kooimeer (vaste prik bij ons) ->centrum -> ringweg ->CBR
:] :? :}
(kortom: stukkie rijden, wachten op uitslag, geslaagd )

En na het af rijden een raceje met mijn rijleraar terug naar de rijschool *D (niet helemaal eerlijk hij op een goldwing ik op een CB1 500

spec verrichtingen waren trouwens:
remproef
achtje
slalom
stapvoets rijden

_________________
Why drink and drive, if you can smoke and fly

[ Dit Bericht is bewerkt door: happy op 2001-07-05 10:33 ]
 
Ergens in en rond Eindhoven. Het enige dat ik wel nog weet is dat ik op de snelweg reed en voor me een auto precies 120 reed. Even getwijfeld wat te doen (blijven hangen = mieterig rijden; inhalen = te hard rijden). Twee seconden later denk ik :j de auto, ik heb examen en ik moet laten zien dat ik goed kan :] . Dus goed kijken, knipperlichtjes gebruiken, gas erop (130-135), er voorbij en netjes 125 verder kroezen. De examinator haalt ook netjes in en... :? de examinator haalt mij ook in :? en rijdt linea-recta een parkeerplek langs de snelweg op :? Oje, het is vast de inhaalactie :( , had ik die maar niet gedaan |( , dat is dus zakken geblazen ;( ... Examinator stopt, ikke dus ook '( Klinkt er vervolgens in mijn oortje "Ok, rij maar weer de snelweg op"...
Achteraf kreeg ik complimenten voor de inhaalactie en het felbegeerde roze papiertje :9~ *D :}
 
Was te zenuwachtig om goed op de route te letten. Heb echter geen snelweg gezien bij mijn examen. Hard rechtdoor op de snelweg kan iedereen was het commentaar van mijn instructeur.
 
Ook nooit snelweg gezien, zowel tijdens mijn examen als tijdens de lessen niet. Dat kon ik prima, dacht de instructeur..
Is natuurlijk ook niks moeilijks aan, maar daardoor vond ik 80 al hard op de motor :)

Nu gaat 160 ook prima.. (tja, de top van m'n Intruder ligt niet zo hoog he ;) )

In Nijmegen afgereden.. Allereerst gingen we wat kleine straatjes door zodat ik lekker bochtjes mocht maken. Daarna door de wijk Hatert heen. Hier was ik zo stom om op een drempel verkeerd te nemen. Er zitten daar van die rare vierkante drempels in het midden van de rijbaan. Rijd ik met m'n stomme kop, ohnee, met de wielen over de schuine zijkant van zo'n drempel.

Nouja, vervolgens een stukje bochtige 80 weg rijden richting het dorpje Malden. Daar mocht ik stoppen op een industrieterrein en gingen we de bijzondere verrichtingen doen.
Ik mocht beginnen met een slalom en vervolgens het achtje. Daarna een stukje stapvoets rijden en toen nog de remproef.
Ze hadden echter niet de handigste plek uitgekozen want er was een vrachtwagen midden op de weg aan het uitladen en ik kon er nauwelijks meer langs met de motor. Gelukkig ging dat uiteindelijk toch best goed.

De instructeur en examinator stapte weer in de auto en we vervolgende onze weg door Malden. Over het maas-waal kanaal (waar het weer 80 km/uur werd) en toen over allerlei kleine weggetjes waarvan ik eigenlijk vond dat ik ze te snel nam (best weinig overzicht).
Vervolgens reden we weer Nijmegen binnen en door het stadsdeel Dukenburg. Op het Steve-Bikoplein moest ik er de tweede afslag af.
De examinator werd er echter niet tussengelaten door een of andere idioot die achter me was komen rijden. Hij duwde zich er echter via de vluchtstrook toch nog tussen.
Even de wijk Zwanenveld door, een lekker bochtig 50 weggetje en toen terug naar het CBR gebouw.

Enne, geslaagd.. Ikke blij natuurlijk :)

Goh.. Alweer bijna een jaar geleden.. Gaat hard..


 
Tja :)

Het is een lokale route dus veel zullen jullie er niet van begrijpen denk ik. Maar here goes:

CBR--> Rotonde Bernhardplein (vergelijk het maar met rotonde Kooimeer, happy :) ) -->
snelweg A7 (dat is links invoegen) --> Sportpark Kalverhoek voor de speciale verrichtingen -->
van het examenterrein door de polder over een heel smal dijkje (1 auto breed, gelukkig geen tegenliggers) --> Door Wormer -->
Over de Prins Clausbrug ( :? ) linksaf richting de Zaan --> Langs de Zaan richting Wormerveer --> Provincialeweg --> CBR.

{edit} Speciale verrichtingen waren: remproef, achtje, rondjes draaien, slalom. {/edit}

[ Dit Bericht is bewerkt door: MartijnL op 2001-07-06 10:05 ]
 
Ik denk dat ik in een van de makkelijkste steden (dorp) heb afgereden die er bestaat, nl Kampen. waarom? omdat kampen al enkele jaren geleden is afgeschreven door het cbr maar ze weten nog geen vervanger. Te weinig stoplichten, geen echt gevaarlijke kruispunten, en alles is daar zo overzichtelijk als de neten.
Niet dat ik tijdens m'n examen veel van de stad gezien heb, voornamelijk op buitenwegetjes gereden, het was zulks mooi weer. Overigens kon die examinator niet rijden, ik op een buitenweg netjes stoppen voor iemand van rechts, ziek hem erg hard dichterbij komen, en nog dichterbij........en opeens....ieieieieieieeeeee piepende banden en stilstand op minder dan een paar cm van mij. Bleek nou dat ie niet zat op te letten en dat mijn instucteur die naast hem in de auto zat bij de examinator een INGREEP had gedaan!!! WHUHAHAHAHAHA....
Hij na afloop: hhmmm....ja, uhhhhmmm, kmoest ff de remmen testen (Ya right, op enkele cm van mij zekers) naderhand vertelde mijn instructeur dat hij degene was die remde anders.........
 
Van de motor weet ik het echt niet meer... stuk Leusden, stuk Amersfoort, stuk A28. Meer weet ik echt niet.

Met de auto was het wel makkelijk. Snelweg op (A28), stuk rijden.. bij Soest ofzo eraf, en weer de snelweg terug naar Leusden. Klaar. :)
En direct mijn papiertje erna..

Heb auto en motor in 1x gehaald.. :]
 
CBR bij Sloterdijk (A'dam) daarna door Geuzeveld en Osdorp, richting Sloten. Via Sloten de A4 op daarna de A10 West bij Havens West eraf en daar bijzondere verrichtingen gedaan bij een of andere loods. En weer terug naar het CBR en daar nog wat techniek vragen gekregen.

 
ik moest op 8 januari afrijden (het was heerlijk weer, alle sneeuw was weggezond, maar nog wel stevig koud).

Mijn instructeur had me al verteld dat die examinator een relaxte dude was en dat stelde me wel gerust. Lekker weggereden en gelijk naar een industrie terrein bij de havens van amsterdam om de speciale verrichtingen te doen op een gewoon stuk weg waar de auto's me om de oren vlogen (moest ik dus goed op letten bij de stopproef).

Alles ging top en daarna gingen we richting de polderweggetjes bij halfweg en haarlem. Lekker stukje gereden over een relaxte polderweg met mooie bochtjes en verhogingen. De weg was niet zo breed en elke keer als er een tegenligger kwam ging ik er snel omheen, maar die gasten in de auto achter mij moesten de berm in en dan was ik natuurlijk al weer ver weg gereden. Was erg leuk om te horen dat ik maar even moest wachten bij het stoplicht omdat de auto was afgeslagen. Kostte me dus 5 minuten en daar baalde ik niet van.

Daarna spoedig terug naar amsterdam via de autoweg van halfweg naar sloterdijk (geen probleem met invoegende auto's e.d. want die heb je daar niet) en toen gelijk naar het cbr waar ik natuurlijk het bericht kreeg dat ik naar het stadsdeelkantoor kon om mijn rijbewijs te laten veranderen (weer stempel erbij).

Erg grappig was wel dat toen ik terug liep naar de motor en ik mijn helm e.d. aan had gedaan ik de motor probeerde te starten, maar mijn sleutel was vergeten. De examinator kwam ermee naar buiten gelopen en wenste me veilige jaren motorrijden.

Daarna moest ik nog even mee met de instructeur van me om nog eens lekker te gaan scheuren over die polderweggetjes. Hij vond de route ook erg leuk en had nog een tijdje vrij dus we zijn nog een uur gaan crossen waarbij we ook nog even van motor hebben geruild (voelt toch net iets anders zo'n Honda pan european als een cbr 500).
 
Koude (2-3 graden) maar mooie oktober ochtend.

Vertrokken vanaf het CBR in Utrecht richting de Douwe Egberts/A2. Halverwege wat bijzondere verrichtingen gedaan. De A2 op, richting Den Bosch, A12 richting Arnhem, A27 richting Hilversum, bij Utrecht Overvecht er weer af, en via de Ring Noord weer zsm terug naar het CBR.

Fucking weggevertje :P (Had het ook gehaald als 'ie moeilijk was geweest, ik zat die dag goed in m'n vel. Mogelijk ook de reden dat 'ie zo makkelijk werd gemaakt)

Kom je later die dag op het gemeente huis "Sorry, maar ivm met onderhoud aan het computersysteem geven wij vandaag geen rijbewijzen uit" |(
 
Hoi,

Afgelopen donderdag heb ik examen gedaan in Nijmegen en geslaagd *D .
De route zit nog vers in mijn geheugen.
Bij het CBR aan de Energieweg rechts en meteen links het industrieterrein op. Drie maal links en tweemaal rechts weer de Energieweg op. Einde links richting Philips, verkeerslichten rechts (Neerbosch Oost) en meteen links. Rondje door Neerbosch Oost en toen weer richting Philips. Bij Philips rechts richting Dukenburg, bij verkeerslichten rechts en voor mijn oude werkgever (Compaq) de speciale verrichtingen gedaan. Cirkel, achtje, remproef en stapvoets (piece of cake). Langs het kanaal, links en rechts weer richting Dukenburg. Over de brug rechts en links, even slingeren door Zwanenveld. Toen via Winkelcentrum richting Wijchen. Beetje door industrieterrein van Wijchen crossen en bij de rotonde met de Kubussen van Struyken weer richting Nijmegen. Stukje A73 richting ANAC en via Energieweg weer naar het CBR. Instructeur en examinator stappen met een grote smile uit de auto en binnen kwam het verlossende woord.

Dus binnenkort kan ik heerlijk :] .
 
En na het af rijden een raceje met mijn rijleraar terug naar de rijschool *D (niet helemaal eerlijk hij op een goldwing ik op een CB1 500

Sorry, maar waar heb je nu precies op gereden? Een CB1 of een CB500? Een CB1 is namelijk een 4 cilinder (lijn) 400cc en een CB500 is namelijk een 2 cilinder (lijn) 500cc. Ik ben 400cc-gek en daarom viel ik hierover 8-) . Ik prefereer dan ook ten allen tijde de CB1 boven de CB500.
 
Gisteren, op een zaterdag dus, afgereden en geslaagd :) . Viel alles mee, lekker rustig op de weg. Beetje door Rijswijk en Delft gecrossed en op de snelweg even invoegen en weer uitvoegen op dezelfde strook, verder niet eens snelweg gehad. Bijzondere verrichtingen moest ik doen in een industriewijk en dat was wel even een beetje kloten aangezien er een enorm spoor in het hart van de weg was gereden waarop ik dus 3 rondjes en een achtje moest maken.
Heb alleen de 3 rondjes een keer over moeten doen maar who cares! Ik heb mijn rijbewijs! :9~
 
Ja die weet ik ook nog wel 8-) 5min voor me examen liet ik me helm vallen vizier stuk ;( maar vriend van me reed voor mij had dezelfde helm pffjjj ik rijden kom ik op een kruising komt er een auto van rechts tja moet je voor laten gaan normaal alleen had hem te laat gezien dus ik ervoor en een lekkere duit gas en hinderde hem dus niet de examinator zat wel achter die auto en ik dacht tja gezakt mede doordat de examinator zegt ga maar terug :( Okay ik terug krijg ik te horen geslaag :9~ tja had wel me auto rijbewijs al dat was de doorslag voor mijn slagen. Maar dit is alweer 10 jaar geleden zal nu ook wel niet meer werken 8-)
 
hehehehehehe ja weet ik nog goed ging van zutphen weg de boeren landweggetjes in was met 20 minuten weer terug (mijn examen was een piece of cake) een paar bochtjes draaien remproef en ik kon weer gaan (volgens mij had de instructeur geen zin ofzo ) hehehehe :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan