Whahaha, dertig man tegelijk (ZX12R topic :P )

MartijnL

MF veteraan
22 mei 2001
1.301
1
Wat doen die hier allemaal tegelijk op vrijdagavond :+

Is een offtopic topic als dit eigenlijk wel toegestaan ?

Laat ik er dan maar een ontopic topic van maken:
Check hier: coole films van de ZX12R.

Een collega van me blijkt zo\'n apparaat te hebben. Zijn dealer heeft hem getuned naar 210 - 220pk (in combinatie met een Two Bros uitlaat). De ZX12R schijnt (dat wist hij me te vertellen) bij de lancering in \'teruggetunede\' vorm op de markt te zijn gezet. Het blok was eigenlijk bedoeld voor 210pk. Die heeft \'ie dus nu weer terug.

De uitlaat heeft het echter niet gehouden, want het binnenwerk bleek kapotgetrild, dus nu komt er een Arrow op.

{edit}url\'etje vergeten
 
is inderdaad een grote groep die er nu in zit!! Mooi om te zien dat de animo voor de MFCD (of hoe je het ook wilt noemen) groot is.
 
Een collega van me blijkt zo\'n apparaat te hebben. Zijn dealer heeft hem getuned naar 210 - 220pk (in combinatie met een Two Bros uitlaat). De ZX12R schijnt (dat wist hij me te vertellen) bij de lancering in \'teruggetunede\' vorm op de markt te zijn gezet. Het blok was eigenlijk bedoeld voor 210pk. Die heeft \'ie dus nu weer terug.

Volgens Kawasaki is de ZX12R goed voor zo\'n 210pk wanneer ze geen rekening hadden hoeven houden met geluidseisen.
Zie ook:
http://www.xs4all.nl/~zx11/zx12r/tests/silverbook.htm (www.xs4all.nl/~zx11/zx12r/tests/silverbook.htm)
En dan met name:
On its very first full-throttle dyno run we got 165 horsepower out of it. Of course, we\'ve upped that figure significantly since then. And Ram Air adds about 12 horsepower in the higher speed ranges. If we didn\'t have noise regulations to worry about we could probably bump it up to about 210 horsepower.

:} :} ZX-12R :} :}
 
die gast in dat filpmje met zweedse taal trekt hem lekker door..!!! Zie hem remme voor die Jag..

(sorry voor rare posts.. ik ben Niet nuchter..!1)

Ja das die CBR1100XX. Dat is niet zweeds maar Deens volgens mij.... of toch Zweet? Ik kon het niet ruiken :)

Lekker auto\'s parkeren met een kater? :)
 
Moet wel spectaculair zijn, maar wat ben je met zoveel vermogen als je banden of wat dan ook het niet aankunnen en overbrengen op de weg (zal wel niet het geval zijn hier, het is gewoon een bedenking) ?

Je kan dan wel opscheppen over 400 paarden, als je ze niet op de weg krijgt, ben je er niet veel mee.
 
Zoals bij die musclecars uit de sixties?
Konden ook niet fatsoenlijk een bocht door, maar stond wel machtig...

Basically heb je geen ruk aan dergelijke vermogens op je 2-wieler zolang je die niet over kan brengen... Ook op top niet... Als de band maximaal 350 per uur kan hebben en je fiets loopt 400.... Brrrr... Kan pijn gaan doen... Denk eens aan een klapband met die snelheden...

Heb je ook al een beetje met de huidige pk-kanonnen.. Met regenweer moet je je ook nogal kunnen beheersen.... Maar met droog weer... }) :] :}

Zolang er vraag naar meer is, wordt het gemaakt...
 
Als het er echt op aan komt wordt je door een auto uiteindelijk toch voorbijgereden. De 1001 pk
sterke Bugatti, die voor heel veel geld door de happy few gekocht kan worden accelereert in 14 seconden van 0 - 300 km p.u. Alleen GP500 motoren accelereren nog ietsje sneller. Zo\'n Bugatti wordt overigens wel weggereden door een GP500 op het circuit.
;(
 
\'Forget it\'
Daar zit nog een wereld tussen. Net als dat er een wereld tussen sportwagens en de F1 zit.
Personenauto\'s bezitten het krachten gebied tot 1G. Sportwagens komen niet verder dan 1,2G. Formule auto\'s komen tot ruim 4G.
Dat de g-krachten met motorvermogen samen je rondetijden bepalen mag bekend zijn.
Zie lijste:
Graden      G-waarde      grens gebied
10      0.18      
15      0.27      
20      0.36      Autobus
25      0.47      veilige nat weer grens
30      0.58      
35      0.70      
40      0.84      
45      1.00      personen auto
50      1.19      sportwagen
55      1.44      sportmotorfiets
60      1.73      gp motorfiets
65      2.14      gt1 wagens
70      2.75      formule 3000
75      3.73      formule 1
80      5.67      race boten
83      8.00      F16 met piloot
85      11.43      bewusteloosheid
89      57.29      dodelijk
:9
 
\'Forget it\'
Daar zit nog een wereld tussen. Net als dat er een wereld tussen sportwagens en de F1 zit.
Personenauto\'s bezitten het krachten gebied tot 1G. Sportwagens komen niet verder dan 1,2G. Formule auto\'s komen tot ruim 4G.
Dat de g-krachten met motorvermogen samen je rondetijden bepalen mag bekend zijn.
Zie lijste:
Graden      G-waarde      grens gebied
10      0.18      
15      0.27      
20      0.36      Autobus
25      0.47      veilige nat weer grens
30      0.58      
35      0.70      
40      0.84      
45      1.00      personen auto
50      1.19      sportwagen
55      1.44      sportmotorfiets
60      1.73      gp motorfiets
65      2.14      gt1 wagens
70      2.75      formule 3000
75      3.73      formule 1
80      5.67      race boten
83      8.00      F16 met piloot
85      11.43      bewusteloosheid
89      57.29      dodelijk
:9

Uhhmz..hier moet toch nog echt de snelheid bij...anders zegt de hoek nix...
 
Sorry,
maar snelheid heeft hier niets mee te maken.
Vb. Klaverblad snelheid sportwagen 100km (1g)
Klaverblad snelheid motorfiets 100km (45graden)
:]
 
Op Dinsdag 13 november 2001 14:44 schreef Veteraan het volgende:
{knip specificatie laterale G krachten}
Volgens mij lopen in die tabel een heel aantal zaken door elkaar. Je gooit namelijk verticale (en daarin ook nog eens de positieve en negatieve) en laterale G krachten op één hoop.

Voor gripniveau\'s van motorvoertuigen zijn laterale gripniveau een indicatie, geen absolute wet. Een auto met een lagere laterale grip hoeft niet de langzamere te zijn. Om een praktijkvoorbeeld te geven: Een Nissan Skyline GTR heeft een hogere laterale grip dan een Porsche 911 en toch is de Porsche sneller op het circuit.

Hierdoor weet ik vrijwel zeker (ik zou het graag gaan testen bij Bugatti :+ ) dat die Bugatti sneller door de bocht zal gaan dan een motor.
 
Laatst bewerkt:
Dat ligt eraan wat je onder straatlegaal verstaat.

Een auto is gewoon sneller in de bochten, daar kan ook een gp motor niet tegenop (we hebben het dan over het materiaal, niet over de bestuurder). Een auto heeft meer grip (4 banden ipv 2) en kan mooier een bocht ingaan en eerder op het gas.
 
Maar wat is nou leuker?

Met een auto op het circuit, of met een motor?

(betaalbare auto\'s en betaalbare motoren dan he)
 
ik denk als je 20 mille te besteden hebt dat een motor toch leuker is, maar een oude escort van 500 piek helemaal aftrappen is ook schitterend kan ik je uit ervaring vertellen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan