what 2 buy

Michgsxf600

Die hard MF'er
16 nov 2011
403
3
Nederland
Beste mfers,

Ik ben van plan om mijn VTR 1000 firestorm te verkopen of in te ruilen op een andere 4cil motorfiets

Nu heb ik al een aantal proefritjes gedaan

zx9r, zx6r, zx636r, fireblade 929rr de motoren die ik heb getest waren allemaal van 2002

wat is volgens jullie 't meest betrouwbare en de verstandigste keuze

de fireblade heeft iig 72d km en voor die zou ik m eventueel kunnen omruilen.

Mijn VTR zelf heeft nog maar 36d gelopen


alvast bedankt
 
Snap ik best dat ze die blade in willen ruilen tegen je firestorm. Moet je nog wat bijleggen ook?
Motorisch zal er weinig loos mee zijn (alstie normaal gebruikt is), maar vering,lagers,schijven etc kunnen weleens aan vernieuwing toe zijn. Gaat je gauw 1000,- euri kosten, als je het zelf doet.

600 of 900 cc ligt natuurlijk helemaal aan je persoonlijke voorkeur, wat vind je zelf het leukst. ZX9 zou ik zelf niet doen, wat die vind ik ernstig lelijk (is toch met die R1 lookalike lampen?). Maar het zal vast wel een goede motor zijn.
 
ja klopt ik bedoel de zx6 / 9 r met die r1 look lampen ja.. vond dat juist 't mooie model...

zo zie je maar ieder ze smaak ;)

En voor de blade was ik niet van plan om bij te leggen aangezien er ook nog 2 verse banden op moeten komen. de motor is voornamelijk gebruik als woon werk fiets.

Ik ga straks trouwens ook nog ff een ritje doen op een cbr600 f van 2002
 
Een VTR 1000 hebben en dan een cbr600f overwegen :?
 
Laatst bewerkt:
ja ik weet het klinkt niet logisch om over te stappen...

maar ik wil iets meer comfort kwa rijden en een vtr trilt erg en vind een 4 cil lekkerder rijden op afstanden..
 
ja ik weet het klinkt niet logisch om over te stappen...

maar ik wil iets meer comfort kwa rijden en een vtr trilt erg en vind een 4 cil lekkerder rijden op afstanden..

Dan zou ik de ZX9 proberen. Die is nog het meest toergericht (al is het relatief), en je zult het koppel van je VTR niet te erg missen met dat blok.
 
Moet je vooral een motor met lage clipons kopen |(

Daarom dat hij misschien die cbr600f 2002 wil testen?
Die heeft hoge clipons en je kan ze zelfs nog zelf een beetje hoger zetten.

Rijd zelf met een cbr600fs 2002, toch sport gevoel en toch nog comfortabele houding.
Gewoon opletten dat clipons boven de kroonplaat staan, meestal oudere (super)sportmotoren.
 
Ja idd daar kijk ik ook naar.

de 600f reed lekker en kwa positie zit je net ff wat lekkerder dan een zx6r
En ik wil ook iets goedkoper rijden kwa verbruik

Al heb ik laatst met de VTR 1 op 18,5 gereden.
 
die 1 op 18 was ook niet prettig om te rijden hoor... gemiddeld haal ik net aan de 1 op 15

1 op 18 was bijna alleen maar snelweg en keurig overal aan de snelheid
 
VTR 1000, zx9r, zx6r, zx636r, fireblade, 929rr

Ik vrees dat ik toch echt de VTR1000 zou kiezen..
 
Laatst bewerkt:
hahaha nee dat gaat m zeker niet worden

had er laatst wel mee gereden maar is niks voor mij

wil toch wel iets sportiefs rijden...

vind zelf de cbr600 fs wel een mooie motor.

alleen jammer dat ie of rood is of geel met veelste veel stickers
 
vind zelf de cbr600 fs wel een mooie motor.

alleen jammer dat ie of rood is of geel met veelste veel stickers
Wij moeten samen eens praten :( Met alle respect, maar een mooie twin inruilen voor een overgewaardeerde a naar b fiets? Ik heb niets tegen de CBR600F, maar ik krijg een beetje het idee dat je niet weet wat je precies wilt.
 
Wij moeten samen eens praten :( Met alle respect, maar een mooie twin inruilen voor een overgewaardeerde a naar b fiets? Ik heb niets tegen de CBR600F, maar ik krijg een beetje het idee dat je niet weet wat je precies wilt.
misschien wil hij wel een blackbird _O-
 
daar heb je helemaal gelijk in...

Ik probeer momenteel zoveel mogenlijk proefritjes te maken om te kijken welke motor het meeste bij mij past.

En waarom ik liever kies voor een 600 ipv 900 of 1000

als je een 600 door trekt ben je niet meteen je rijbewijs kwijt... en een blade of een zx9 rij je meteen al dik boven de 120 in ze eerste versnelling..
 
Terug
Bovenaan Onderaan