What about the gsx-r 600

Speed Fanatic

Rookie
14 okt 2001
10
0
Vierpolders
Hi, ik ben net afgestapt van de zwaar opgefokte scooters. en stap nu tijdelijk op een nsr met 70cc schakel brommertje.

om dat schakelen onder de knie te krijgen. Daarna ga ik voor een tweedehandse suzuki gsx-r 600 kijken. Nu wil ik dat ding toch een onwijs bruut geluid laten creeren nu d8 ik aan een akaapovic uitlaat .

is die een beetje okee in trekkracht/snelheids winst en geluid?! word er trouwens gebruik gemaakt van de ram air systeem op deze motor? en wat is jullie ervaring met het opboren van de cilinders. Zijn er nog goeie drijfstangen?

Aangezien ik een leek op motor gebied bent hoop ik dat jullie mij alvast een beetje uit de brand kunnen helpen *d
 
ik denk dat als je net van skoetertjes komt dat zo\'n GSX-R 600 wel even genoeg power heeft

maar wie ben ik he, ik rijd ook nog brommer (ook Honda schakel; MB-5 50 cc maar NSR is wel mooier (em met 70cc ook sneller))

Nog een vraagje; Hoe kom je aan het geld?!?!?!?!

ik neem aan dat je nog geen/net 18 bent
 
de startmotor van een GSX-R600 is even sterk als jouw scooter standaard (geen grap)
 
Laatst bewerkt:
moved -> supersport
(is niet technisch aangezien iemand hem eerst moet uileggen dat de overstap van een scootertje al meer dan voldoende is)
 
Wel eens een 125cc Aprilia apparaat gereden in m\'n brommer tijd... Is wel komisch (loopt toch nog tegen de 160) en trekt wel aardig.... :)

En nu, een paar jaar later, heb ik een ZX-6R uit \'98... Een lief, klein motorfietsje met nog niet eens zoveel paardjes in het blok (tussen de 108 en de 112, volgens diverse sites, ik geloof 108) en is best wel lekker vriendelijk voor beginners...

...Maar het is toch echt niet te vergelijken met wat voor een brommer dan ook! Een 70cc NSR is wel lachen en lijkt misschien nu wel heel vlot, maar een acceleratie van 0 tot 100 binnen 5 seconden zal het ding niet halen... Als de 100 al gehaald wordt...

...Mijn fietsje doet dat rond de 3 secs... })

Begin gemiddelde invoegstrook 40 in de 2 + vlot gassen (nog niet volgas) = einde invoegstrook 180...

Een GSX-R600 is nog wat gemener voor een beginner (reageert wat listiger op gas ed.)... Doet qua cijfers ongeveer hetzelfde als een ZX-6R, maar doet onderin wat minder & bovenin meer...

Opvoeren van een GSX-R600 is voor een beginnend biker dan ook niet alleen overbodig, maar ook nog eens zeer gevaarlijk, ongeacht je brommer-ervaring...

Als je wilt opvoeren, koop dan een 125cc mito of zo... Is makkelijker om opvoerspul voor te krijgen en je trekt niet meteen een wheelie als je na het opvoeren iets te veel gas geeft...

Waarom meteen opvoeren?
Omdat vrienden ook een GSX-R600 hebben die opgevoerd is?
Als beginner moet je geen wedstrijdjes doen met kameraden op een soortgelijke fiets... Zij hebben waarschijnlijk het spul beter onder controle...

Om de mooiste fiets i/d buurt te hebben?
Onderdeeltjes zoals uitlaten zijn zichtbaar, maar uitboren, drijgstangen, nokkenassen ed vervangen valt toch niet op...

Omdat een gewone gsx-r600 te langzaam zou zijn?
Valt allemaal reuze mee, hoor... Anders is er nog altijd de GSX-R750, met meer power zonder een hoop kosten voor het opvoeren...

Mijn tip: Kijk eerst eens hoe een gewone GSX-R600 het doet.. Is het je dan nog te traag, kijk dan eens naar een GSX-R750 uit... Tweedehands niet veel duurder in de aanschaf en wel meer power...
 
Ik wil iedergeval wel een pijp met meer herrie en betere looks. Zoals mijn naam doet vermoeden ben ik een snelheids fan en kan het niet snel genoeg..

maar aangezien ik ff over de 25kw wet heen keek zal ik het maar eerst met een 125 er doen een rs of een mito`tje. welke van de twee vinden jullie relaxeder kwa snelehid/acceleratie ik vind zelf de rs er mooier uitzien. maar of de prestaties net zo zijn ??

Ps dat tunen zit nu eenmaal in mijn bloed en moet daarom wel een uitlaat die er mooier uitziet, meer geluid produceerd.
 
als je dan echt zo\'n snelheidsfreak bent, dan kun je gelijk maar beter de hayabusa of de zx12r kopen. Of je neemt de 1000cc uitvoering van de soes. Heb je gelijk een leuke motor en met een andere pijp erop klinkt het ook wel leuk.

Mocht je nog problemen hebben met de 25 kw regeling, dan moet je ze gewoon knijpen. Vinden ze helemaal niet erg.

Maximum weet hier meer van geloof ik.
 
\"tunen zit in m\'n bloed\"
Sorry hoor, maar je komt me nogal erg blassé over.
 
[
Ps dat tunen zit nu eenmaal in mijn bloed en moet daarom wel een uitlaat die er mooier uitziet, meer geluid produceerd.

Tunen zit in je bloed, en dat ligt meteen op straat als je overgaat naar een ZX12R...
Een opgefokte GSX600 kan trouwens voor hetzelfde effect zorgen......
 
Terug
Bovenaan Onderaan