What is the best full face helmet?

GoodVella

Rookie
1 jul 2006
6
0
Amsterdam
Ik wil een helm gaan kopen en wil graag weten welk van de 3 kwalitatief nou het beste is, of zijn ze alle 3 goed gewoon even goed? Zet ff een top 3 neer a.u.b.

Shark, Shoei of Arai?

Kwa model twijfel ik tussen de Shark RSR2 en de Shoei X-Spirit *D .
 
:^ De beste helm op de markt zal jou nauwelijks helpen als ie niet goed zit...

Vrijwel elk merk heeft een andere pasvorm. Zo vond ik dat Shark hele mooie helmen had maar passen deden ze niet. ;)
 
pasvorm is HET belangrijkst.

Als een ARAI je top zit zal waarschijnlijk een schoei niet zo lekker passen.
 
Ja ik had de Arai RSX en Shoei S-Spirit wel gepast en vond die Arai wel wat lekkerder zitten. Alleen heb ik die Shark RSR2 nog niet gepast.
 
Je hebt ook nog Nolan, Schubert, Lazer en nog wel meer maar je moet kijken welke je mooi vindt en in je budget passen en dan passen om te kijken welke je fijn vindt zitten en aan de hand daarvan maak je een keuze.
Het zijn meestal wel goeie helmen en de prijs wordt ook deels bepaald door naamsbekendheid, verder spelen materiaal een grote rol.
Een helm kan durder zijn omdat ze lichtere materialen gebruiken of omdat er een zonnevizier is ingebouwd en je hebt ook goedkopere helmen die minder bekend zijn.
Die zitten ook vaak niet echt lekker maar uitzonderingen bevestigen ook hier weer de regel.
Als je let op het E keurmerk zit het wel (redelijk) goed.
Het enige waar je op moet letten dat goedkoop soms duurkoop is en duur geen garantie is voor perfectie en het gevoel en de smaak van een ander afgaan uiteindelijk een miskoop kan betekenen.
De helm van m'n zwager is duurder dab die van mij maar zit mij totaal niet goed (wel zelfde maat) en het vizier is kloten (om maar een voorbeeld te geven)
 
same here! ik heb mijn helm aan een vliegtest onderworpen en heb nu een nieuwe nodig van rond de 200euro.

geen systeem, en een beetje stil graag. ik heb alleen echt geen sjoege van wat goede helmen zijn, ik had mijn eerste helm gewoon op aanraden van mijn rij-instructeur. wel wil ik fiberglass.
 
Waarom staat de topictitel in het engels en de rest in het NL?

De beste helm is degene die jou het beste past.
 
schuberth!!! allerstilste helm. arai allerduurste.. wat lekker zit en wat je wilt uitgeven... succes! ik ga zaterdag proefrijden met een Caberg 104, intergraal + geintregeerd zonnevizier! 180euro bij motozoom ofzo, als ik meer geld zou hebben koop ik een schuberth..


:]
 
Vergeten we AGV nu helemaal? White zoo ti-tech rules
full
 
Als je voor een stille helm wilt gaan koop dan GEEN Nolan N84
Ik heb die laatst gekocht (kon helaas niet proefrijden), ik ben er verder erg tevreden over (pasvorm etc.) maar ik moet echt oordoppen aan gaan schaffen.
Als ik meer geld te besteden had was ik waarschijnlijk meer richting een Shoei gaan kijken.
 
Thx voor al jullie advies. De prijs/stilste van een helm boeie me niet echt, zolang het maar lekker zit en ik het een mooi model vind. Ik vind ze alle 3 mooi, dus dat zit wel goed. Ik ga ze vandaag alle 3 nog ff 1 keer passen en welke het lekkerst zit koop ik 8-)

Groetjes :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan