What's in a nickname: Jezus

Status
Niet open voor verdere reacties.
De gelovige moraalridders mogen altijd wel hel en verdoemenis uitspreken over al die duivelse wegpiraten (wij dus :P ) maar wij mogen zeker niet zo'n nickname op ons forumpje hebben, omdat dat zogenaam schokkend zou zijn voor hun tere zieltjes?

En zo schiet het niet op met de wereld...

Ik kan vertellen dat ik absoluut niet gelovig ben.
Ik geloof in mezelf en daar heb ik genoeg aan.
Ik kom nooit in de kerk, ook niet met de kerst.

Maar om een voorbeeld te geven...
Ik heb een erg gelovige vriend. Ik mag zelf graag een flink vloekwoord laten vallen. Maar doe dat niet waar hij bij is...uit respect voor zijn geloof en omdat ik weet dat hij het niet kan waarderen.

Zo kwam ik deze nick tegen en ik, als niet gelovige, vind het niet kunnen verplaatsende in mensen die er wel over kunnen vallen.

Zelfde voor "jood" of wat ik eerder aandroeg...

Blijkbaar zijn mensen dus van mening dat maar zo iedere nick neergeknald kan worden. En daar ben ik het dus absoluut niet mee eens, dat moge duidelijk zijn.

Misschien kunnen mensen van de oude garde even in hun geheugen graven over een user die dus aangaf het gebruikte woord niet te kunnen waarderen.
Ik ga geen naam geven!!!

Ook al is het 1 user tegen 10 users...heb respect ervoor en noem het dan verder niet.
 
Op dinsdag 25 juni 2002 17:15 schreef B2 het volgende:
En nogmaals :} :} :} LCB :} :} :}


en Rev, niet alle christenen demoniseren motorrijders, of is dat in Friesland anders ?
En ik vind de vergelijking van LCB goed opgaan, of hoe zou je reageren moest er hier iemand registreren onder de nick Pim Fortuyn(ik zou hier als Belg weinig moeite/problemen mee hebben, terwijl het voor de meeste hier wel wat gevoeliger ligt, maar dat zou ik dan wel weer niet snappen :? ).

Zo lust ik er nog wel een paar als ik me registreer onder de naam "Vlaams Blok" krijg ik de gal van de belgen over me heen.

kappe met deze zinloze (denk ik) discussie.
Lets talk about motor bikes , mooi weer en we hebben het over een nick name :(

Nog gereden vandaag :)
 
Wat krijgen we nu?

Mag je al de naam "jesus" niet meer gebruiken :j

Wat mankeert jullie wel niet?
Je kan lachen met pink panter, je mag lachen met donald duck, dan mag je toch GODverdomme ook wel eens lachen met jezus zeker !?
Het gaat in alle gevallen toch maar over een fictief persoon.

Nu ga ik hier waarschijnlijk als "onverdraagzaam" bestempeld worden, maar dat is dan maar zo.
Meestal is het trouwens omgekeerd en word je als atheist slecht bekeken.

Van kleinsafaan wordt het de kindjes ingelepeld: (mij ook trouwens)
fantastische onmogelijke verhalen over god, jezus,...
En voor de rest van je leven blijft het doorgaan. Blijkbaar moet je op alle vlakken kritisch blijven, behalve dan als het op godsdienst aankomt.
De mens creeert zijn eigen god jongens. 't Is een puur teken van zwakte.

Kijk voor mensen die zeggen dat ze in "iets" geloven, alle respect. Kan ik goed begrijpen want er zijn nog steeds dingen die niet verklaard kunnen worden. Maar als je zegt: ik geloof in de bijbel,... Dat is puur negeren van alle logica en gezond verstand en puur ingegeven door traditie.

Religion is legalised mental ilness, dat is wat ik denk! En er is nog steeds vrijheid van meningsuiting, gelukkig maar.

DUS: GO Jezus! Behoud je nick, en moge je zonden je vergeven worden.
 
Kben het volledig met jonas eens maar goed...

Deze gaat op slot, toch een welles nietes discussie dit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan