What's in a nickname: Jezus

Status
Niet open voor verdere reacties.

MartijnL

MF veteraan
22 mei 2001
1.301
1
We hebben bezoek van hoog niveau op het forum erbij gekregen ;)

{serieus mode}
Iemand heeft zich geregged met de nick Jezus Christus en eerlijk gezegd vind ik dat niet handig gekozen.

Het getuigt niet van bijster veel respect jegens diegenen die hier komen en wel geloven.

Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die hier geen bezwaar tegen hebben maar in gevallen welke religie betreffen ben ik van mening dat de bezwaren zwaarder zouden moeten tellen.
 
Ik vindt MartijnL ook kwetsend ;) :+
:P

Kijk, het raakt mij niet persoonlijk of iets dergelijks, maar ik heb wel de ervaring dat dit als stuitend wordt ervaren.

Iemand die zichzelf regged als Allah kan ook op opmerkingen rekenen.
 
ten eerste, heb je niks anders om je druk over te maken???

ten tweede, waarom zou het kwetsend moeten wezen, als je iemands naam gebruikt, misschien is die wel een grote fan van J.C.
 
in mijn optiek als dit goed gekeurd wordt is het hek van de dam he?

na jesus...komt god...and who's next?

uhh....think...

fastnappie :P :9

ff serieus...ik vind dat het weer net niet kan...
 
ff serieus...ik vind dat het weer net niet kan...

Waarom niet?! Omdat het niet past? Als ik Don Johnson als nicknaam neem, vind toch ook niemand dat het respectloos is t.o.v. Don en zijn fans?
Die christenen, joden, islamieten en anders soort geloven moeten eens wat minder snel op hun pik getrapt zijn.
 
Waarom niet?! Omdat het niet past? Als ik Don Johnson als nicknaam neem, vind toch ook niemand dat het respectloos is t.o.v. Don en zijn fans?
Die christenen, joden, islamieten en anders soort geloven moeten eens wat minder snel op hun pik getrapt zijn.
Je kan dat wel willen (zou ik ook wel graag willen) maar de realiteit is dat dit niet zo werkt. Religie zit toch net ff anders in elkaar.

Op dinsdag 25 juni 2002 14:10 schreef Gizzmo13 het volgende:
ten eerste, heb je niks anders om je druk over te maken???

ten tweede, waarom zou het kwetsend moeten wezen, als je iemands naam gebruikt, misschien is die wel een grote fan van J.C.
1. Jawel, maar ik vind het wel belangrijk genoeg om er op door te gaan.

2. Mijn ervaring, als niet-gelovige met gelovigen in de schoonfamilie, is dat dit als stuitend wordt ervaren. Ik ben van mening dat je respect hoort te hebben voor die zienswijze ook al ben je zelf een andere mening toegedaan.
 
Laatst bewerkt:
Waarom niet?! Omdat het niet past? Als ik Don Johnson als nicknaam neem, vind toch ook niemand dat het respectloos is t.o.v. Don en zijn fans?
Die christenen, joden, islamieten en anders soort geloven moeten eens wat minder snel op hun pik getrapt zijn.

:( (en niet omdat ik zo gelovig ben hoor)

En om de vergelijking helemaal krom te trekken kan je ook zeggen dat iemand met de nick "Marie N. is een pijphoer" ook dat kan doen, zelfs als Marie N. je vriendin is en degene met die nick dat goed beseft ?
 
Z'n voornaam is Jesus ipv. met een 'z'. Alleen z'n achternaam is hetzelfde :+
 
Ik zou zeggen, gooi er eens even een poll tegen aan, kun je zien hoeveel mensen het leuk/niet leuk vinden...

Boeit mij persoonlijk geen ene millimeter, maar heb dan ook niets met de kerk, bijbel, whatever... :)
 
Gaat het ook niet om of je er zelf wat mee hebt, de vraag is: Is het niet provocerend bedoelt tegenover sommige mensen? (kom op jongens, jullie weten zelf dat je met zo'n nick wel om reacties vraagt)
Ik respecteer ook anderen en zal dan ook op geen enkele wijze proberen diegene onderuit te halen...
Ongeacht of deze persoon nu een Atheïst is of een hindoestaan of een Boedhist of whatever... het gaat puur om respect tegenover de persoon waarmee je praat (daar moet je een mens op beoordelen tenslotte) en niet om welk geloof/overtuiging deze aanhangt.
Ik geloof dat het gezeik ROND deze religies toch problemen leidt... Als iedereen gewoon datgene doet waar ie zich prettig bij voelt en de ander met rust laat is er toch geen enkel probleem???
 
:( (en niet omdat ik zo gelovig ben hoor)

En om de vergelijking helemaal krom te trekken kan je ook zeggen dat iemand met de nick "Marie N. is een pijphoer" ook dat kan doen, zelfs als Marie N. je vriendin is en degene met die nick dat goed beseft ?

ERG kromme vergelijking, als ik m'n vriendin der nick gebruik is dat niet onrespectvol, als'k daar hoer bijzet natuurlijk wel, maar jezus christus staat is geen hoer bij hoor.
 
Gaat het ook niet om of je er zelf wat mee hebt, de vraag is: Is het niet provocerend bedoelt tegenover sommige mensen? (kom op jongens, jullie weten zelf dat je met zo'n nick wel om reacties vraagt)
Ik respecteer ook anderen en zal dan ook op geen enkele wijze proberen diegene onderuit te halen...
Ongeacht of deze persoon nu een Atheïst is of een hindoestaan of een Boedhist of whatever... het gaat puur om respect tegenover de persoon waarmee je praat (daar moet je een mens op beoordelen tenslotte) en niet om welk geloof/overtuiging deze aanhangt.
Ik geloof dat het gezeik ROND deze religies toch problemen leidt... Als iedereen gewoon datgene doet waar ie zich prettig bij voelt en de ander met rust laat is er toch geen enkel probleem???

Ik heb er zelf niks mee! En vind het zowiezo LB!! Zijn genoeg andere dingen om je druk over te maken.

Daarnaast laat de mensen die zich daardoor voelen "aangetast" zich druk maken!!
 
Gaat het ook niet om of je er zelf wat mee hebt, de vraag is: Is het niet provocerend bedoelt tegenover sommige mensen? (kom op jongens, jullie weten zelf dat je met zo'n nick wel om reacties vraagt)

En jij met je nick dan?! Men voormalig motor zo beledigen door het gsx-r religie en radicaal met elkaar te linken.. gsx-r is helemaal niet radikaal.
 
dat zal lachen worden...

volgende keer op een meeting...:

"hallo wie ben jij?"
"ik ben jesus"
"o"
"dat kan helemaal jij bent me zoon niet (zegt fastnappie) ;) "
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan