What's in the barn

Ben ik helemaal met je eens, ik heb ook niks met die Italiaaanse meuk en ik moet de eerste mooie Ferrari nog tegenkomen. De E type is idd wel mooi en Enzo Ferrari zei dat het enige probleem van die auto was dat er geen 'Ferrari' op stond.

Ik ben zo stom geweest om hem niet te kopen. Het was een serie 1 OTS, dus een cabrio. De XK150 is trouwens ook prachtig en ik heb de mooiste sedan die ze hebben gemaakt, de XJ6 series 1.

Smaken verschillen gelukkig. Ieder zijn ding :)
Ik ken wel enkele hele mooie Ferrari's. Mooiste tot nu toe vind ik de 250 GTO. Maar de voorkeur gaat naar Engelse auto's. XK150 is ook prachtig. Maar vind de MKII ook nog steeds heel erg fraai. En ook TVR in het algemeen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb drie MK2's gehad, een oude S type en verschillende XJ6, maar als ik nog eens rijk word komt er een E.

Jaguar-E-Type-Series-1-Roadster_0001_Screen-Shot-2015-03-25-at-10.23.40.png.jpg


Die Lambo's vliegen trouwens regelmatig in de fik.
 
Home - Wheels Through Time

Ik zag Dale vanmorgen bezig aan een zeldzame Harley, waarvan er maar 300 zijn gemaakt begin jaren 40 en wat mij opvalt is dat hij zo onbesuisd sleutelt. Zo zag ik hem een zuigerpen er uit slaan met hamer en schroevendraaier terwijl de zuiger niet wordt ondersteund en je dus als het tegenzit de drijfstang krom slaat.

Kweenie hoor, maar dat valt mij op en ook in die Amerikaanse autoresto shows gaan men vaak stevig tekeer. Voorschermen worden er niet voorzichtig afgehaald, maar met een paar flinke rukken er af gesjord en hetzelfde gebeurt met de bumpers.
 
Die yanks hebben een beetje een andere manier van sleutelen dan wij, of wij dan te voorzichtig zijn of zij te lomp laat ik even in het midden ;)

Dale krijgt ze over het algemeen wel aan de praat dus ik denk dat hij wel weet wat hij doet.
 
Die yanks hebben een beetje een andere manier van sleutelen dan wij, of wij dan te voorzichtig zijn of zij te lomp laat ik even in het midden ;)

Dale krijgt ze over het algemeen wel aan de praat dus ik denk dat hij wel weet wat hij doet.

Idd daar zijn ze iets makkelijker in demonteren van onderdelen :X

Maar ik blijf erbij.....vind het een leuk programma net als chasing classic cars, wheeler dealers, car sos, fast 'n loud (is niet ieder zijn dingen maar ze bouwen wel zeer divers), kindig customs enz....kan ik echt hele dagen naar kijken.
 
Ik kijk er ook graag naar, maar je mag denk ik wel kritiek hebben. Ik heb vroeger aan race motoren gesleuteld en ik kreeg motorrijders uit het hele land om aan hun motor iets te doen. Ik denk dat het een voordeel is als je er relatief weinig verstand van hebt en voor die mensen wordt zo'n programma gemaakt.

Wayne Carini is een betrouwbare vent, maar ik moet elke keer lachen als hij heeft gezegd: 'it's all about the chase' en hij vervolgens ongeveer alleen over geld verdienen praat. Dan mis ik de passie voor de klassieke auto, die hij ongetwijfeld in ruime mate moet hebben, maar dat niet toont.

Car SOS en wheeler dealers zijn natuurlijk engelse programma's en die gasten staan er heel anders in en daar houd ik wel van. De Amerikanen zijn patsers, uitslovers. Je kunt een paar oude veren gewoon er uit sleutelen als je de ophanging demonteert. Maar nee, dat moet heel spectaculair met de snijbrander.

En hoe ze een zeldzame klassieker totaal naar de kloten kunnen helpen met verkeerde lak, verkeerde niet originele motoren, foute veren (lucht) en vooral en met stip: van die walgelijke bling bling wielen die absoluut niet bij de auto passen.

Okay, het is een kwestie van smaak, maar zou jij het mooi vinden als ik de spaakwielen van mijn bijna 60 jaar oude geheel originele Norton zou vervangen door lichtmetalen gietwielen?

Kijk, we begrijpen elkaar denk ik.
 
In deze ben ik het helemaal met je eens.

Moet vaak wel lachen om die Amerikanen, altijd deadlines en dan s'nachts nog lopen kloten om een auto aan de gang te krijgen terwijl ze net alles ingebouwd hebben, echt gericht storing zoeken is er niet bij, wel veel spuitbussen die dan in de carburateur geblazen worden.

De Britten hebben het wat dat betreft beter begrepen. :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik kijk er ook graag naar, maar je mag denk ik wel kritiek hebben. Ik heb vroeger aan race motoren gesleuteld en ik kreeg motorrijders uit het hele land om aan hun motor iets te doen. Ik denk dat het een voordeel is als je er relatief weinig verstand van hebt en voor die mensen wordt zo'n programma gemaakt.

Wayne Carini is een betrouwbare vent, maar ik moet elke keer lachen als hij heeft gezegd: 'it's all about the chase' en hij vervolgens ongeveer alleen over geld verdienen praat. Dan mis ik de passie voor de klassieke auto, die hij ongetwijfeld in ruime mate moet hebben, maar dat niet toont.

Car SOS en wheeler dealers zijn natuurlijk engelse programma's en die gasten staan er heel anders in en daar houd ik wel van. De Amerikanen zijn patsers, uitslovers. Je kunt een paar oude veren gewoon er uit sleutelen als je de ophanging demonteert. Maar nee, dat moet heel spectaculair met de snijbrander.

En hoe ze een zeldzame klassieker totaal naar de kloten kunnen helpen met verkeerde lak, verkeerde niet originele motoren, foute veren (lucht) en vooral en met stip: van die walgelijke bling bling wielen die absoluut niet bij de auto passen.

Okay, het is een kwestie van smaak, maar zou jij het mooi vinden als ik de spaakwielen van mijn bijna 60 jaar oude geheel originele Norton zou vervangen door lichtmetalen gietwielen?

Kijk, we begrijpen elkaar denk ik.

Dat begrijp ik zeker. Ik vind Hot rods en rat rods echt geweldig maar een auto met 21 inch bling velgen is niet mijn ding. Wat ik dan wel weer mooi vind is dat er soms een nieuw wielen gemaakt wordt net 2 maatjes groter als het oude wiel en het lijkt dan nog op ook.

Maar idd sommige dingen moet je origineel houden en netjes restaureren (soms gewoon laten ). Maar dat zit er bij Amerikanen niet in....het overgrote deel snapt dat niet, zit niet in hun cultuur.

Verder zijn er behoorlijk wat lomperikken aan de andere kant van de oceaan. Ook dat zit in hun cultuur. (Maar dat zie je met een hoop dingen onder andere met eten en drinken het is niet bepaald verfijnd).
 
Nou, vanmorgen weer een aflevering gezien van American Restoration en je blijft wel lachen met die gasten. Ik kan er niks aan doen hoor, maar als je Dale simpele beginnersfouten ziet maken en je beseft dat hij daar geldt als een halfgodje, dan is het puur genieten. Hij smeert twee carterhelften helemaal in met vloeibare pakking, dus niet allen de randen, laat de krukas er in zakken en vervolgens past de tweede carterhelft niet omdat het lager niet in elkaar past.

En ja, dat is een beginnersfout, eerst passen en als alles klopt monteren heb ik geleerd.

En dan moeten er zijtassen op een 1947 knucklehead, dus we boren een zooi gaten in het achterspatbord en gelijk maar een gat in de achterband. Plankje er tussen Dale, dat helpt.

En dan die autoboeren, die zijn helemaal geweldig vermakelijk. Bodie moet een Plymouth van 1941 restaureren. Niet gewoon een klassieke auto, maar een met een grote historische waarde. En wat doet hij? De originele zes in lijn moet er uit en er moet een moderne hemi V8 in.

Dus we snijden de hele voorkant van het chassis er af en maken een onorigineel nieuw deel en zetten er een motor in met plastic bovenkant en electronisch gestuurde injectie. In een auto van 75 jaar oud potdomme!

En als klap op de vuurpijl spuiten we de zijkant vol met vlammen. En als hij dan klaar is zeggen we dat we zoveel mogelijk de authentieke details hebben trachten te bewaren.

Waarom niet meteen de hele auto wrappen of plastic dippen?

Ik geniet wel van die shows. Maar geef mij liever Fuzz and Tim.
 
- What's in the barn :Y Leuk om te zien wat er destijds allemaal gemaakt is en dat het allemaal weer aan de praat te krijgen is.
- Fast 'n Loud ook leuk, jammer dat die Richard zo'n 'coole' vent moet zijn steeds.
- Fat 'n Furious; *O* _O- Amerikanen met zelfspot, ook wel eens leuk. Als het voor iemand uit het leger is gaat de vlag omhoog, springen overal de tranen in de ogen en is het hele project opeens bijna gratis _O-
- Philly Throttle; geweldig, jammer dat het niet meer wordt uitgezonden.
- Wayne; :/
- Alles met schreeuwerige lui met choppers/hemdjes/korte broeken/bandana's etc; -O-

Sowieso te weinig technische inhoud en teveel eromheen.

- Car SOS / Wheeler Dealers; gewoon erg leuk.

Maar het is duidelijk dat smaken verschillen; oude auto's en motoren tot beter dan nieuw restaureren doet mij niks en voorzien van moderne techniek of een beetje upgraden naar huidige maatstaven mag van mij best wanneer het niet te zeldzaam is. Ik heb trouwens ook een XJ6 gehad, de serie II, die vind ik dan weer de mooiste. Maar dat zal wel aan mij liggen, want ik ben ook ongeveer de enige die een E-type en ook een Snoek niks aan vind. De vormgeving van een 205-je GTI vind ik dan bijvoorbeeld mooier :X
 
- What's in the barn :Y Leuk om te zien wat er destijds allemaal gemaakt is en dat het allemaal weer aan de praat te krijgen is.
- Fast 'n Loud ook leuk, jammer dat die Richard zo'n 'coole' vent moet zijn steeds.
- Fat 'n Furious; *O* _O- Amerikanen met zelfspot, ook wel eens leuk. Als het voor iemand uit het leger is gaat de vlag omhoog, springen overal de tranen in de ogen en is het hele project opeens bijna gratis _O-
- Philly Throttle; geweldig, jammer dat het niet meer wordt uitgezonden.
- Wayne; :/
- Alles met schreeuwerige lui met choppers/hemdjes/korte broeken/bandana's etc; -O-

Sowieso te weinig technische inhoud en teveel eromheen.

- Car SOS / Wheeler Dealers; gewoon erg leuk.

Maar het is duidelijk dat smaken verschillen; oude auto's en motoren tot beter dan nieuw restaureren doet mij niks en voorzien van moderne techniek of een beetje upgraden naar huidige maatstaven mag van mij best wanneer het niet te zeldzaam is. Ik heb trouwens ook een XJ6 gehad, de serie II, die vind ik dan weer de mooiste. Maar dat zal wel aan mij liggen, want ik ben ook ongeveer de enige die een E-type en ook een Snoek niks aan vind. De vormgeving van een 205-je GTI vind ik dan bijvoorbeeld mooier :X

De teutels dus, heb in het begin gezien......en nee :r

Ik moet altijd wel lachen om Richard Rawlings. Grappige vent. Is nergens zonder zijn "bearded wonder".

Oudere auto's upgraden heb ik niets op tegen als het maar goed gebeurd (en dat is bij iedereen weer anders). Ik vind het dus absoluut geen problem dat een ouwe pick-up een dike motor krijgt en het bijpassende onderstel. En helemaal als die ouwe bak aan het einde van het project nog steeds een ouwe roestbak lijkt. Maar dat heft met geproduceerde aantallen te maken. Een zeldzame jaguar, Mercedes enz.... daar zou ik dat persoonlijk niet mee doen.
 
Yup, het moet in de usa allemaal 'ruig'
mijn vader heeft als hobby engelse sportauto's restaureren-beetje in rijden-verkopen, nwe project-
Zo zijn er ook 'wrakken' uit Arizona/Texas de droge staten binnen gekomen.. weinig roest maar.. vb gaatjes in de carroserie om deuken er uit te trekken, klodder plamuur er over en klaar...
 
Nou, ik vind die Richard Rawlings wel een super patser. Zijn maat Aaron Kauffman is een genie. Okay, Richard is wel grappig. Hij is overigens bij Chip Foose begonnen dacht ik.
 
Nou, ik vind die Richard Rawlings wel een super patser. Zijn maat Aaron Kauffman is een genie. Okay, Richard is wel grappig. Hij is overigens bij Chip Foose begonnen dacht ik.
Rawlings is inderdaad wel een patsertje,maar als hij een dure auto wil kopen moet zijn maatje Dennis bijspringen.
 
Chip Foose en die van Kindig Customs kunnen geweldig tekenen en ontwerpen.Alleen idd die grote blingbling wielen daar kan ik ook niet aan wennen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan