Wheel Swap 4.5 inch out 5.5 inch in

Redline Rider

MF veteraan
5 mei 2003
10.851
15
Tandwiel houder gsxr 750W gevraagt

Het is weer zover... het 160/60/17 pilot power achterbandje dient weer vervangen te worden. B|



Nu leek me dit meteen een mooie gelegenheid om dat 4.5 inch fietsband wiel :+ te vervangen voor een mooie dikke 5.5 inch velg :9~


Wie heeft dit eerder gedaan.

Voor de duidelijkheid het gaat om een GSXR750W 1993 achtervelg die in een GSXR750 1988 geplaatst moet worden


Ik heb me al wat inlezen en wat ik begrepen heb is het volgende nodig:

Spacers
Tandwielopnemer :?
Reactie stang eventueel ligt buigen zodat de 180/55/17 niet aanloopt
 
Laatst bewerkt:
Je mag gerust een keer kijken bij mijn 1100 met geswapped wiel ,,

Of is deze totaal anders??

Geen idee of het wiel anders is volgens buiten het feit dat de 94-95 wielen lichter zijn verschillen ze niks.

Heb het wiel vandaag opgehaald. Tandwielhouder zit er wel bij spacers niet... morgen eens kijken hoe ik eea pas ga maken :P .


Zodra het wiel erin past kan ik weer beginnen met polijsten en spuiten... yeah wat verheug ik me daar op B| ;) :P
 
Laatst bewerkt:
Nou ...niks ?
Als het goed is heeft het W-achterwiel rechte spaken.

Dan heb is dit waarschijnlijk geen 94-95 wiel hoewel hij wel een W zat met dubbele achterbrug

full


Als ik een andere tandwiel houder heb.. past dit achtertandwiel nog wel?
 
Ik heb dezelde swap gemaakt maar dan van een 93 in een 88er..
Spacers en dergelijke heb ik allemaal gebruikt van het 88er wiel met uitzondering van de spacer aan de kant van de remklauw. Deze is komen te vervallen.. Verder inderdaad de reactiestang op een paar plekken buigen zodat die de band niet raakt (klauw komt hierdoor meer naar voren)

Verder een goeie zet.. maakt hem van het achteraanzicht toch weer net effe dikker:

full
 
Guzzi van 4,5 naar 5,5 heb je nix aan zeker 8-) om maar te zwijgen van mijn allroad in aan bouw waar ik nog van twijfel of ie van 120 naar 160 of 180 gaat..als ik tenminste nog een 5,5 velg kan vinden..zijn erg dun gezaaid voor normaal geld ;(
 
Ik heb dit in mn ex-RF gedaan, zijn vergelijkbare of zelfs dezelfde velgen. Paste er zo in, niks aanpassen.........moet je alleen wel even het aantal tandwielbouten tellen voor je het wiel wil monteren.


:X B|
 
Ik heb dit in mn ex-RF gedaan, zijn vergelijkbare of zelfs dezelfde velgen. Paste er zo in, niks aanpassen.........moet je alleen wel even het aantal tandwielbouten tellen voor je het wiel wil monteren.


:X B|

Jij heb dus gewoon de orginele spacers gebruikt?

Als die tandwiel bouten nu verschillen kan ik er achter meteen een 49 tandwiel erop gooien :P ipv mijn 46 tands nu :9


Ik heb dezelde swap gemaakt maar dan van een 93 in een 88er..
Spacers en dergelijke heb ik allemaal gebruikt van het 88er wiel met uitzondering van de spacer aan de kant van de remklauw. Deze is komen te vervallen.. Verder inderdaad de reactiestang op een paar plekken buigen zodat die de band niet raakt (klauw komt hierdoor meer naar voren)

Verder een goeie zet.. maakt hem van het achteraanzicht toch weer net effe dikker:

(Afbeelding)


Ziet er netjes uit :9~ , spacer aan de kant van de remklauw moet ik gewoon behouden (zie pic), anders komt het wiel uitgelijnt in de brug.

Ben nog steeds opzoek naar een tandwiel houder dus als iemand nog wat heeft liggen :P
 
Jij heb dus gewoon de orginele spacers gebruikt?

Als die tandwiel bouten nu verschillen kan ik er achter meteen een 49 tandwiel erop gooien :P ipv mijn 46 tands nu :9

.....

Jep :Y

Ene wiel paste wat lastiger en strakker dan t andere met wisselen, maar dat is geen probleem.
 
Ben nu bezig het achterwiel erin te zetten *D ,

Het wiel/tandwielhouder past mits ik de linkse spacer weglaat, gevolg is dat de tandwielhouder direct tegen de achterbrug aan draait :N . Lijkt me niet echt de bedoeling

Heeft iemand een idee?


Bij de reactie stang heb ik nog net iets genoeg ruimte over dus die hoeft niet gebogen te worden?
 
Ik heb bij mij toen de tandwielhouder 2mm afgedraaid (de rand waar de keerring in zit) smallere keerring gehaald zodat die er netjes in kon.
en dat vulbusje vervangen door eentje die ook 2mm smaller was.

het hele zaakje dus 2mm naar links terwijl het toch vrij blijft draaien

zoiets zou jij ook kunnen doen :Y maar dat ligt eraan hoeveel plaats je nodig hebt ;)
 
Ik heb bij mij toen de tandwielhouder 2mm afgedraaid (de rand waar de keerring in zit) smallere keerring gehaald zodat die er netjes in kon.
en dat vulbusje vervangen door eentje die ook 2mm smaller was.

het hele zaakje dus 2mm naar links terwijl het toch vrij blijft draaien

zoiets zou jij ook kunnen doen :Y maar dat ligt eraan hoeveel plaats je nodig hebt ;)

Ik ga nu het eerst kijken of ik een stukje van de keerring af kan halen,zodat hij toch vrij kan draaien.

I keep it in mind :P



Denk dat ik toch maar een gebruikt 160 bandje ga rijden voor de megatour morgen B|
 
Linkse keerring heb ik ingekort, en het wiel zit er netjes strak in :) , zometeen ff een tandwiel ophalen hopen dat het ook goed lijnt.

Zal zo eens kijken of ik een piccie kan schieten :P
 
Fock.. heb nu een 46 tandwiel erin.. wiel helemaal naar voren en naar mijn idee staat de ketting net iets te strak. +/- 1 a 2cm speling.

Kan dit kwaaad? Kan eventueel me achterveer wat strakker zetten en na de vakantie de ketting laten verlengen.

Heb ook nog 43 tandwiel liggen alleen ben bang dat hij dan te los staat. En een 43 tandwiel trekt natuurlijk voor geen meter B| .


Heb nog wel de bouten van me tandwiel iets moet afvijlen omdat die tegen me achterbrug aanliepen.
 
1 a 2 cm is toch netjes ? hoe oud is de ketting ?

gr. Steven

10.000km, omdat ik hem verhoogt heb achter staat de achterbrug redelijk naar beneden normaal gesproken hanteer ik een speling van +/- 4 cm.

Maar het scheelt dat ik nu niet met duo rij, ik ga zo ff testrondje doen en dan kijk ik even, desnoods gooi ik de 43tands eronder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan