wheelie 25 kw?

Neepie

MF'er
11 aug 2010
212
11
Coevorden
Hallo, volgende week krijg ik mijn motor:D eindelijk haha, nu moet ik helaas eerst een poos 25 kw rijden en ik ga zowiezo eerst geen gekke dingen doen maar mijn vraag was is het wel mogelijk om een wheelie te maken met een 25 kw machine? })

gr Gido
 
met m'n ouwe cagiva mito 125cc ging het in eerste versnelling (hij had op papier 17kw)
darna een honda cr500 (iets van tegen de 10kw op papier) gehad en daarmee waren het echte powerwheelys tot in 4de versnellling
ik kreeg vroeger zelf een oude vespa citta op het achterwiel (zo'n snorfietsje pmet pedalen eraan,...)
het is een beetje te zien hoe je het probeert enz...
 
Hangt een beetje van het type motor af.
Ik kreeg mijn oude begrensde GSXF uit 93 alleen met de koppeling omhoog, maar niet zo hoog dat ik er trots op kon zijn..

Mijn ouwe NX250 kreeg ik met de koppeling heel makkelijk op t achterwieltje.

Dus wat ga je rijden??
 
ik zie ook vaak marokkaantjes met hun (..)opoefiets een weelie maken, 1 pk (uh sorry, 0,44 kw) dus moet kunnen, maar waarom zou je :?
images
 
Laatst bewerkt:
met m'n ouwe cagiva mito 125cc ging het in eerste versnelling (hij had op papier 17kw)
darna een honda cr500 (iets van tegen de 10kw op papier) gehad en daarmee waren het echte powerwheelys tot in 4de versnellling
ik kreeg vroeger zelf een oude vespa citta op het achterwiel (zo'n snorfietsje pmet pedalen eraan,...)
het is een beetje te zien hoe je het probeert enz...


powerwheelies met een cr500 tot in de 4e versnelling _O-
 
Hangt een beetje van het type motor af.
Ik kreeg mijn oude begrensde GSXF uit 93 alleen met de koppeling omhoog, maar niet zo hoog dat ik er trots op kon zijn..

Mijn ouwe NX250 kreeg ik met de koppeling heel makkelijk op t achterwieltje.

Dus wat ga je rijden??

ik heb een honda cbr600f gekocht en terug geknepen na 25 kw
 
ik zie ook vaak marokkaantjes met hun (..)opoefiets een weelie maken, 1 pk (uh sorry, 0,44 kw) dus moet kunnen, maar waarom zou je :?

nou niet dat ik de hele tijd wil wheelies maken ofzo maar ik wil het gewoon een keer geprobeerd hebben;) paar jaar terug deed ik het ook op mijn zundapp en dat vond ik wel lachenxD maar ik weet dat het slecht is voor de motor
 
met m'n ouwe cagiva mito 125cc ging het in eerste versnelling (hij had op papier 17kw)
darna een honda cr500 (iets van tegen de 10kw op papier) gehad en daarmee waren het echte powerwheelys tot in 4de versnellling
ik kreeg vroeger zelf een oude vespa citta op het achterwiel (zo'n snorfietsje pmet pedalen eraan,...)
het is een beetje te zien hoe je het probeert enz...

cr500 met 10kw jaja :+
 
Vermogen heeft niks met wheely's te maken, techniek will do the trick!
Dus ja op jou (op elke) motor kan je wheely's maken zo hoog en zover als je wilt/durft of je spatbord het toe laat!
 
mijn er-5 gaat z0 de lucht in in de eerste versnelling met koppeling..... was niet het idee XD
 
nou niet dat ik de hele tijd wil wheelies maken ofzo maar ik wil het gewoon een keer geprobeerd hebben;) paar jaar terug deed ik het ook op mijn zundapp en dat vond ik wel lachenxD maar ik weet dat het slecht is voor de motor
dat bedoel ik, hier in de straat is ook een knaap met een splinternieuwe Kawa, staat zo even onbelast 14000 tpm te draaien. Doet mij gewoon pijn. Maarja, geld zat denk ik, koop je toch gewoon een nieuwe.
Maar goed, keertje uitproberen, maar je weet, je kan niet meer sturen hoor ;)
 
hee m'n cr500 was met sm velgen en een vanhasselt uitlaat dus hij deed echt wheely's in 4de
op papier was het iets van tegen de 10kw ;)
op papier ja :'D
de papieren van een cr500 zijn niet helemaal betrouwbaar, neem maar van mij aan dat hij er iets meer heeft
 
Als ik zo je topic titel lees zeg ik nee ik hoef geen 25Kw meer...

Met mijn 400 met 25Kw heb ik het wel eens geprobeerd, lukt alleen in z'n 1 en op de koppeling.. Maar doe het liever niet.. Zo'n klap voor je koppeling en versnellingsbak..
Laat wheelies maar over aan motoren die er het vermogen voor hebben..
 
ook voor die motoren is het net zo'n klap voor de versnellingsbak.
de enige 'juiste manier' om een wheelie te maken is door enkel het koppel van je motor aan te spreken en eventueel je gewicht in de strijd te gooien, is dat voldoende om de motor op het achterwiel te krijgen dan is de overbrenging ook berekend op deze acceleratie

/edit, gebruik hiervoor dus niet je koppeling. paar keer proberen zal echter geen kwaad kunnen hoor
 
Laatst bewerkt:
ook voor die motoren is het net zo'n klap voor de versnellingsbak.
de enige 'juiste manier' om een wheelie te maken is door enkel het koppel van je motor aan te spreken en eventueel je gewicht in de strijd te gooien, is dat voldoende om de motor op het achterwiel te krijgen dan is de overbrenging ook berekend op deze acceleratie

/edit, gebruik hiervoor dus niet je koppeling. paar keer proberen zal echter geen kwaad kunnen hoor

goeie minst schadelijke wheelie's maak je MET de koppeling.
 
maar hoe word jou bike geknepen dan ? op gas hendel of ? want als je motor op de gas hendel geknepen word word het al een stuk lastiger .
 
Kan je dat ook onderbouwen??
(Niet dat ik je tegen spreek, maar uit nieuwsgierigheid)
Zonder koppeling moet je m hoog de toeren in jagen volgas om m omhoog te krijgen, met koppeling gaat het rustig en gecontroleerd op een laag toerental. Enige wat slijt is je koppeling.
 
Terug
Bovenaan Onderaan