Wheelie met 125 cc hoe..

koop een mega groot zaagblad...
schoef deze op je achterwiel en knoop er je ketting omheen...
misschien dat je dan geluk hebt dat je een egt motorrijder wordtt...
(owneej haal je de 120 niet meer_ O-)
 
Nou ik zou het eigenlijk toch nog best wel leuk vinden als me 125 van de grond zou willen komen. Agjah dan pak ik de crosser wel ff :P . en jah bochjes zijn natuurlijk ook super }) .
 
is te doen zonder koppeling!!!!!!!!!!!!!!!!!! (wat echt niet goed is voor je blok)

je moet gebruik maken van de terugkaatsing van je voorfourche,

je trekt hard op in eerste (je fourche strekt zich uit) tot je ongeveer aan de helft van je max toerental +/- 5000k. je lost bruut je gas ( fourche zal terug helemaal zakken) en opt tmoment dat de fourche op zn diepste moment zit en terug naar boven komt VOLGAS, en natuurlijk wat aan je stuur trekken... je wiel komt mss niet zo hoog maar van de grond komen zal hij wel (na een beetje oefening natuurlijk)

succes

(zo lukt het wel met elke brommer/moto...)

Fourche :? :? |(

En ik zou er niet zo zeker van zijn dat elke motor het kan op de manier die jij net omschreef :N Op een 600cc is dat al moeilijk (als je het nog niet kan)... Je maakt meer kans met de koppeling.

wrm weelie, maakt je dat een motorrijder?


hee motor-muis heb jij niet opgelet bij je motor rijlessen dan!??
anders zou je toch wel weten hoe je een wheelie moet doen!!
hoe kom jij aan je rijbewijs dan :?

zelfs mijn moeder heeft het gehad bij bijzondere verrichtingen:
stoppies, wheelies, burnouts, kneedowns, noem maar op!
anders kun je jezelf toch geen echte motorrijder noemen hè!

|(


koop een mega groot zaagblad...
schoef deze op je achterwiel en knoop er je ketting omheen...
misschien dat je dan geluk hebt dat je een egt motorrijder wordtt...
(owneej haal je de 120 niet meer_ O-)


:z

Laat die gozer lekker, alstie dat leuk vindt :) Gezeik over echte motorrijder zijn en bochtjes altijd als je over turbo's of wheelies begint :Z
 
Laatst bewerkt:
je trekt hard op in eerste (je fourche strekt zich uit) tot je ongeveer aan de helft van je max toerental +/- 5000k. je lost bruut je gas ( fourche zal terug helemaal zakken) en opt tmoment dat de fourche op zn diepste moment zit en terug naar boven komt VOLGAS, en natuurlijk wat aan je stuur trekken...


k, zal het zo ff proberen...
kan ff duren. :+
 
vriend van me krijgt zelfs een rs50 de lucht in zonder koppeling te slopen en met moeite te gebruiken.
Ligt allemaal aan de techniek, en ik heb het niet over 2 meter en dan weer snoeihard in de voorvork..een mooie gecontroleerde wheelie zonder power.
gewoon vlug je balanspunt vinden en dan kost het je geen moeite.
 
Flink toeren maken (minimaal boven de 8000) zodat je bij het optrekken even flink je koppeling ruikt. Let op; direct na het laten schieten van je koppeling is het de bedoeling dat je met beide voeten even flink kracht moet zetten op het asfalt c.q. kinderkopjes en op die manier een opwaartse beweging maakt met de motor. (Uiteraard afhankelijk van het soort ondergrond waar je je op bevind).

Mul zand raad ik overigens af :N .

Flinke wheelie gé-gá-randeerd :Y !!
 
is te doen zonder koppeling!!!!!!!!!!!!!!!!!! (wat echt niet goed is voor je blok)

je moet gebruik maken van de terugkaatsing van je voorfourche,

je trekt hard op in eerste (je fourche strekt zich uit) tot je ongeveer aan de helft van je max toerental +/- 5000k. je lost bruut je gas ( fourche zal terug helemaal zakken) en opt tmoment dat de fourche op zn diepste moment zit en terug naar boven komt VOLGAS, en natuurlijk wat aan je stuur trekken... je wiel komt mss niet zo hoog maar van de grond komen zal hij wel (na een beetje oefening natuurlijk)

succes

(zo lukt het wel met elke brommer/moto...)

|( waarom komt deze ZO ONGELOOFELIJKE DOMME wheelie tip overal voorbij joh.
Goeie wheelie's zet je in met de koppeling, ofdat het nou een 50cc of 1400cc is.
Vorige zomer op een rs125 testritje gereden :} De koppeling op de juiste wijze gebruiken en het ding stond hup mooi hoog in de lucht, zorg wel dat je een beetje "power"over houd om zacht te landen.
 
wrm een wheelie ? leer eerst ff rijden ofzow ?
en als je dan toch begint met wheelies w8 ff op een die je een power wheelie mee kan maken een 250 idd ofzow.

te dik vermorgen is $$ als t stuk gaat en hiermee loop je een hoop te stuntele om niets. t is leuk om voor je vriendjes truukjes uit te voeren maar oefen eerst wat op je fiets om het balans punt te vinden en om het punt te vinden dat je achterover kiepert... scheelt een hoop cash :)
 
ik wheelyde ook altijd toen ik 25kw reed, als het ding niet vooruit te branden is zul je plezier toch ergens vandaan moeten halen ;)

Leer je de motor tenminste beheersen :Y

Net als bij een off-road met crossbanden je voetsteunen al slidend tegen de grond aan leggen in de bocht :X :X
dan schrik je ook niet meer als je achterwiel onverwacht wegglijd, want je weet dan tenminste wat je moet doen :Y


gewoon in de 1e of 2e versnelling op balanspunt rondtoeren :]
maar had dan ook een off-road, dan ist wat makkelijker dan met zo'n 2takt pruttelding -O-



en ik vervang liever wat eerder mn koppelingsplaten dan dat ik mn complete versnellingsbak sloop met een snuk aan de gashendel :W
ook nog eens beter voor je ketting en tanwielen..
 
Laatst bewerkt:
is het niet slecht voor je balhoofd, alle lagers gaan toch kopot als je neerkomt van een wheelie. en wat dacht je van je voorvork als je teveel klapt krijgt die ook een opdonder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan