Wheelie met begrensde Kawasaki ZZR600

Xegano

MF'er
8 apr 2013
208
28
Heerlen
Hallo MFers,

Ik probeer met mijn Kawasaki ZZR600 wheelies beetje te oefenen maar ze lukken niet zo makkelijk als op de videos dat ik bekijk op hoe je het moet doen. Ik moet de koppeling toch wat langer inhouden en rpm wat hoger laten worden dan op de tutorials wordt laten zien.

Kan dit liggen aan dat die begrensd is naar 25kw? Of doe ik gewoon iets fout. Ik merk ook dat de achterband een beetje slipt als ik het probeer. Het lukt me af en toe wel maar ik vind het maar lastig.
 
Vind de koppeling vast wel leuk met een 25kw fiets:P. Van stunters meegekregen dat je niet meteen koppeling los moet laten, maar gewoon gecontroleerd op laten komen.
Maar ik doe er geen uitspraken over, straks vertel ik verkeerde dingen. Vraag DaLiks hier op MF of neem een wheelie les bij hem?
 
Heel erg bedankt! Ja ik probeer liever ook niet zomaar dingen uit ik probeer het veilig mogelijk te houden daarom doe ik er eerst even goed onderzoek naar aangezien ik nog nieuw ben in de motorwereld.
 
koppeling in.
in z'n 1 zetten.
koppeling in houden.
gas geven tot hij in de toerenbegrenzer zit.
daar houden.
koppeling los laten schieten.

:]
 
Laatst bewerkt:
gewoon niet doen.. natuurlijk, als iemand met ervaring het probeert lukt het wel met enige verkrachting. maar dit is geen verhaal met een happy end voor jou..
 
Hmm oke dus het ligt wel vooral aan de begrenzing dat het zo moeilijk gaat? Dan zal ik maar wachten tot 2015 dan hoef ik geen begrenzing meer :D Ik ben zo stom geweest om het met iemand achterop te proberen omdat het me toch niet lukte maar toen lukte het dus wel.

Dom en riskante actie van mij ik weet het. Maar ik had niet verwacht dat het zou lukken.
 
Laatst bewerkt:
Met iemand achterop maak ik powerwheelie's jonge is niet normaal bam zo grote vuurbal erbij en nu een knoepert eten
 
gewoon niet doen.. natuurlijk, als iemand met ervaring het probeert lukt het wel met enige verkrachting. maar dit is geen verhaal met een happy end voor jou..
:^


dat dus, en neem dat advies van liks aan.

ga gewoon lekker rijden, bochtjes opzoeken (en dan ook niet gelijk denken dat die knie aan de grond moet)
en km ervaring opdoen :]
 
Ik zet mijn motor meestal op de,paddockstand of middenbok trek aan de gashendel tot de toerenteller in het rood staat , spring erop en laat de koppeling los!!!! Werkt perfect , sta gelijk kaarsrecht *D
 
Ik zet mijn motor meestal op de,paddockstand of middenbok trek aan de gashendel tot de toerenteller in het rood staat , spring erop en laat de koppeling los!!!! Werkt perfect , sta gelijk kaarsrecht *D


Te moeilijk! :+ Ga naar een parkeergarage,liefst naar verdieping -2.Je moet dan meestal een steile helling op om weer naar de begane grond te gaan.
Stop op het midden van de helling!
Voet op de achterrem,volgas tot bijna de begrenzer ingrijpt en de koppeling ineens loslaten! *O*
Denk dat er dan wel een soort van wheelie ontstaat :Y
 
Laatst bewerkt:
Te moeilijk! :+ Ga naar een parkeergarage,liefst naar verdieping -2.Je moet dan meestal een steile helling op om weer naar de begane grond te gaan.
Stop op het midden van de helling!
Voet op de achterrem,volgas tot bijna de begrenzer ingrijpt en de koppeling ineens loslaten! *O*
Denk dat er dan wel een soort van wheelie ontstaat :Y
denk t niet, want je hebt de voet op de achterrem.. dr boven, das een ander verhaal. maar dan ga je m toch niet gebruiken want je als je schrikt vergeet je m :Y
 
Pfff man met een ZZR op vol vermogen wil je dit niet eens proberen. Vergeet niet dat die fiets ruim 200 kg plus weegt en voorwiel georiënteerd is (zoals de meeste supersport (ja dat was de ZZR toen in de begin jaren 90). Neem hiervoor een lekker supermotard of naked, veel makkelijker om het daarmee te leren.
 
Pfff man met een ZZR op vol vermogen wil je dit niet eens proberen. Vergeet niet dat die fiets ruim 200 kg plus weegt en voorwiel georiënteerd is (zoals de meeste supersport (ja dat was de ZZR toen in de begin jaren 90). Neem hiervoor een lekker supermotard of naked, veel makkelijker om het daarmee te leren.


Die stunters rijden toch ook met supersports?
die wegen waarschijnlijk 50kg minder maar toch.
 
Mijn ZZR is uit het jaar 1998 en ik was idd van plan om nadat ik zonder begrenzing mag rijden een z1000 of streetfighter te kopen haha. Naked is waar ik voor wil gaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan