Wheelie met een chopper?



:+ Je hebt gelijk.

Ik hebt het nog niet gedaan, maar het kan wel:
pic4%2Ejpg
 
ik heb het een keer gehad met mijn chopper, mijn vriendin zat achterop(maakt het natuurlijk wel makkelijker)... We zaten voor de gein met het gas te spelen omdat er wat jochies naast zaten in koekblikken. Toen het licht op groen kwam liet ik mijn koppeling schieten en tot mijn en vooral mijn vriendin's zijn verbazing ging dat ding op zijn achterwielen...
was blij dat ik een rug steuntje had })
 
Ik heb het ook eens gehad met de magna van mn pa, heel stoer volgas weg en woepie op het achterwiel, en dan ook echt de halve straat door!!

en dan te bedenken dat het op mn zxr niet wil lukken ;(
 
Was laatst aan het cruisen met een maat van me, ik op m'n Virago 750, hij op een Ninja 500.
Naast elkaar voor het stoplicht, en dan kijken of je elkaar bij kan houden.

Net iets te veel het gas erop, en daar kwam het voorwiel.... Wel even slikken, op de chopper.

Dus, ja het kan. En is niet zo moeilijk ook....
 
ik heb een ducati indiana 750 gehad. Met deze fiets was het absoluut geen probleem een weely te maken (ookal was dit soms niet de bedoeling)
 
met een magna 1100 wheelie's gemaakt, geen enkel probleem. gaat nog makkelijker als met een gsx1100r.

Zelfs mijn pa maakte "per ongeluk" een wheelie met m'n moeder achterop, hij schrok zichzelf helemaal wezenloos om over m'n moeder nog maar niet te spreken *D
 
ìn de film harley davidson and the malboro man gaat er ook een harley op z`n achterwiel een smeris voorbij dus het kan wel.
of het was trucage kan ook natuurlijk.
 
Ik heb op mijn VF750C wel eens gevoeld dat het voorwiel even stuiterde bij het wegrijden. Geen idee of 'ie echt loskwam van de grond. Maar het lijkt me wel eens grappig om het doelbewust te proberen. Kan iemand mij een korte cursus "Wheelies voor beginners" geven?

Maar is het eigenlijk niet verschrikkelijk slecht voor je cardan? Van jongens met een ketting lees ik verhalen dat ze hun ketting regelmatig moet opspannen na dit soort trucs. En zijn er nog andere slijtage risico's?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan