Wheelie met SZR 660

Sagrath

Rookie
12 aug 2004
14
0
brussel
heyz iedereen....

ik had een vraagje voor de rijders van een Yamaha SZR660.

Is er iemand dat er in slaagt om met een standaard SZR (48Pk) een goede wheelie te trekken? ik krijgem wel even van de grond, maar dan valt hij onmiddelijk terug neer, en enkel in 1ste...

Kan iemand aub antwoorden of dat aan mij ligt, of het inderdaad de motor is?

Groetjes!
 
48pk? poe, geen flauw idee. Tot hoeveel toeren gaat zo'n ding? Trek 'em voorbij 't midden van z'n toerental in z'n 1, gas los en vol gas erop. Beetje oefenen waar hij wel los wilt komen.
 
48Pk, monocilinder, dubbele carbu, dubbele uitlaat, 5 kleppen...

gaat met standaard begrenzer tot 7.000 tpm

nou, als ik dat doe, vliegt hij wel omhoog, maar dan blijven er maar 2 mogelijkheden over;

1: hij valt terug naar beneden
2: ik trek hem over

niet zo intressant, niet?
 
Ja. Nou euh...dat ding heeft echt te weinig vermogen om mee te leren wheeliën
Want een lange gecontroleerde wheelie bereik je door
1. Evenwicht te zoeken
2. Evenwicht te behouden door gasdosering

En daar jij...
1. Je evenwicht nog niet durft zoeken
2. Te weinig vermogen hebt om evenwicht te behouden
...red je geen aangehouden wheelies

Veel succes en rij dat ding niet in de kreukels
 
heb ik allemaal al geprobeerd, zoals ik dus al zei, het rpobleem is dat het enkel in 1ste gaat, en is nogal een korte versnelling.... dus trek ik tot aan de begrenzer, en wat doet die dan? idd, mijn hele blok hopeloos laten tegen spartelen... zucht.....
 
En daar jij...
1. Je evenwicht nog niet durft zoeken
2. Te weinig vermogen hebt om evenwicht te behouden
...red je geen aangehouden wheelies

toch wel, evenwicht is geen probleem hoor... het zal het vermogen zijn... daarom wou ik is weten of iemand anders met een SZR dit wel kon doen...

toch bedankt
 
weelien kan je met elke fiets je moet 't alleen kunnen ;)

vroeger had ik een piaggio ciao (zo'n 25 km/u ding) daar reed ik de hele straat mee op een wiel en da ding ging maar 60 't uur

met men rs125 lukte weelien ook goed op 't eind da ik 'm had(heb er nie lang plezier van gehad door een ouwe lul die...) alles gassen en dan de koppeling los en er wat mee doseren
bij de 205 kwam hij op het gas,in zen 2 nog ff door met de koppeling,heb er nie veel mee gewelied,wou der lang plezier van hebbe en de koppeling kan daar nie zo goed tegen eh :)
vind 't trouwens leuker als hij bij accelereren omhoog komt dan da je stil staat of 40-50 rijd en dan stuikt.
 
Ik heb wel eens een wheelie kunnen maken met de SZR, alhoewel ik moet bekennen dat dat niet zo gemakkelijk was. Gas open en met behulp van de koppeling zet je hem snel omhoog zodat je nog voldoende toeren over hebt om de balans te zoeken en hem daar te houden.

full
 
jah...lekker man...lekker.... nu die stoppie lukt ook wel, maar die wheelie..pffft.... echt enkel van in 1ste versnelling; damn...

Maar toch bedankt!

greetz!
 
ik heb ook zon ding gehad. Wiel ging wel eens de lucht in maar met dat vermogen is een wheelie nou niet echt spannend. Je kunt je beter op de bochtjes gaan richten, veel leuker! :P
 
Ik ben ook bezig met wheelies onder controle te krijgen, en het gaat steeds beter. Maar probeer eens je koppeling slippend op te laten komen en m zo omhoog te krijgen.

Lukt mij ook met een 25kw fiets van 194kg ex berijder ;)
 
Kheb een filmpje die heet "Ghostride extras only (SVCD)". Daar zie je een stel rijders met hun motoren stunten en daar zit iemand met een szr bij. Nou, hij deed er alles mee. Kheb alleen geen idee of ie standaard was.

Misschien wel leuk om even naar te zoeken om de bekende share-proggies.
 
heb ik allemaal al geprobeerd, zoals ik dus al zei, het rpobleem is dat het enkel in 1ste gaat, en is nogal een korte versnelling.... dus trek ik tot aan de begrenzer, en wat doet die dan? idd, mijn hele blok hopeloos laten tegen spartelen... zucht.....
als je hoog genoeg doortrekt in 1 dan (met of zonder koppelen) in z'n 2 etc. dat kun je met schakelbrommer ook.. dus zeker met 40+ pk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan