wheelie op parkeerterrein -> rijbewijs foetsie

Timbaa

Die hard MF'er
25 mei 2011
490
1
Hallo allemaal, ik ben nu net een beetje bezig met lessen en ik vind motorrijden echt machtig mooi. En ik zit nu met het idee te spelen om, nadat ik me rijbewijs heb, een lichte fiets te kopen en (zo verantwoord mogelijk) een beetje proberen te gaan stunten op een parkeerterreintje hier in de buurt.
Totdat ik dit filmpje zag:

Is dit nou normaal? Het aantal keren dat ik zelf ben aangehouden loopt dik in de dubbele cijfers, maar mijn ervaring is dat er eigenlijk altijd goed te praten met ze is. En de sancties die mij opgelegd waren vond ik altijd wel redelijk. Vandaar ook dat ik enorm verbaasd zat te kijken naar dit filmpje.
 
Tja, het is gewoon niet toegestaan dus je loopt een risico. Maar zelf vind ik het wel een beetje overdreven. Als je wheelies gaat doen op de openbare weg kan ik er nog mee leven, maar deze gasten gaan bewust naar een leegstaand parkeerterrein waar ze niemand lastig vallen.
 
Ik kan me nog goed herinneren toen ik die aflevering destijds zag.
Ik vond het echt belachelijk van de politie.
Helaas kunnen ze dat flikken en als het beestje geen naam heeft, dan gooien
ze het op artikel 5.

Zelf zou ik het risico gewoon lopen.
Deze agenten moesten een duidelijk bericht de ether in sturen.
Als ze deze jongens hadden laten gaan, dan zouden misschien meerdere mensen het
gaan doen met de gedachte er mee weg te kunnen komen.
En dat wil Koos niet.
Buiten de camera kom je er misschien wel mee weg.
 
hoihoi ik ben ook nog aan het lessen, volgende week examen. godzijdank, heb de pest aan die lessen eerlijk gezegd, dat gemiereneuk continu --_--'. maar goed, neej dat in dat filmpje is NIET normaal, dat is gewoon tot het punt van ziek. maar waar het 'm hier in zat was waarschijnlijk omdat er onlangs op die parkeerplaats een minderjarig jongetje ernstig gewond is geraakt. en de gemeente was daar best pissed om schijnbaar. zo word het in het filmpje vertelt althans. dus ik denk (tenzij het juist DIE parkeerplaats is :P) dat je redelijk veilig kunt spelen op een andere parkeerplaats. persoonlijk zou ik op een zondag bij de Ikea ofzo dat gaan op een industrieterrein.
 
Is het niet zo dat je in beroep kunt gaan en dat de rechter dan op basis van dit filmpje moet beoordelen of dit nou echt gevaarlijk rijgedrag is of niet? en weet iemand toevallig wat er nou precies in dat artikel 5 staat? Als er iets staat over "andere weggebruikers" in gevaar brengen zullen deze jongens een goeie zaak hebben volgens mij.
 
Tja, het is gewoon niet toegestaan dus je loopt een risico. Maar zelf vind ik het wel een beetje overdreven. Als je wheelies gaat doen op de openbare weg kan ik er nog mee leven, maar deze gasten gaan bewust naar een leegstaand parkeerterrein waar ze niemand lastig vallen.
Een leeg parkeerterrein behoort ook tot de openbare weg. Tenzij het is afgesloten met een groot hek en je een sleutel nodig hebt om toegang te krijgen.

Kan je vrij de parkeerplaats oprijden dat valt het onder de openbare weg.

Neemt niet weg dat de actie van de agenten wellicht een tikkeltje flauw gevonden kan worden.
 
Een leeg parkeerterrein behoort ook tot de openbare weg. Tenzij het is afgesloten met een groot hek en je een sleutel nodig hebt om toegang te krijgen.

Kan je vrij de parkeerplaats oprijden dat valt het onder de openbare weg.

Neemt niet weg dat de actie van de agenten wellicht een tikkeltje flauw gevonden kan worden.

Ja klopt, volgens de regels heb je gelijk. Maar ik bedoel dat je op de weg anderen lastig valt en hen in gevaar brengt, terwijl je op zo'n parkeerterrein in principe niemand lastig valt. En daarom is het inderdaad heel erg flauw.
 
Een leeg parkeerterrein behoort ook tot de openbare weg. Tenzij het is afgesloten met een groot hek en je een sleutel nodig hebt om toegang te krijgen.

Kan je vrij de parkeerplaats oprijden dat valt het onder de openbare weg.

Neemt niet weg dat de actie van de agenten wellicht een tikkeltje flauw gevonden kan worden.
Als er niemand is kun je niemand in gevaar brengen, lijkt me helder. openbaar of niet.
 
Als er niemand is kun je niemand in gevaar brengen, lijkt me helder. openbaar of niet.

Precies! Ik denk als hier een goede advocaat op was gezet dat hij een hele goede zaak had gehad, vooral omdat het zo'n onduidelijke kapstokwet is. En als hij gelijk had gekregen is het in 1 keer voor alle gevallen in de toekomst hetzelfde.
 
tja ze weten wat ze doen en zijn zich er ook bewust van in dat oog punt zeg ik naja jammer hoor dat het zo moet maar aan de andere kant is het ook weer zo dat het gewoon niet mag... en regels zijn regels zelfde als jij te hard rijd en een bekeuring kan krijgen.

maar het blijft el triest van oom agent..

@TS zou je niet eerst goed willen leren motor rijden voordat je zoiets gaat doen, ipv stunten.. ;)
 
wegmisbruikers :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r
r*t op met dat vreselijke k*ht programma....
als er geen zender zapper op een tv zat en ook geen uit knop zou ik de tv door het raam naar buiten gooien als dat er op was.

walgelijke betuttelende sensatie televisie.
 
"Wegenverkeerswet 1994

Artikel 5
Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd."

Art 5 omvat in de jurisprudentie vermoedelijk ook gevaar voor jezelf - daar wordt het bij een wheelie misschien op gegooid?
 
"Wegenverkeerswet 1994

Artikel 5
Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd."

Art 5 omvat in de jurisprudentie vermoedelijk ook gevaar voor jezelf - daar wordt het bij een wheelie misschien op gegooid?
Is hard remmen dan niet ook artikel 5? Ik ben weleens keihard met mijn piemel tegen mn tank gebutst omdat ik hard moest remmen. Direct invorderen!!!
 
tja ze weten wat ze doen en zijn zich er ook bewust van in dat oog punt zeg ik naja jammer hoor dat het zo moet maar aan de andere kant is het ook weer zo dat het gewoon niet mag... en regels zijn regels zelfde als jij te hard rijd en een bekeuring kan krijgen.

maar het blijft el triest van oom agent..

@TS zou je niet eerst goed willen leren motor rijden voordat je zoiets gaat doen, ipv stunten.. ;)

100% +1 :)

Nog aan het lessen en dan al aan stunten denken :N
En dan zeker ook met korte broek, t-shirt en teenslippers...het gaat immers allemaal niet zo hard :+

Persoonlijk vind ik er nog niet eens echt veel aan dat gewheelie en stoppies....ziet er leuk uit, maar dat is dan ook echt alles (persoonlijke mening) :)
 
Is hard remmen dan niet ook artikel 5? Ik ben weleens keihard met mijn piemel tegen mn tank gebutst omdat ik hard moest remmen. Direct invorderen!!!

Hard remmen zou inderdaad een artikel 5 op kunnen leveren in bepaalde situaties ja....

Elke gedraging in het verkeer zou onder bepaalde omstandigheden een artikeltje 5 kunnen worden ;)
 
Zou het ook niet zo zijn dat hier een beetje geldt: Voorkomen is beter dan genezen? Ik schets even een scenario.

Een motorrijder is op een afgelegen parkeerplaats een beetje aan het stunten met z`n motor. Verder zijn op die parkeerplaats niemand behalve hij en z`n vrienden. Niks aan de hand toch? Tot je jezelf van je motor lanceert en er ineens 3 politiewagens, 2 ambulances en een trauma heli moeten komen om je te helpen. Wat denk je dat dat kost? Op eigen terrein heeft de politie hier natuurlijk niks over te zeggen, maar op de openbare weg denk ik dat ze dit soort dingen willen voorkomen. Niet alleen het gevaar voor anderen, maar ook voor jezelf is natuurlijk aanwezig.

Neemt niet weg dat ik de reactie van deze agenten om het rijbewijs in beslag te nemen ook belachelijk vind! Maar van de andere kant, als je een waarschuwing zou krijgen zou je het dan laten? Het is een beetje dubbel allemaal vind ik.
 
Zou het ook niet zo zijn dat hier een beetje geldt: Voorkomen is beter dan genezen? Ik schets even een scenario.

Een motorrijder is op een afgelegen parkeerplaats een beetje aan het stunten met z`n motor. Verder zijn op die parkeerplaats niemand behalve hij en z`n vrienden. Niks aan de hand toch? Tot je jezelf van je motor lanceert en er ineens 3 politiewagens, 2 ambulances en een trauma heli moeten komen om je te helpen. Wat denk je dat dat kost? Op eigen terrein heeft de politie hier natuurlijk niks over te zeggen, maar op de openbare weg denk ik dat ze dit soort dingen willen voorkomen. Niet alleen het gevaar voor anderen, maar ook voor jezelf is natuurlijk aanwezig.

Neemt niet weg dat ik de reactie van deze agenten om het rijbewijs in beslag te nemen ook belachelijk vind! Maar van de andere kant, als je een waarschuwing zou krijgen zou je het dan laten? Het is een beetje dubbel allemaal vind ik.

Denk dat het inderdaad moeilijk is....

Aan de ene kant zou je zeggen waarschuwing is voldoende...maar zoals je al zegt, wat doe je dan? Je gaat waarschijnlijk gewoon door...

En als je ziet wat voor geweldig beschermende kleding ze aan hadden :+

Denk dat het voor de agent of het een of het ander is....Of nix zeggen, of de regeltjes hanteren....
 
Zou het ook niet zo zijn dat hier een beetje geldt: Voorkomen is beter dan genezen? Ik schets even een scenario.

Een motorrijder is op een afgelegen parkeerplaats een beetje aan het stunten met z`n motor. Verder zijn op die parkeerplaats niemand behalve hij en z`n vrienden. Niks aan de hand toch? Tot je jezelf van je motor lanceert en er ineens 3 politiewagens, 2 ambulances en een trauma heli moeten komen om je te helpen. Wat denk je dat dat kost? Op eigen terrein heeft de politie hier natuurlijk niks over te zeggen, maar op de openbare weg denk ik dat ze dit soort dingen willen voorkomen. Niet alleen het gevaar voor anderen, maar ook voor jezelf is natuurlijk aanwezig.

Neemt niet weg dat ik de reactie van deze agenten om het rijbewijs in beslag te nemen ook belachelijk vind! Maar van de andere kant, als je een waarschuwing zou krijgen zou je het dan laten? Het is een beetje dubbel allemaal vind ik.

Ik ben blij dat er eens wat tegenwind komt. Ik vind dat ook. Als die gasten dan toch zo professioneel zijn en van hoog niveau als ze zelf beweren, zouden ze toch ergen een priveterrein moeten weten en al zeker veiligheidskledij dragen. Nah! :Y
 
Zou het ook niet zo zijn dat hier een beetje geldt: Voorkomen is beter dan genezen? Ik schets even een scenario.

Een motorrijder is op een afgelegen parkeerplaats een beetje aan het stunten met z`n motor. Verder zijn op die parkeerplaats niemand behalve hij en z`n vrienden. Niks aan de hand toch? Tot je jezelf van je motor lanceert en er ineens 3 politiewagens, 2 ambulances en een trauma heli moeten komen om je te helpen. Wat denk je dat dat kost? Op eigen terrein heeft de politie hier natuurlijk niks over te zeggen, maar op de openbare weg denk ik dat ze dit soort dingen willen voorkomen. Niet alleen het gevaar voor anderen, maar ook voor jezelf is natuurlijk aanwezig.

Neemt niet weg dat ik de reactie van deze agenten om het rijbewijs in beslag te nemen ook belachelijk vind! Maar van de andere kant, als je een waarschuwing zou krijgen zou je het dan laten? Het is een beetje dubbel allemaal vind ik.

Ohw, laten we dan per direct voetbal verbieden. Dat is de sport die stip op nummer een stad met letsel en arbeidsverzuim.
Of laten we het verbieden dat mensen nog in de bossen gaan mountainbiken want stel je voor dat je tegen een boom klapt.

Dit soort agentjes en het hele programma is te kansloos voor woorden.
Dit zijn het soort agenten waarop de vooroordelen gebasseerd zijn, geen vrienden en geen sex.

In enschede heb je achter het stadion een een parkeerterrein.
In de zomer liggen ze daar elke avond en zondag te stunten. Politie rijdt geregeld langs, gaat ff kijken naar de show en rijdt weer verder.

Als de overheid dit een probleem vind laat de dan lekker stuntplekken aanleggen of anders dit gewoon gedogen.
 
Zou het ook niet zo zijn dat hier een beetje geldt: Voorkomen is beter dan genezen? Ik schets even een scenario.

Een motorrijder is op een afgelegen parkeerplaats een beetje aan het stunten met z`n motor. Verder zijn op die parkeerplaats niemand behalve hij en z`n vrienden. Niks aan de hand toch? Tot je jezelf van je motor lanceert en er ineens 3 politiewagens, 2 ambulances en een trauma heli moeten komen om je te helpen. Wat denk je dat dat kost? Op eigen terrein heeft de politie hier natuurlijk niks over te zeggen, maar op de openbare weg denk ik dat ze dit soort dingen willen voorkomen. Niet alleen het gevaar voor anderen, maar ook voor jezelf is natuurlijk aanwezig.

Neemt niet weg dat ik de reactie van deze agenten om het rijbewijs in beslag te nemen ook belachelijk vind! Maar van de andere kant, als je een waarschuwing zou krijgen zou je het dan laten? Het is een beetje dubbel allemaal vind ik.
1 ambulance is wel genoeg hoor
 
Ohw, laten we dan per direct voetbal verbieden. Dat is de sport die stip op nummer een stad met letsel en arbeidsverzuim.
Of laten we het verbieden dat mensen nog in de bossen gaan mountainbiken want stel je voor dat je tegen een boom klapt.

Dit soort agentjes en het hele programma is te kansloos voor woorden.
Dit zijn het soort agenten waarop de vooroordelen gebasseerd zijn, geen vrienden en geen sex.

In enschede heb je achter het stadion een een parkeerterrein.
In de zomer liggen ze daar elke avond en zondag te stunten. Politie rijdt geregeld langs, gaat ff kijken naar de show en rijdt weer verder.

Als de overheid dit een probleem vind laat de dan lekker stuntplekken aanleggen of anders dit gewoon gedogen.

Ja en laten we dan het dan ook gelijk mogelijk maken om met je AK-47 op blikjes te schieten op het lege parkeer terrein van de AH. Om de wapenliefhebbers een beetje tegemoet te komen. Nog meer voorbeelden die hier niks mee te maken hebben? :W
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan