Wheelie = rijbewijs kwijt

....zolang er jongens zijn die meer dan twintig prouetjes kunnen draaien op hun achterwiel (neee, niet op zo'n circusfietsje :+ ) kan Spee de pot op met z'n "geen controle over het voertuig hebben". Er rijden horken rond die minder voertuigbeheersing hebben op twee of meer wielen!

Enne...op het circuit mag het ook al niet.... ;(
 
ligt er maar helemaal aan waar je het doet vind ik
Van die provenciale wegen tussen de boederijen zijn uiterst geschikt :X dacht ik




Maarre "normaal" krijg je alleen een artikel 5 en dat komt neer op 70 Euri aftikken bij het cjib via een transactie voorstel ;)
 
Laatst bewerkt:
ik doe het overal waar het kan ,en schijt aan de rest die vinden dat dat niet kan,en zeggen dat het kinderachtig is.
misch een vorm van onderbewuste jaloezie van die mensen
 
en dan zeggen ze (althans was er maar een) dat mijn post (van een naakte dame) een hoog pubergehalte heeft...

Maaruh...WAT doe je nou precies overal? Vertel eens wat meer over dat onderbewuste, kan het zijn dat mijn onderbewustheid mij verteld dat ik niet kan wheely-en en het daarom niet op de openbare weg doe ofzo?

:Z
 
artikel 5 kan alleen aangewend worden bij DIRECT gevaar.
een optrek-wheely op een lege kaarsrechte weg is dat dus niet.
een rechter met het IQ van meer dan een visstick zou de OvJ op het matje moeten roepen met "op deze manier gaan we niet met rijbewijs innames om".

maarja, hoe vaak zie ik in gerechtsgebouwen niet een 1-tweetje tussen OvJ en rechter.
 
Wheelies op de snelweg vind ik niet kunnen !!!
( maar das omdat ik er jaloers op ben omdat ik het ( nog) niet kan )
Dus blijf het eigenlijk maar doen, kan ik er nog een beetje van leren en dan ziet de A9 er een stuk leuker uit !!
Maar is een staande wheelie niet veiliger dan gewoon rijden want je ken veel verder kijken dan als je normaal zit ???? lol
 
artikel 5 kan alleen aangewend worden bij DIRECT gevaar.
een optrek-wheely op een lege kaarsrechte weg is dat dus niet.
een rechter met het IQ van meer dan een visstick zou de OvJ op het matje moeten roepen met "op deze manier gaan we niet met rijbewijs innames om".

maarja, hoe vaak zie ik in gerechtsgebouwen niet een 1-tweetje tussen OvJ en rechter.
ben vorig jaar met een wheely op de snelweg aangehouden.
kreeg gelijk artikel 5.had 300 euro boete en een rijvaardigheids test.
en zo,n test word je ook niet echt vrolijk van.
 
En daar schrok ik toch ff van. Tuurlijk tripleerde die gast maar de motard en koekblikker hadden volgens mij oogcantact gehad en beiden wisten dus wat er ging gebeuren. Ik vind rijbewijs inleveren dan wel erg zwaar. Rechts inhalen is een zelfde soort overtreding maar ik heb nog nooit gezien dat iemand z'n rijbewijs kon inleveren na rechts inhalen met een auto. Da's dus meten met twee maten imo. :?
Doe het zelf trouwens ook regelmatig. Nu maar ff niet meer dus.

Greetz

Die drie gasten waar er twee van gepakt werden waren gewoon eikels.
Die zelfs over de redresseer strook inhaalden. Links rechts er langs gingen terwijl dat niet kon. Die zijn terecht hun rijbewijs kwijt.
Gaat ie nog bijdehand lopen doen tegen die agent ook. Nee dat helpt je zaak.

Beetje rap rijden moet kunnen maar die acties zorgen voor een vroege dood.
 
Over de redresseer strook inhalen zou ik zelf nooit doen, maar rechts inhalen is aan de orde van de dag. Het lijkt wel of bijna niemand meer naar rechts gaat na het inhalen. Tegenwoordig wacht ik niets eens. Als ze niet gelijk naar rechts gaan haal ik gewoon recht in.
Maar daarintegen mocht ik daardoor aangehouden worden zal ik niet zo bijdehand gaan doen als die gasten deden. Je weet dat je fout zit dus niet zeuren.
 
Die drie gasten waar er twee van gepakt werden waren gewoon eikels.
Die zelfs over de redresseer strook inhaalden. Links rechts er langs gingen terwijl dat niet kon. Die zijn terecht hun rijbewijs kwijt.
Gaat ie nog bijdehand lopen doen tegen die agent ook. Nee dat helpt je zaak.

Beetje rap rijden moet kunnen maar die acties zorgen voor een vroege dood.



Gelul! die automobilist ging bewust aan de kant voor de motorrijder, hij haalde langzaam in, automobilist zag het aankomen..... Dus niet roepen dat het niet kon!

Ik maak zeer regelmatig mee dat een automobilist even aan één kant van de rijstrook gaat rijden om mij er langs te laten als er een hele trein op de linkerbaan rijdt, dan steek je even je handje op en beide rijden door met een fijn gevoel. Ik doe het zelf ook als ik in de auto zit. Is toch niets mis mee behalve dat het volgens de wet verboden is...?
 
Gelul! die automobilist ging bewust aan de kant voor de motorrijder, hij haalde langzaam in, automobilist zag het aankomen..... Dus niet roepen dat het niet kon!

Ik maak zeer regelmatig mee dat een automobilist even aan één kant van de rijstrook gaat rijden om mij er langs te laten als er een hele trein op de linkerbaan rijdt, dan steek je even je handje op en beide rijden door met een fijn gevoel. Ik doe het zelf ook als ik in de auto zit. Is toch niets mis mee behalve dat het volgens de wet verboden is...?


Naar mijn bescheiden mening haalde hij 2 keer links in de eerste keer ging hij NIET op zij. Dus gelul naar jezelf zou ik zeggen. Daarnaast reden ze volgens de agent rond de 150!
Daarnaast als je naast het potje piest moet je ook zo eerlijk zijn om reel te blijven als je gepakt wordt!!!! En niet zo gaan galbakken tegen die agent.
Indien jij vondt dat zij "normaal" weggedrag vertoonden denk ik dat we je binnenkrot ook wel op de tv zien :X
 
Over de redresseer strook inhalen zou ik zelf nooit doen, maar rechts inhalen is aan de orde van de dag. Het lijkt wel of bijna niemand meer naar rechts gaat na het inhalen. Tegenwoordig wacht ik niets eens. Als ze niet gelijk naar rechts gaan haal ik gewoon recht in.
Maar daarintegen mocht ik daardoor aangehouden worden zal ik niet zo bijdehand gaan doen als die gasten deden. Je weet dat je fout zit dus niet zeuren.

Groot gelijk, het lijkt wel elke dag nationale linksrijdendag!!! Waarom mag je op een rechte weg trouwens geen wheelie maken? Als je maar niet harder gaat dan de maximale snelheid is mijn mening. Als je nou in 12 seconden naar de 120 gaat of in 4 seconden, big deal! En Spee....... ik dacht dat ik 'm laats zag op Discovery, een documantaire over nsb'ers ofzo, weet niet zeker meer.
 
Laatst bewerkt:
dat die gast met zn wheelie zn rijbewijs ingenomen werd vind ik gedeeltelijk terecht. Eigen schuld dikke neus. Dachten zeker ook dat ze de biker boys van almere waren ofzo (ff lekker generaliseren :+ ) Wat ik wel 3x dubbel K*T vond waren die drie gasten een op die kawa een op een R1 en nog een ander.... Ze haalden links in over de vluchtstrook ( strookje langs de de weg) rechts inhalen en verder niks. IK vond dat de overtreding nou niet zo schrikbarend waren maar de politie agent vond het echt zo erg blabla. Kijk nu worden de motorrijders afgeschilderd als aso blabla. Als ze nou ook ff laten hoe automobilisten met motoren omgaan en hoe weinig tolerantie/rekening ze tonen met motorrijdend nederland, geeft een beter beeld. MAargoed die k*tkabouter en dan ook nog herr spee die 10x beeld komt en nog erger DIE VRAGEN WAT DIE KABOUTER STELT. OMFG :X :r na 10 minuten kijken had ik het alweer gezien :Z :r just my 2 nikkele centen. :)
 
Naar mijn bescheiden mening haalde hij 2 keer links in de eerste keer ging hij NIET op zij. Dus gelul naar jezelf zou ik zeggen. Daarnaast reden ze volgens de agent rond de 150!
Daarnaast als je naast het potje piest moet je ook zo eerlijk zijn om reel te blijven als je gepakt wordt!!!! En niet zo gaan galbakken tegen die agent.
Indien jij vondt dat zij "normaal" weggedrag vertoonden denk ik dat we je binnenkrot ook wel op de tv zien :X


Was inderdaad niet slim om zo tegen die agent te blèren, maar die agent vond ik nou ook niet echt professioneel overkomen. Hij was duidelijk over z'n toeren omdat HIJ vond dat er ernstig asociaal weggedrag werd vertoond en zodoende voldoende grond zag om het rijbewijs in te nemen. Gelukkig is het rechtssysteem nog steeds zo dat de rechter dat beoordeeld en niet één agent (zijn tenslotte ook maar mensen).

Wij zijn duidelijk een andere mening toebedeeld over "asociaal weggedrag" dus ik ga ook niet proberen om je van mijn mening te overtuigen...

In dit geval vond ik het reuze meevallen met het weggedrag en de agent was duidelijk te persoonlijk gedreven en minder gedreven op het naleven van de wet.
 
een rijvaardigheids test.
en zo,n test word je ook niet echt vrolijk van.

VERTEL, werd je geleerd om hoger te wheelien??? :X

Of kreeg je i.p.v hoe leer ik om te gaan met drank, hoe leer ik om te gaan met vermogen?

tjongejonge wat een triest gedoe als je na het maken van een wheelie je rijbewijs kwijt raakt en dat je ook nog eens een cursus moet doen! :(

(denk dat de diender die me daar voor aanhoudt wel wat anders kwijt raakt ;) )


De boete, ff door die zure prent heenbijten maar de rest........... zucht
 
je word er niet wijzer van ,je krijg een zooitje theorie vragen,
en je moet een uur rond rijden met je motor.
en je moet ook nog zelf een instructeur inhuren die dan plaats neemt
naast die rijvaardigheids deskundige.
ik voel me af en toe een zware crimmineel.
en iemand die een leeraar door zijn kop schiet krijgt maar 6 jaar cel,
lekkere verhoudingen in dit land
 
Was inderdaad niet slim om zo tegen die agent te blèren, maar die agent vond ik nou ook niet echt professioneel overkomen. Hij was duidelijk over z'n toeren omdat HIJ vond dat er ernstig asociaal weggedrag werd vertoond en zodoende voldoende grond zag om het rijbewijs in te nemen. Gelukkig is het rechtssysteem nog steeds zo dat de rechter dat beoordeeld en niet één agent (zijn tenslotte ook maar mensen).

Wij zijn duidelijk een andere mening toebedeeld over "asociaal weggedrag" dus ik ga ook niet proberen om je van mijn mening te overtuigen...

In dit geval vond ik het reuze meevallen met het weggedrag en de agent was duidelijk te persoonlijk gedreven en minder gedreven op het naleven van de wet.

:} yes eindelijk iemand die gewoon de mening van een ander respecteert

Maar als de snelheid 150 is. vindt je het dan nog steeds kunnen?


[me]snuitje zag inderdaad dat de agent zijn adrenaline wat te hoog zat. stotterde stotter[/me]
 
:} yes eindelijk iemand die gewoon de mening van een ander respecteert

Maar als de snelheid 150 is. vindt je het dan nog steeds kunnen?


[me]snuitje zag inderdaad dat de agent zijn adrenaline wat te hoog zat. stotterde stotter[/me]


Dan vind ik het nog steeds kunnen, zeker als de automobilist ruimte maakt......
 
ach een weehlie bij een stop licht zie ik niet zo als gevaarlijk!! maar op de snelweg??? nee sorry dan ga je wel wat ver denk ik.

Maar ik begrijp uit de wet dat het dus om een mening gaat! Wat is gevaarlijk zeg ik dan. sommige mensen vinden het rijden op een skelter al gevaarlijk.
Als meneer/mevrouw agent een kut bui heeft dan is de grens van "Gevaarlijk" natuurlijk snel berijkt.
 
artikel 5 kan alleen aangewend worden bij DIRECT gevaar.
een optrek-wheely op een lege kaarsrechte weg is dat dus niet.

Er zijn anders genoeg filmpjes waarbij mensen op een rechte weg een wheelie trekken en ongenadig hard op hun muil gaan. Direct gevaar is er dus altijd als je aan het stunten bent.
 
Terug
Bovenaan Onderaan