wheelie switch Voorkomt het achter overslaan

26 jun 2005
142
0
Achterhoek
Ik zag laats op internet iets staan over een apparaat dat voorkomt dat je achteroverslaat bij het maken van een wheelie. Je kunt het ding instellen op een bepaalde hoek en komt de motor op die hoek dan grijpt het in. Ik vermoed dat het dan inwerkt op de ontsteking zodat je motor weer daalt door afremmen op de motor. Ik kan echter nergens een site of link op internet vinden. Wie kan mij daar bij helpen. Overigens als er mensen zijn die zo iets hebben of weten hoe het bij kenissen werkt dan hoor ik graag je mening cq ervaringen. Alvast bedankt.
 
Lijkt me niet fijn dat je ineens geen power meer hebt bij een wheelie :?

In het minste geval is het een aanslag op je balhoofdlagers
 
Lijkt me niet fijn dat je ineens geen power meer hebt bij een wheelie :?

In het minste geval is het een aanslag op je balhoofdlagers


achterover slaan is ook niet echt lekker, als je dan mag kiezen, zou ik het wel weten.
 
Ik denk niet dat je het vermogen helemaal kwijt bent als het apparaat inschakeld maar ik vermoed voor maar een paar graden tot je weer terug bent in de voor jou juiste hoek (vooraf ingestelde waarde) :-)
 
zet liever gelijk een wheeliebar neer als je bang bbent om 8erover te slaan. Zo'n apparaat zou ik nou nooit aanschaffen :N :N -O- .. Laterzzz :W :W :W
 
Wheelie + Switch + achterover slaan =

screenshot-1.jpg
 
wat een VETTE onzin :Z zo'n apparaat joh.
Als je echt over het BP punt heen schiet wil gas dicht niet echt meer helpen en ga je alsnog achterover eraf, denk je nou echt als je TE hard omhoog gaat dat vermogen weg de boel dan nog kan redden.
Plus dat spontaan vermogen weg een schrik reactie kan geven waardoor je ook kan vallen.
Gewoon de rem gebruiken.
 
Ja... switch werkt dus niet :P De user flipt hem hiero :P
Het filmpje ken ik al inderdaad ;) maar hoe weet jij dat hij een switch heeft? :o

En ik kan mij voorstellen dat zo'n ding niet werkt als je toch al te ver omhoog bent en dan ineens gas bij geeft, of te snel omhoog bent gekomen.


Ik ben zo een keer over de kop gegaan, zo hard dat de motor helemaal van de grond afkwam. O-)
 
Het filmpje ken ik al inderdaad ;) maar hoe weet jij dat hij een switch heeft? :o

En ik kan mij voorstellen dat zo'n ding niet werkt als je toch al te ver omhoog bent en dan ineens gas bij geeft, of te snel omhoog bent gekomen.


Ik ben zo een keer over de kop gegaan, zo hard dat de motor helemaal van de grond afkwam. O-)

je leest het verkeerd, dat is "switch" die achterover slaat ;)
 
onderuitgaan is ook niet fijn, maar rij jij met zijwieltjes ?? ;)


Nah...hoort er een beetje bij, dat je TE ver kun gaan naar mijn idee.


Nope, maar misschien wel een beter idee, zijwieltjes O-)


Maar ik reageerde op het feit dat iemand het slecht vindt voor je motor als je je voorwiel hard neerzet na een wheelie als die switch ingrijpt. Mocht die niet ingrijpen, zou je achterover gaan, en dus als ik de keuze moet maken tussen op me rug landden, en me voorwiel hard neerzetten, tsja, dan weet ik het wel.
 
Waar hebben we het over voorwiel hard neer zetten bij een wheelie hahaahaha. Ik heb een EXC en die kan wel wat meer hebben dan een landing bij een wheelie. Maar mijn vraag is niet of er zij wieltjes op de motor moeten ofzo. Maar wie weet waar je dit kunt kopen en waar ik het kan vinden op internet?
 
als jij wheelies wil beginnen oefenen moet dat zuiver op gevoel, hoe wil je nou lange wheelies kunnen oefenen als dat switch dingetje van je, je vermogen wegneemt als je op een bepaald punt komt
je dient juist op het balanspunt te balanceren en em zo omhoog te houden, als je er wat over gaat gebruik je de achterrem om je weer naar voren te brengen, komt je voorwiel naar beneden moet je meer gas geven

vind het iig een kansloze oplossing... zal zeker wel weer iets te maken hebben met het beinvloeden van de ontsteking, beetje zoals een elektronische begrenzer bij een brommer/scooter, niet dat dat echt gezond is voor je ontsteking, je bent dan nog beter af met een wheeliebar als je echt schrik hebt om over te gaan, zou zeggen ga eerst es goed gaan oefenen dan je je motor beter in de hand hebt, meer controle = minder kans op domme fouten zoals overgaan
 
Ik heb zo'n kantel-switch op mijn VFR, als ik bv een schuiver zou maken dan is er een bepaalde hellingshoek waar de switch er in komt..........dan wordt het elektrische gedeelte platgelegd [en benzineklep sluit] zoiets, zou in het boekje moeten kijken voor de preciese omschrijving]. Is een standaard iets op een VFR maar heb idd ook al eens gehoord dat de een switch aanpassen voor wheelies..........slechte zaak!
 
zet liever gelijk een wheeliebar neer als je bang bbent om 8erover te slaan. Zo'n apparaat zou ik nou nooit aanschaffen :N :N -O- .. Laterzzz :W :W :W


haha een wheeliebar helpt je NIET tegen flippen..

gaat nog net zo goed achterover of je valt zijwaards en maakt je motor een soort van vage salto..
 
willen jullie mij naam niet misbruiken :+ Ik heet switch en ik switch mijn motor nogal eens ... ach :+
 
willen jullie mij naam niet misbruiken :+ Ik heet switch en ik switch mijn motor nogal eens ... ach :+

Hoe zou dat nou komen :X ;)

Zo'n switch moet je niet gebruiken, oefening baart kunst en een keer achterover klappen hoort er dan ook bij. Vallen en opstaan, zo doe je het met alles in het leven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan