wheelie

Gewoon in z'n 1 zetten. koppeling in, gas geven tot 11000 toeren, dan koppeling ineens los. Gegarandeed wheely. (wel vasthouden)

suc6
:z
 
het omhoog komen zal geen probemen geven,je zult alleen heel snel tevens moeten reageren met de rechtervoet wanneer de motor te ver omhoog komt. :+
 
UTFS!!!

Maar omdat ik het ook leuk vind:

Heb je een gixxer 750 of 1000 kan het zonder koppeling verneuken. Das heel makkelijk. Ik rij een km of 50 geef kort gas (rij nu 60) gas dicht en gelijk weer open. Krijg je door de veerbeweging een extra zetje (bij 1000 overbodig). Nu is ie in de lucht maar zal de eerste keren heel snel weer landen omdat je er toch van schrikt. Dan blijven oefenen tot je hem bij met een constate snelheid omhoog kan houden. Ik kan nu op een 750 mijn voorwiel tot het rooie in de lucht houden op deze manier. Doorschakelen moet ik nog op oefenen.

Wat betreft landen! Hou je stuur goed vast! En kaars recht! Ik weet niet of je een stuurdemper hebt maar die kan eventueel slaan van het voorwiel ook een beetje opvangen. Land met trekkende motor. Anders knal je hard neer. Das niet lekker voor je keerringen en der rest van je veren.
 
Ik heb een tl 1000 dan is een wheelie helemaal een eitje . In z'n 1 rijdend gangetje of 30km/h +/- 3000/ 4000 rpm abrupt op het vol op gas gaan. doseer het een beetje verzet je lichaam iets naar achteren, dat het voorwiel wel hoog genoeg komt schakel dan heel snel gas dicht en weer open. zo doe ik het.
gegarandeerd vette wheelies.

Of in z'n 2 gang van 80/90 koppelingetje erbij en volgas gaat ie ook.


begin maar klein!! dat je het begint aantevoelen.
of ff een lasvegas extremes filmpie downen van kaazaa.
je hoord het hoe ze het gas abrupt open gooien of met koppeling
45026
 
Laatst bewerkt:
UTFS!!!

Maar omdat ik het ook leuk vind:

Heb je een gixxer 750 of 1000 kan het zonder koppeling verneuken. Das heel makkelijk. Ik rij een km of 50 geef kort gas (rij nu 60) gas dicht en gelijk weer open. Krijg je door de veerbeweging een extra zetje (bij 1000 overbodig). Nu is ie in de lucht maar zal de eerste keren heel snel weer landen omdat je er toch van schrikt. Dan blijven oefenen tot je hem bij met een constate snelheid omhoog kan houden. Ik kan nu op een 750 mijn voorwiel tot het rooie in de lucht houden op deze manier. Doorschakelen moet ik nog op oefenen.

Wat betreft landen! Hou je stuur goed vast! En kaars recht! Ik weet niet of je een stuurdemper hebt maar die kan eventueel slaan van het voorwiel ook een beetje opvangen. Land met trekkende motor. Anders knal je hard neer. Das niet lekker voor je keerringen en der rest van je veren.

I'm with him.....ik heb ook een 750 (nog met carbs) en idd rijden tot ongeveer 6000 rpm gas dicht en BAM open dat gas....voilá je eerste weelie is een feit!

Ondanks het feit dat het wiel loskrijgen niet zo'n ramp is, is het rechthouden van dat ding (vooral als je niet zo stevig gebouwd bent) niet makkelijk.
Merk je dat je voor je gevoel TE ver naart achteren gaat raak dan héél subtiel even de voetrem aan....maar ik garandeer je dat je daar geen aangenaam gevoel van over houd op de plek 'waar je benen elkaar in het haat vliegen'.

Veel succes van een eveneens al stuntelende leerende weelie'er!!!
 
mijn zx6r-etje komt toch ook omhoog bij alleen gas geven hoor....... en de GSX600R van een vriend van mij ook (bij allebei meer per ongeluk dan express) mijn wiel kwam omhoog en ik schrok en liet dus meteen gas los, die vriend van mij 20mtr later pas .... :) dat wordt het begin van de ellende :+
 
gsxr 600 komt ook gewoon omhoog hoor... rond de 6000 touren even gas dicht en gas flink open... let erop dat je niet achterover gaat :)
 
Klopt! Dat is het mooie ervan, door de wheelie schuif je vanzelf iets naar achter dus je piemelemoos komt nooit klem te zitten tussen jou en je tank!! :+
 
En als je dan nog ff dooroefent met de achterrem zet je em iets op/over het dode punt en kan je op de rem rijden zonder gas te geven :)
En als je dan iets te hard remt ff beetje gas bij :9
 
Met een Gixxer 750 gewoon te hard wegtrekken waarbij het voorwiel omhoog komt,dit is ook de meest makkelijke.
Het belangrijkste is om niet in paniek te raken maar gewoon rustig te blijven.
De eerste versnelling is wel trickie bij alle motoren.
Ga niet te gespannen aan het stuur trekken,ook bij het vasthouden niet,in dat geval trek je bij het neerkomen altijd het stuur naar de kant toe waar op dat moment de meeste spanning op staat.
Pak een polderweggetje en ga elke keer bij het wegtrekken net een stukje harder op het gas vanuit stilstand.
Uiteindelijk komt er een soort van gevoel,en dan weet je wat er nodig is om het wiel omhoog te krijgen.
Vanuit zijn 3 naar zijn 2 kan ook,maar daar zou ik mee wachten.
Hoe het met een srad600 gaat weet ik niet,maar dan heb je altijd nog de hulp van je voorwiel of koppeling,maar volgens mij moet ie ook gewoon op gas in 1 omhoog komen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan