Wheelie

Yosser

MF'er
13 jan 2004
30
1
Wijnandsrade
Ik heb sinds kort een motor. Het is een sportmodel maar geen supersport. Is het mogelijk om ook met deze motor een wheelie te maken en zo ja, hoe??
 
Met elke motor kan je een wheelie maken... is het niet op het vermogen, dan wel met de koppeling.... maar niet in z'n 1 met koppeling ingeknepen vol gas geven en dan de koppeling los laten schieten want dan lig je op je rug...

Besef wel effe dat je met wheelies maken goed op je bek kan gaan, misschien handig om een oefenfietsje te kopen? Honda XR ofzo ?
 
Naar de MF meeting geweest en nu wil je ook wheelie-en? :X

Maar goed, ja, met een RF kan je prima wheelie-en. En als je hem platgooid izzie kapot. En da's zonde. Ik zou eerst lekker gaan rijden, en het stunten pas gaan proberen als je de boel goed onder controle hebt!
 
Niet iedereen kan een wheely maken ,leren ,de meeste gasten die het wel kunnen deden dat vroeger ook al op een 3wieler/bmx/mtx/of een GS1000 B>W>V>S.
Het zit gewoon in je genen,je kan het of je kan het niet!
Er zijn zelfs coureurs die je het nooit ziet doen.
Maar ja ,dat is mijn mening.GREET :)
 
Niet iedereen kan een wheely maken ,leren ,de meeste gasten die het wel kunnen deden dat vroeger ook al op een 3wieler/bmx/mtx/of een GS1000 B>W>V>S.
Het zit gewoon in je genen,je kan het of je kan het niet!
Er zijn zelfs coureurs die je het nooit ziet doen.
Maar ja ,dat is mijn mening.GREET :)

ik kon het met mn driewieler en mn bmx ook goed, toch eens met mn sportster 1200 gaan proberen dan
 
Niet iedereen kan een wheely maken ,leren ,de meeste gasten die het wel kunnen deden dat vroeger ook al op een 3wieler/bmx/mtx/of een GS1000 B>W>V>S.
Het zit gewoon in je genen,je kan het of je kan het niet!
Er zijn zelfs coureurs die je het nooit ziet doen.
Maar ja ,dat is mijn mening.GREET :)

Jups... en het zit bij mij duidelijk niet in de genen. Op de fiets lukte me het al niet :X

[me]BMW K1100LT is ook geen ideale fiets om wheelies mee te leren maken ;) [/me]
 
Use The Fucking Search...bedoelt ie ;)
kleine toevoeging:
full
 
Op mijn nieuwe fiets valt het me tegen er GEEN te maken als ik flink optrek. Gaat in 2 boven 7000 toeren vanzelf de lucht in.
 
laat ieder nieuw lid een rondleiding ofzo doen ipv altijd maar (vaak op een tokkie manier) erop te wijzen. als het echt zo hinderlijk was werden deze topics er tochwel meteen afgeschopt (wat bijna nooit gebeurd).
greetz mf-urs
 
laat ieder nieuw lid een rondleiding ofzo doen ipv altijd maar (vaak op een tokkie manier) erop te wijzen. als het echt zo hinderlijk was werden deze topics er tochwel meteen afgeschopt (wat bijna nooit gebeurd).
greetz mf-urs
Was van mij kant uit niet rot bedoeld hoor O-) , wou hem er alleen op wijze dat er al een hoop topics over dit onderwerp zijn waar misschien de antwoorden op zijn vragen te vinden zijn.
 
Idd, er zijn ondertusse genoeg topics geopend over deze onderwerp. Gebruik toch altijd eerst de zoekfunctie en open daarna een topic als je je vraag niet hebt kunnen vinden!
Ik moest helaas ook aantal topics doorlezen totdat ik het juiste antwoord op mn vraag kreeg *hoe maak ik een wheelie? .
Tja vinden doe je het wel... alleen this wel goed zoeken ;)
 
Een wheelie is zeker niet legaal?

ik vind het eigenlijk wel leuk dat er soms mensen zijn die een dubbel topic beginnen, zo kunnen de nieuwe gebruikers ook nog iets leren waar ze vb nooit zelf zouden opkomen omdat bepaalde onderwerp te gaan opzoeken. En iets gaan opzoeken vraagt veel tijd ook he :9
 
en ikke gaat er lekker toch op reageren :P

mijn tip die ik je mee kan geven voor het maken van wheelies is: zoek altijd een strak wegdek uit, ik doe het zelf ook wel eens op klinkerweggetjes en eigenlijk is het een wonder dat ik niet met het landen in een put ofzo terecht ben gekomen want dan ga je zeker te weten op je plaat...

Wat bij mij ook werkt is als je aan het oefenen bent, niet tevaak achter elkaar proberen. Dat wil zeggen: je trekt op, doet de wheelie, je landt en je stopt. PUNT!!

probeer niet tijdens het zelfde ritje nog even snel een nieuwe wheelie eraan vast te plakken, maar zet de motor even 2 of 3 seconden stil en probeer het dan opnieuw
 
Terug
Bovenaan Onderaan