wheelie

Ik heb dus nog ni zo lang een gixxer K3 750. Maar ik krijg da ding ni naar boven. Men zegt da hij gewoon op de gas naar boven is te krijgen maar niks hoor. Moet wel zeggen da mijn gewicht schommelt rond de 100 kg. En pitsen helpt ook ni. Misschien doe ik het op het verkeerde toerental. Denk dat de hoofdoorzaak te wijten is aan schrik om op mijne bek te gaan.
Dus mijn oproep is: wie kan mij nu eens eindelijk de juiste techniek aanleren? Bestaan er geen filmpjes waar ze dit uitleggen?
 
use the search :9

Bij me gpx is het 7k gas dicht en heel snel weer open.. komt hij vanzelf.
Of in ze 2 vol acceleren.. bij 7k koppeling heel snel in en uit terwijl je het gas er vol op houd.
 
Als je echt heel bang bent om op je bek te gaan kun je er misschien beter nog niet aan beginnen. Denk dat de kans dan groot is dat je angst ten uitvoer gebracht wordt.

Ik durf het ook niet :+
 
Ik heb dus nog ni zo lang een gixxer K3 750. Maar ik krijg da ding ni naar boven. Men zegt da hij gewoon op de gas naar boven is te krijgen maar niks hoor. Moet wel zeggen da mijn gewicht schommelt rond de 100 kg. En pitsen helpt ook ni. Misschien doe ik het op het verkeerde toerental. Denk dat de hoofdoorzaak te wijten is aan schrik om op mijne bek te gaan.
Dus mijn oproep is: wie kan mij nu eens eindelijk de juiste techniek aanleren? Bestaan er geen filmpjes waar ze dit uitleggen?

Hebbie hem in zijn 1 wel eens boven de 7.000 toeren gehad :?
 
Moet lukken met zo een motor, kracht genoeg om dat wiel naar boven te krijgen.Wel zien dat je genoeg balans hebt anders ga je in de problemen zitten, wat ik altijd doe is men motor laten uitbollen en dan zonder handen rijden, goede oefening om het evenwicht te behouden.
 
Bij mij lukt het alleen goed als het spontaan gebeurd. Als ik teveel probeer (en nadenk) komt ie niet ver van de grond. Met koppeling wel, maar dat is wel gevaarlijker vind ik.
 
let inderdaad op met wheely's maken !!

mijn bandit1200 deet het erg makkelijk en daarmee heb ik het geoefend maar voordat je over het "schrikpunt" heen bent en met een beetje vertrouwen een leuke wheely kan maken ben je wel verder dan een paar dagen

laat je niet beinvloeden door mensen die het wel kunnen want dan gaat het misschien wel mis

mij is het altijd opgevallen voor mijzelf dan , dat als ik voor de camera of film een wheely zou trekken het vaak nu net niet gaat zoals normaal

overigens denk je dat als je het wiel 50cm van de grond hebt dat je al bijna achterover flikkert maar zo is het zeker niet


met een z750 moest ik zelfs lang de kuip kijken omdat ik niet meer over de tellers heen kon kijken :]


maar nogmaals, doe het rustig aan !!

maarten
 
Ik heb dat machien inderdaad nog maar een paar maanden. Maar ik rij al wel meer dan 4 jaar winter en zomer. Dus het is niet dat ik geen ervaring heb opgedaan alvorens dit te proberen hé. Die gixxer is gewoon zo veel sneller dan mijne vorige.
 
industrieterein opzoeken en maar oefenen doe het lekker alleen al rijdend,
lichte ruk aan je stuur gas open telkens een m/m verder tot je vrij komt voor
blok je rug voor een stevige zit anders roei je er achter aan,en dat wil je niet.
 
Ik ben nou ook bezig met oefenen. Deze hele week zitten oefenen op een industrie terrein, gewoon 15 a 30 minuten lekker proberen. Ben nu zover dat ik ongeveer 20cm van de grond af kom zonder te schrikken of angstig te worden.

Dus als het goed is zal het nou vanzelf beter moeten gaan, maar ik heb er geen haast mee dus ik zie het vanzelf wel.
 
ik zou alleen met een gixxer 750 niet in 1 gaan wheelien...dat gaat geheid verkeerd...

gewoon 2e versnelling, 7k rpm en koppeling een tikje geven en tegelijk volgas geven...
 
wheelie.jpg


dit was op mn gsx-r 600
hoefde nix te doen alleen maar goed doortrekken in zn 1
 
Met elke moderne 600 kun je op het gas, in zijn 1 een wheelie maken........en met een 750 moet dat helemaal lukken.

Ik help de motor altijd een beetje door aan het stuur te trekken, dan komt ie wat makkelijker en heb je iets meer 'ruimte' om met het gas te spelen.

Ik krijg het alleen nog niet voor elkaar om door te schakelen naar z'n twee etc.

En je moet wel gas geven!!!! anders komt ie inderdaad niet omhoog. ;)
 
Ik heb met een T-max ook moeite om te wheelieën.
 
Terug
Bovenaan Onderaan