Wheeliebar zelf maken, help?

moto_rick

MF veteraan
5 sep 2003
33.874
6
Rotterdam
Hallo,
Ik ben van plan om zelf een wheeliebar te maken, die verstelbaar is.
Nu mijn vraag welk materiaal je het beste kan gebruiken en of er een klein wielletje bij moet iod.

Wie o Wie weet hier meer van. Zie de foto als soort voorbeeld.

full
 
Om een hogere wheelie te leren maken, het zit wel tussen me oren dat ik niet verder durf. Maar ik denk dat ik met een wheeliebar wel weet wat ver genoeg is. Maar een 12 o'clock is mij net iets te stijl maar wel mooi om te zien.
 
Daar heb je niet zo'n beugel voor nodig..

Gewoon regelmatig oefen dan krijg je er vanzelf meer vertrouwen in.
Je kan heel steil voordat je achterover gaat.
Je kan heel veel doen met de remming van de motor

Zorg dat je altijd je voet boven de achterrem hebt..
Als je dan toch te stijl gaat kan je die gebruiken om terug te komen.
 
Zoiets zou al kunnen werken, al heb je dat IMHO niet nodig. Ga eens kijken bij mensen die wheelies goed onder de knie hebben, dan kun je zien hoe hoog het wel niet kan. En idd als je het gevoel hebt dat het fout gaat, gas ietsje lossen en evt heel licht bijremmen achter.

Veel succes ;)

Heb je btw pic van de hele motor? Ziet er erg leuk uit namelijk :)
 
Dat is niet mijn motor, maar een voorbeeld van iets wat ik bedoel.
Ik ken ook wel een paar mensen die hoge whiellies kunnen maken en lang met zo'n motor wat ik heb (vtr). En de voet heb ik wel boven de rem, maar het wil nog niet zo lukken hoe ik het wil.

Daarom kwam ik op het idee om zoiets ervoor te bouwen. Misschien dat het help, maar misschien ook niet. Is er nou niemand met zoiets???
 
Al word er op 'wheelieschool' wel gelest met wheeliebars. Dit ook voor mensen met 'angst'.

Zal zo wel eens kijken of ik artikel kan vinden voor je in de Superbike. Ik wheelie overigens gewoon zonder wheeliebar oid, en ik trek er gewoon middagen en avonden voor uit om te oefenen... :)
 
ik ben zelf ook met zoiets bezig, na een aantal van die dingen gemaakt te hebben nog steeds niet goed. van het weekend ga ik er aan verder, zal wel een piccie posten als ie goed is.
Ik doe het trouwens op een xt 600, ben aant oefenen voor een 12 o'clock, gewone wheelies lukken al goed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan